REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įmonių grupės „Apranga“ vadovas Rimantas Perveneckas kartais net nustemba skaičiuodamas darbo metus bendrovėje. Tačiau kalbėdamas bet kokia tema pabrėžia mėgstantis būti lyderis.

REKLAMA
REKLAMA

„Aprangos“ vadovu dirbu visą amžių, ilgai čia užsisėdėjau, – ironizuoja R. Perveneckas. – Man patinka. Manau, kad mano darbas yra geriausias ir įdomiausias Lietuvoje.“

REKLAMA

Ir tuo sunku abejoti: jis nuoširdžiai pasakoja apie kiekvieną drabužių verslo aspektą, net ir netylant telefonams ar nuolat besidarinėjant kabineto durims.

„Vakar pralaimėtos varžybos labai nuvylė, todėl šiandien pasikeitė planai. Interviu galiu skirti valandą, nes po to sušaukiau darbuotojų susitikimą. Turiu dar suspėti į Kauną pažiūrėti varžybų“, - susidomėjimo krepšinio čempionatu neslepia įmonės vadovas, bet pradėjęs kalbėti apie plėtojamą verslą, krepšinį pamiršta.

REKLAMA
REKLAMA

Sunku tuo abejoti: jis išsamiai pasakoja apie kiekvieną drabužių verslo aspektą. Nuolat pabrėždamas savo ir kolegų aistrą aprangos verslui R. Perveneckas atskleidžia būdus, kaip tapti rinkos lyderiu ne tik savo šalyje, bet ir užsienyje.

„Viena iš sėkmės priežasčių – profesionalių vadovų komanda. Kita – prieš dešimtmetį suformuota aiški įmonės strategija, kurios dar nereikia taisyti. Siekiame dirbti tik su pasaulyje stiprių prekių ženklų atstovais, geriausiose prekybos vietose ir kad parduotuvės atitiktų Europos standartus. Visa tai suteikia ilgalaikį konkurencinį pranašumą“, – sako „Aprangos“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis prisipažįsta kartais sulaukiantis partnerių nuostabos, kad bendrovė ypač daug investuoja į parduotuves, tačiau, anot jo, nors Lietuva yra maža ir ne itin turtinga šalis, įmonė nori drabužių verslą plėtoti aukščiausiu lygiu.

„Ir, žinoma, siekiame būti stiprūs konkurentai. Varžovai turi jausti, kad „Apranga“ daro geriausius sprendimus, – šypsosi R. Perveneckas ir priduria sunkiai įsivaizduojantis savo darbą ar įmonių grupės veiklą, jei bendrovė nebūtų rinkos lyderė. – Kai mūsų pardavimas yra toks kaip kitų penkių rinkos didžiųjų kartu sudėjus, turime pakankamai didelę įtaką Lietuvoje. Tačiau tai pasiekti ir išlaikyti nėra lengva.“

REKLAMA

Gera pradžia

Dar sovietiniais laikais „Apranga“ buvo didmeninės drabužių prekybos Lietuvoje monopolininkė – vienintelė tiekdavo drabužius parduotuvėms.

„Tai buvo labai įdomus verslas socializmo ir visiškai nereikalingas kapitalizmo sąlygomis, – apibendrina pašnekovas. – Todėl greitai pasukome į mažmeninę prekybą ir palaidojome didmeną. Iš pradžių atidarėme vieną parduotuvę sostinės Kirtimų gatvėje – 20 kilometrų nuo Vilniaus centro. Klientų privažiuodavo tiek, kad nebūdavo kur pastatyti automobilio.“

REKLAMA

„Aprangos“ vadovas tiksliai nesuskaičiuoja, kiek metų dirba įmonėje, tačiau sako, kad laikas prabėgo greitai, o karjerą įmonėje pradėjo atsiųstas atlikti praktikos. Tada rašė kalbas generaliniam direktoriui.

„Nuo mokyklos laikų visuomet buvau pirmas. Pradėjęs dirbti „Aprangoje“ greitai dariau karjerą ir tapau įmonės vadovu. Tuo metu man buvo 27-eri. Turbūt buvau jauniausias tokio lygio bendrovės vadovas, tačiau supratau darbo metodus: daug išteklių ir maži planai. Dabar turime didelius planus ir ne tiek daug išteklių“, – lygina R. Perveneckas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, įmonėje daug yra 10–15 metų dirbančių darbuotojų. Per panašų laikotarpį suformuota ir įmonių grupės vadovų komanda.

„Visi turime skirtingą nuomonę ir susirinkę ginčijamės, kol priimame geriausią sprendimą. Šiuo metu komandą sudaro 8–10 žmonių. Iš patirties galiu pasakyti: kuo sunkesnis sprendimas, tuo geresni rezultatai“, – sako R. Perveneckas.

Prieš 15 metų specialistams pradėjus formuoti „Aprangos“ prekių ženklų portfelį šalyje nebuvo išmanančiųjų prekių ženklus, jų segmentus. „Augome tuščioje rinkoje, – apibendrina verslininkas. – Tokių žinių universitete tuo metu negalėjai gauti, o mums buvo svarbu susidaryti pasaulio prekių ženklų vaizdą. Dabar atstovaujame 100 prekės ženklų, tad kai išeisime į pensiją, galėsime rašyti vadovėlius ir memuarus.“

Ir suskumba pridurti, kad į pensiją dar nesirengia: „Apie tai dar negalvojame. Turime daug darbų.“

REKLAMA

Krizė – netikėta

Ekonomikos sunkmetis įmonių grupę užklupo baigiant didelius projektus: keliuose didžiuosiuose prekybos centruose buvo atidaroma po 10–12 parduotuvių, taip pat investuota į verslo klasės ir prabangių prekių salonus Baltijos šalių sostinėse.

„Kaip ir visas šalies verslas, neturėjome krizės patirties, todėl į ją buvome įsukti netikėtai ir žiauriai. Priėmėme radikalius sprendimus. Šiandien akivaizdu, kad jie buvo laiku ir teisingi, nors tuomet skausmingi, gimę per didelius ginčus tarp vadovų ir akcininkų, – sako pašnekovas. – Dabar aišku, kad veiksmų, kuriuos atlikome per krizę, reikėjo imtis greičiau.“

REKLAMA

Atsigavimo požymių įmonių grupė pajuto jau 2010 metų vasarą – tuomet pradėjo augti apyvarta. Anot „Aprangos“ vadovo, didžioji problema buvo dramatiškai kritęs vartojimas.

„Drabužių versle produktai paprastai užsakomi prieš 9 mėnesius, tada dar nebuvo prognozuojama krizė, – pasakoja R. Perveneckas. – Pirkėjų nuotaika buvo slogi, tačiau dabar situacija kur kas geresnė: žmonės ateina pirkti, nori gražiai rengtis, lengviau leidžia pinigus.“

Verslininkas pripažįsta, kad dabar rinkoje daug nerimo, todėl sunku laukti galimos antrosios krizės bangos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daugiausia nerimo kelia sprendimai, kurie gali būti padaryti dėl Graikijos ar kitų Europos Sąjungos šalių. Blogiausia, kad mes neturime kuo tikėti, nes bankų ekonomistų prognozės yra netikslios“, – teigia jis.

Prekiaus batais

Šiuo metu „Aprangos“ įmonių grupė investuoja į prekybos tinklo plėtrą ir atnaujina jau turimas parduotuves.

„Palyginti su 2004–2008 metais, šios investicijos nėra labai didelės, tačiau ir rinka dar pasiekė 2008-ųjų lygio, – sako R. Perveneckas. – Planuojame koją įkelti į avalynės verslą ir kitąmet atidaryti tris naujas parduotuves.“

REKLAMA

Verslininkas pripažįsta, kad pasaulyje nedaug yra šalių, kuriose būtų tokia milžiniška konkurencija avalynės rinkoje kaip Lietuvoje, tačiau tvirtina, jog mūsų klimato sąlygomis tai – geras verslas.

„Mūsų oras bjaurus, o gatvės purvinos. Moterys mėgsta pasipuošti. Sprendimas eiti į avalynės rinką susijęs su partneriais – kanadiečių kompanija „Aldo“. Ši bendrovė mus jau ketverius metus įkalbinėjo. Tas atkaklumas padarė įspūdį“, – sako R. Perveneckas ir priduria, kad šiuo metu Europoje ypač populiarėja Amerikos žemyno produktai, todėl įmonių grupei tai bus gera pradžia šia linkme.

REKLAMA

Į elektroninę prekybą bendrovė dar neplanuoja pasukti, nes prekių ženklų savininkai tam pasilieka išskirtines teises.

„Drabužių verslas sunkiausiai pasiduoda elektroninei prekybai. Tai matyti iš pasaulinių prekybos lyderių rezultatų. Žinoma, kai rinka subręs ir paaugs naujoji karta, tai darysime. Manau, po 5–6 metų situacija keisis“, – sako „Aprangos“ vadovas.

Baltijos šalių brolybė

„Apranga“ turi parduotuvių visose Baltijos šalyse, tačiau įmonių grupės vadovas tvirtina, kad didelių skirtumų tarp valstybių nejaučia.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar šiek tiek nerimo kelia Latvijos rinka, ten pastebime mažesnes augimo tendencijas, tačiau rinkoje įsitvirtinome ir lyderiauti pradėjome per penkerius metus. Estijoje rezultatai yra patys geriausi, bet mūsų svoris šios šalies rinkoje nėra toks didelis – esame geriausiu atveju treti žaidėjai. O man trečias jau nėra lyderis“, - sako R. Perveneckas.

Jis pasakoja, kad pradėję plėtoti verslą Latvijos rinką, suprato, jog broliai latviai pirmiausia investuoja į automobilį, antroje vietoje jiems yra drabužiai ir tik tuomet jie rūpinasi būstu, kai lietuviai prioritetą atiduota gyvenamajam plotui.

„Matyt esame linkę investuoti į ilgalaikės perspektyvos produktus. Tikrai nesame ir tokie kaip rusai, kurie atiduos paskutinius pinigus už drabužius. Gal praeityje buvo toks etapas, bet dabar labai jaučiasi integracijos į ES poveikis, todėl skirtumai tarp Vakarų ir Lietuvos mažėja, - sako verslininkas, nors prisimena juokingą atvejį, kai vyriškų drabužių kompanija „Hugo Boss“ vienu metu turėjo vyriškų džinsų modelį, kurį vadino „Baltic“. – Niekas be mūsų jų daugiau nebepirko. Nors situacija keičiasi, dabar jau vyrai mūsų šalyje rengiasi madingiau ir nešioja ne tik plačius džinsus“.

REKLAMA

Pasak jo, lietuvės madingesnės nei šalies vyrai, tačiau ir vieniems, ir kitiems drabužiai yra svarbūs.

„Dėl to man labai smagu“, – šypsosi R. Perveneckas.

CV Rimantas Perveneckas

1979–1983 metais studijavo VU Prekybos fakultete

1986–1988 metais Lietuvos drabužių didmeninės prekybos kontoros direktoriaus pavaduotojas

1988–1993 metais Lietuvos drabužių didmeninės prekybos kontoros direktorius

Nuo 1993 metų – akcinės prekybos bendrovės „Apranga“ generalinis direktorius, valdybos pirmininkas

Tik faktai: „Apranga

„Aprangos“ grupė Baltijos šalyse valdo 119 parduotuvių tinklą. Grupę sudaro pagrindinė įmonė APB „Apranga“ ir 15 antrinių įmonių.

APB „Apranga“ kontrolinis akcijų paketas priklauso investicijų holdingui „MG Baltic Investment“.

1945 m. įsteigta kaip Valstybinė drabužių ir avalynės didmeninės prekybos bazė.

1992 m. bazė pradeda užsiimti mažmenine prekyba drabužiais. Tais pačiais metais įmonė privatizuojama.

1993 m. įregistruojama akcinė prekybos bendrovė „Apranga“ ir atidaroma to paties pavadinimo parduotuvė. Bendrovė plečia mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje.

1994 m. duris atveria „Aprangos salonas“ – moderni drabužių parduotuvė, skirta verslo pasaulio atstovams.

Evelina Povilaitytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų