REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Pigu" nebūtinai reiškia „blogai". Šis posakis tinka kalbant apie baseino šlepetes, bet tik ne apie automobilio padangas. Žurnalo „Auto Bild" teste buvo lyginamos pigios, žinomo gamintojo ir naudotos padangos su pavojingai nudilusiu protektoriumi.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelis vairuotojų tas pačias vasarines padangas naudoja kelis sezonus iš eilės. Dažnai iki tol, kol vos matosi protektorius. Nors taisyklės reikalauja mažiausiai 1,6 milimetro protektoriaus gylio, tačiau jis turėtu būti bent trijų  milimetrų. Kitaip vairuotojas, važiuodamas šlapia kelio danga, rizikuoja nesuvaldyti automobilio. Taip pat naudotų vasarinių padangų nudilimas priklauso nuo to, ar jos buvo montuojamos ant priekinių ar ant galinių ratų.  Todėl padangų specialistai kiekvieną kartą jas permontuodami sukeičia vietomis. Jei padangų protektorius per daug nudilęs, jas reikia keisti naujomis. Nors tose pačiose taisyklėse visiškai nieko nesakoma ar visos keturios  padangos turi būti to paties gamintojo – svarbiausiai, kad padangų protektoriaus gylis būtų tinkamas. Tačiau kokią įtaką saugiam vairavimui turi sumontuotos skirtingos padangos?

REKLAMA

Taip pat norėjome sužinoti ar verta pirkti pigiai kainuojančias padangas iš, tarkime, „Senukų" ar „Maximos"? Ir kur reikėtu montuoti padangas su geresniu protektoriumi – ant priekinės ar galinės ašies? Tai mes patikrinome  testo metu, išbandydami skirtingas padangas. Kurios pasirodė geriau: nežinomo gamintojo, firminės ir brangios padangos ar nudilusios padangos, bet kurių protektoriaus gylis dar nepasiekė kritinės ribos?

REKLAMA
REKLAMA

Esminė žinia – pora gerų padangų ant priekinių ratų, o gale sumontuotos nudilusios su minimaliu sukibimu – velniškas derinys. Jausmas toks lyg galinė dalis nuolatos būtų čiuožykloje, o tuo tarpu priekiniai ratai rieda lyg  bėgiais. Be ESP pagalbos tokį automobilį suvaldyti beveik neįmanoma, o važiavimas tampa pavojingu išbandymu.

Taip elgiasi nudilusios padangos

Mūsų bandomų naudotų padangų protektoriaus gylis 1,6 milimetro. Taisyklės dar leidžia jas naudoti, tačiau ar to pakanka važiuoti saugiai? Pirmoji staigmena: net iki didžiausios ribos sudilusios „Michelin" padangos yra  geresnės negu pigiosios „Infinity" padangos. Tačiau tai nereiškia nieko gero. Jei padangos su minimaliu protektoriumi sumontuotos gale, galiniai ratai posūkyje smarkiai slysta į išorę. Be ESP pagalbos tokį automobilį vargu ar  bus įmanoma suvaldyti. O apie stabdymo kelią galima pasakyti tik tiek, kad ant šlapios dangos atstumas, lyginant su padangomis turinčioms gerą protektorių, pailgėja net šešiais metrais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valdymas ant šlapios dangos

Padangos sumontuotos ant 1-os serijos „BMW". Jis dinamiškas ir turi pilnai atjungiamą ESP („BMW" šią sistemą vadina DSC). Juk mes norime įvertinti padangų, o ne elektronikos galimybes. Iš pradžių ant abiejų ašių  sumontuojamos „Continental" padangos. Saugiai ir dideliu greičiu „BMW" įveikia kliūčių ruožą. Vis dar pakankamai saugus, bet gerokai lėtesnis yra pigių padangų priekyje ir „Continental" gale derinys. Kadangi elektroninė  stabilumo kontrolė atjungta, automobilis slysta priekiniais ratais, tačiau galiniai ratai pasirūpina sukibimu. Važiuojant su ant visų ratų sumontuotomis „Infinity" padangomis, važiavimas tampa sunkiau kontroliuojamas, tačiau situacija vis dar prognozuojama. Pavojingiausias derinys, kai „Continental" sumontuotos priekyje, o pigiosios „Infinity" gale. Įveikiant posūkį priekiniai ratai su kokybiškomis padangomis turi geresnį sukibimą, tačiau to nepasakysi apie galinę ašį, kur sumontuotos pigios padangos. Posūkyje automobilį pradeda „nešti“ į išorę, tad net ir patyrę vairuotojai vargiai susidoroja su šia situacija.

REKLAMA

Stabdymas ant sausos dangos

Net ir metru ilgesnis stabdymo kelias gali būti lemtingas. Kokybiškos padangos montuojamos priekyje, pigiosios gale. Tačiau jei „Infinity" montuojamos priekyje, stabdymo kelias bus ilgesnis nei 40 metrų. O jei sumontuotas  visas komplektas pigių padangų, automobilis sustos beveik per visą automobilio ilgį toliau nei su kokybiškomis padangomis.

Stabdymas ant šlapios dangos

Prastas sukibimas šlapioje trasoje šiuos skirtumus dar labiau išryškina. Automobiliui su „PremiumContact 2" padangomis sustoti reikia daugiau kaip 45 metrų. Nors derinys su pigiomis padangomis ant galinės ašies stabdymo kelią pailgino tik 1,5 metro, bet šis atstumas gali būti lemtingas. Ir visai blogai, kai „Infinity" padangos buvo sumontuotos priekyje ir gale. Palyginus su kokybiškomis padangomis stabdymo kelias ant šlapios dangos pailgėjo net 9,5 metro!

REKLAMA

Išvada

Kas taupo pirkdamas pigias padangas, o vietoje keturių keičia tik dvi, turėtu susimąstyti. Teisingas išvadas padaryti ir apsispręsti padės šis „Auto Bild" padangų testas. Tačiau būkite atsargūs – nežinomo bevardžio gamintojo padangos nebus saugios. O labiausiai rizikuoja tie, kas pigias padangas montuoja ant galinės ašies.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų