REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaidinančios reklamos, lobizmas, pigių produktų pardavimas aukštomis kainomis – gamintojų nuodėmes vardija įtakinga vokiečių organizacija „Foodwatch“ ir kaltina juos dėl vaikų nutukimo.

REKLAMA
REKLAMA

Sveikas maistas yra paprastas. Bent jau taip skelbia reklamos, rašo „Spiegel Online“ ir cituoja maisto gamintojos „Dr. Oetker“ reklamą: „Mano kūnui reikia baltymų, kalcio ir vitaminų. Aš būsiu didelis ir stiprus. Ir darbštus kaip bitė. „Paula“ piene ir pudinge yra šių gerų dalykų.“ Anot organizacijos „Foodwatch“, užsiimančios vartotojų teisių apsauga, vaikas pudinge ras ir dar kai ką – net šešių cukraus gabalėlių ekvivalentą.

REKLAMA

Ataskaitos autoriai patikrino per 1,5 tūkst. maisto produktų, skirtų vaikams. Dauguma šių produktų įvertinti kaip saldūs ir riebūs užkandžiai – nepriklausomai nuo to, ar tai buvo įprasti, ar natūralūs, reklamuojami kaip „sveikas maistas“. Subalansuoto vaiko mitybai reikalingo maisto praktiškai neįmanoma parinkti, konstatuoja „Foodwatch“. Net vaisių sultys „Eckes-Granini Frucht-Tiger“, priskirtos vaisių, daržovių ir jų gaminių grupei, 250 ml buteliuke turi penkis su puse gabalėlio cukraus.

REKLAMA
REKLAMA

Organizacija pripažįsta, kad daugelis tyrimų jau kėlė didelį nerimą dėl per didelio riebalų ir cukraus kiekio vaikams skirtame maiste. Paskutinysis raportas yra gąsdinantis išvadų suvestinės požiūriu.

„Foodwatch“ detaliai aptaria produktų sudėtį, lobizmo metodus, aiškina, kaip pigūs produktai prifarširuojami daugybe dirbtinių priedų ir pakeliama jų kaina. Sveikesnio maisto gamyba duoda mažesnį pelną, todėl gamintojai taip retai pasirenka tokį sprendimą.

Kaip teigiama ataskaitoje, įmonės daro labai didelį spaudimą vaikams, kad juos kuo greičiau pripratintų prie savo prekės ženklo. Tam jos investuoja šimtus milijonų eurų į reklamą, kuri prasibrauna iki jaunųjų vartotojų praktiškai visur, nes tam pasitarnauja televizija, filmai, internetas, kitos žiniasklaidos priemonės. Tačiau nė viena firma neprisiima atsakomybės už didėjančią pačių mažiausių piliečių nutukimo problemą.

Labiausiai stulbina tai, kad reklama neatitinka tikrovės, ypač, kai kalbama apie pusryčiams skirtus dribsnius. Net 96 proc. tirtų šių produktų priskirti saldiems ir riebiems, su 25–50 proc. cukraus, nors reklamoje skelbiama, kad jie yra „natūralūs“ ir „vertingi“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų