• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Merginos automobilių sporte yra nedažnas ir todėl vis dar ganėtinai egzotiškas vaizdas. Vyrauja nuomonė, kad dėl stipresnių savisaugos instinktų, atsargumo ir fiziologijos skirtumų, šioje srityje jos smarkiai nusileidžia vyrams. Visgi norinčių ir galinčių varžytis su pačiais stipriausiais lenktynininkai merginų netrūko visais laikais, o kiekviena sėkmės istorija gali tapti užkrečiamu pavyzdžiu.

REKLAMA
REKLAMA

Jau rašėme apie šeimyninį Joanos Survilaitės ir Vestos Survilienės ekipažą. Šiais metais merginos persėdo į galingesnį automobilį yra itin rimtai nusiteikusios. Neseniai šalies automobilių sporto padangėje atsirado ir lenktynininkių merginų komanda, kurios pavadinimas „Sollisun Girls Racing Team“ aiškiai išduoda apie ką kalbame.

REKLAMA

Ralio šturmanė ir komandos vadovė Irina Jankovskaja ją apibūdina kaip projektą, kuriame dalyvaus aktyvios, energingos merginos, o veikla neapsiribos vien tik automobilių sportu. Atkreipiame dėmesį, kad tai yra tarptautinis projektas ir nors kol kas jame dalyvauja tik dviejų, Lietuvos ir Rusijos, valstybių atstovės ateityje, anot jo iniciatorių, geografija ateityje plėsis.

Vienas iš automobilių, kuriuo ketina važiuoti merginos: „Mitsubishi Lancer Evo IX“ (nuotr. asm. archyvo)Vienas iš automobilių, kuriuo ketina važiuoti merginos: „Mitsubishi Lancer Evo IX“ (nuotr. asm. archyvo)

REKLAMA
REKLAMA

Nors automobiliai dar ruošiami ir sezono grafikas, pagal kurį „Sollisun Girls Racing Team“ ekipažai ketina dalyvauti įvairiose šalyje rengiamose lenktynėse dar dėliojami, merginos neslepia ambicijų kovoti jau artimiausiose varžybose. „Mes nedalyvaujame lenktynėse tik tam, kad būtume jose puošmenos“, ‒ su šypsena komentuoja I. Jankovskaja. Ji su rusų lenktynininke Inesa Tuškanova sudarys smogiamąjį komandos duetą Lietuvos ralio čempionate.

Kada įsitraukėte į automobilių sportą? Ar sunki buvo pradžia?

Irina Jankovskaja (nuotr. asm. archyvo)Irina Jankovskaja (nuotr. asm. archyvo)

Irina Jankovskaja: į ralį atėjau būdama kokių 20-ies, kuomet pradėjau dirbti su komanda, ruoštis lenktynėms. Tuomet labai gerai pažinau visą tą virtuvę iš vidaus, sužinojau, kaip vyksta pasiruošimas, daug laiko praleisdavau serviso zonoje. Kuomet vėliau atsisėdau į šturmano kėdę važiavau šalia vairuotojo, kuriam anksčiau padėjau ruoštis raliui. Perėjimas vyko labai nuosekliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)

Inesa Tuškanova: viskas prasidėjo tuomet, kai įsigijau pirmąjį automobilį. Mane pakvietė į mėgėjiškas varžybas, kurių organizatorius buvo mano draugas. Jis ruošdamas mėgėjiškoms lenktynėms jis daug ko mane išmokė ‒ taip aš ir įsitraukiau į automobilių sportą. Iš pradžių, aišku, sekėsi sunkiai, o vyrai iki šiol į mane rimtai nežiūri. Ralyje važiuoti pradėjau iškarto po pirmųjų savo mėgėjiškų varžybų. Pradėjau nuo šturmano kėdės, tačiau vėliau persėdau už vairo.

REKLAMA

Kuo jus taip traukia pati moteriško ekipažo automobilių ralyje idėja?

I. J.: orientuojamės į moteriškus ekipažus, tačiau neneigiame, kad kokiose nors varžybose gali pasirodyti ir mūsų komandos vyriškiai. Mintis kilo jau seniai, per paskutinį pusmetį su ne vienu užsienio lenktynininku, taip pat ir ralyje važiuojančiomis merginomis, todėl buvo sugalvotas toks projektas, kuriuo tarsi būtų metamas iššūkis vyrams.

I. T.: tiesa sakant, man ir iki šiol dažniau tekdavo važiuoti su šturmanėmis moterimis. Manau, kad tokios komandos idėja yra labai neįprasta ir išskirtinė, tačiau puiki.

REKLAMA

Kokie yra svarbiausi jūsų tikslai? Populiarinti šalyje automobilių sportą, o galbūt būti lygių vyrų ir moterų teisių propaguotojomis?

Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)

 

I. J.: mūsų komandoje yra vyrų – tai aptarnaujantis personalas, treneris, taip pat ir fotografas. Iš tiesų, mums tai labiau hobis, nors visuomenėje labiau priimta, kad moterys vaikščiotų į baseinus ir grožio salonus, tuo tarpu mes turime tokius pomėgius. Vienos merginos jodinėja, kitos užsiima fotografija, o mūsų hobis – lenktynės. Nežinau, ar kaip nors prisidėti prie ralio populiarinimo Lietuvoje, bet galbūt susidomėjimas ir bus didesnis. Apskritai, manau, automobilių sportas šalyje pradeda kilti, tampa vis populiaresnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

I.T.: lyginant su kitomis šalimis, Lietuvoje automobilių sporto lygis nėra labai aukštas. Situacija nėra tokia, bloga, kaip kartais apibūdina patys lenktynininkai. Antra vertus, pasigirti jie taip pat neturi kuo.

Lietuvos ralio čempionate būsite jau antrasis moteriškas ekipažas. Ar aktyviai konkuruosite su Joana ir Vesta? Kaip reaguosite, jei jus lygins tarpusavyje?

Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)Inesa Tuškanova (nuotr. asm. archyvo)

I. J.: Joana ralyje važiuoja jau daug metų, todėl jos dalyvavimas čempionate, manau, visiems tapo įprastas dalykas. Kol kas jos rezultatų mes labai nesekame, bet nemanau, kad labai smarkiai konkuruosime, galbūt daugiau draugausime. Nesiruošiame ieškoti ralyje konkurentų ir stengtis su kažkuo varžytis, iš tiesų, ralis turi teikti malonumą, o ne stresą. Aišku, ralyje daug azarto, tačiau jis tai turi turėti savo ribą.

REKLAMA

I. T.: aš nežiūriu į jas, kaip ir konkurentes, lygiuotis ir kaip turiu į ką. Mes kovosim dėl pirmos, o ne dėl kurios nors iš paskutinių vietų. Tiesa, kol kas apie tai dar  anksti kalbėti, mes vis dar mokomės. Vytauto Švedo su Roku Lipeikiu juk nelygina, o kuo mes skiriamės nuo vyru, kad mus turėtų lyginti?

Taigi papildomos intrigos dėl trinties tarp moteriškų ekipažų nekils?

Irina Jankovskaja (nuotr. asm. archyvo)Irina Jankovskaja (nuotr. asm. archyvo)

I. J.: daugiau intrigų gali kilti dėl santykių su vyrais, o ne su moterimis, nes kol kas tik jiems mes kliūname. Yra susiformavęs požiūris, kad moteris už vairo – nelaimė už kampo. Šalia interviu, kuriuos davėme anksčiau tie, kurie galbūt neturėjo griežto nusistatymo prisiskaitė komentarų, kuriuose mums buvo liepiama eiti užsiimti maisto ruošimu virtuvėje. Kol važiavau su lenktynininkais vyrais tokių komentarų nebuvo ‒ visi džiaugėsi, palaikė, kvietė šturmanauti.

REKLAMA

Kaip bus, kai važiuosime su Inesa, nežinau, nes kol kas į mus žiūri kaip į lėles. Sportininkų mumyse niekas neįžvelgia, mato kaip puošmeną, kviečia kavos, arbatos. Kol kas elgiasi labai maloniau, bet kaip bus, kuomet merginos juos aplenks, nežinau. Kai kas galbūt priims tai, o kai kam gali būti ir sunku susitaikyti. Būna visko, kartais net nereikia jų aplenkti, skubėdami patys „susidaužo“.

Kaip sutariate su treneriais?

I. J.: niekas mūsų „neglosto“, todėl kartais jų komentarai gali būti ir nemalonūs, kadangi viską mums išsako tiesiai į akis. Visuomet norisi, kad aplinkiniai sakytų, kokia tu esi, gabi, protinga ir graži, o čia dažnai viskas išeina atvirkščiai ir tau sako, kad viskas yra blogai. Visgi grįžus namo, susikaupus ir viską apmačius supranti, kad komentarai buvo tikslūs. Aišku, dar yra tai, kad moteris su vyru visuomet nori pasiginčyti. Apskritai, manau, kad judame į priekį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neketinate perdažyti automobilio ryškia spalva?

Varžyboms ruošiamas „Subaru Impreza WRX STI“ (nuotr. asm. archyvo)Varžyboms ruošiamas „Subaru Impreza WRX STI“ (nuotr. asm. archyvo)

I. J.: klubas turi ir daugiau automobilių, todėl buvo nuspręst, kad dizaino ir techninius klausimus spręsime visi kartu susėdę. Norime, kad sportiniai automobiliai, palapinės ir kita klubo atributika būtų vieno dizaino, tačiau išsiskirtų bendrame margumyne. Šviesiai žalios, oranžinės ar rožinės spalvų jame nebus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų