Neseniai didžiulę automobilių kolekciją pardavęs Stasys Brunzda, ketvirtadienį įregistravo pataisą, kurioje prašoma, kad būtų apmokestintos M1 ir N1 kategorijų transporto priemonės. Priklausomai nuo automobilio, kiekvienas vairuotojas turėtų per metus sumokėti 70 - 100 eurų. Už N1 kategorijos transporto priemones - 100 - 130 eurų per metus.
Automobilių apmokestinimo sistema yra labai panaši į daugelyje Europos šalių. Automobilio mokesčio dydis priklausytų nuo CO2 emisijų, variklio galingumo ir automobilio amžiaus.
Savo pateiktoje pataisoje, Stasys Brunzda, rašo, jog visi surinkti pinigai turėtų būti skirti kelių būklės palaikymui, jų priežiūrai. Taip pat tobulinti kelių tinklą ir padidinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimą.
Transporto priemonių valdytojų kasmetinio mokesčio už Lietuvos Respublikoje įregistruotas transporto priemones ribiniai tarifai:
Transporto priemonės kategorija ir klasė, emisijos klasė****, didžiausioji leidžiamoji masė*** |
Ribiniai tarifai, eurais |
M1 lengvieji automobiliai nuo EURO 0 iki IV ir iki 100 g/km CO2 emisijos |
|
70–100 |
N1 krovininiai automobiliai ar krovininių transporto priemonių junginiai nuo EURO 0 iki IV ir iki 120 g/km CO2 emisijos |
iki 3,5 t (įskaitytinai) |
100–130 |
N2 ir N3 klasių krovininiaiautomobiliai (nuo EURO 0 iki V) O4 klasės krovininių automobilių priekabos ir puspriekabės |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
86–179 |
nuo 12 t (įskaitytinai) iki 15 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
127–254 |
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
127–301 |
nuo 15 t (įskaitytinai) iki 23 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
286–573 |
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
237–474 |
nuo 23 t (įskaitytinai) iki 29 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
376–753 |
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
376–753 |
nuo 29 t (įskaitytinai) iki 33 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
558–1 120 |
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
535–1 071 |
nuo 33 t (įskaitytinai) iki 40 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
735–1 471 |
Krovininių transporto priemonių junginys – N3O4vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 20, 30, 40, 45 pėdų konteinerius (pagamintus pagal ISO standartus)
nuo EURO 0 iki V |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės* |
654–1 309 |
nuo 40 t (įskaitytinai) iki 44 t didžiausiosios leidžiamosios masės** |
967–1 937
|
„KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI
Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė*, didžiausioji leidžiamoji masė** |
Ribiniai tarifai, eurais |
metų tarifo ribos |
mėnesio tarifo ribos |
savaitės tarifo ribos |
dienos tarifo ribos |
Autobusai |
M2
nuo EURO 0 iki V |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t |
289–579 |
28–57 |
14–23 |
5–11 |
|
M3
A
B
nuo EURO 0 iki V |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t |
434–868 |
43–86 |
17–40 |
5–11 |
|
M3
I–III
nuo EURO 0 iki V |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo |
463–926 |
46–92 |
23–46 |
5–11 |
Krovininės transporto priemonės ir jų junginiai |
N1 krovininis automobilis
ar
krovininių transporto priemonių junginys
nuo EURO 0 iki V |
iki 3,5 t (įskaitytinai) |
289–579 |
28–57 |
14–23 |
5–11 |
|
N2 krovininis
automobilis
ar
krovininių transporto priemonių junginys
nuo EURO 0 iki V |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) |
463–1 158 |
46–115 |
23–49 |
5–11 |
N3 krovininis
automobilis
ar
krovininių transporto priemonių junginys
nuo EURO 0 iki V |
nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės |
521–1 158 |
49–115 |
26–49 |
5–11 |
N1–N3
krovininis
automobilis
ar
krovininių transporto priemonių junginys
nuo EURO 0 iki V |
iki 16 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas |
231–579 |
23–57 |
11–23 |
5–11 |
Specialiosios paskirtiestransporto priemo-nės*** |
M2–M3
autobusas
N1–N3
krovininis automobilis
nuo EURO 0 iki V |
transporto priemonė, skirta specialioms funkcijoms atlikti, naudojant specialią įrangą |
231–579 |
23–57 |
11–23 |
5–11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ką manote apie tokį automobilių apmokestinimą? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose.
REKLAMA
REKLAMA