REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 19 iki 21 proc. išaugusio PVM naštą ant savo pečių užsikrauti pasiryžę kai kurie prekybos tinklai kainų nepadidino. Beveik visas asortimentas buvo pabrangintas tik „Rimi” ir „Norfa” parduotuvėse. Šie prekybos tinklai neslėpė, jog dėl padidėjusio mokesčio produkcijos kainas kels iškart.



Skirtumą dengia patys

Nuo 19 iki 21 proc. išaugusio PVM naštą ant savo pečių užsikrauti pasiryžę kai kurie prekybos tinklai kainų nepadidino. Beveik visas asortimentas buvo pabrangintas tik „Rimi” ir „Norfa” parduotuvėse. Šie prekybos tinklai neslėpė, jog dėl padidėjusio mokesčio produkcijos kainas kels iškart.



Skirtumą dengia patys

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Maximoje” ir „Iki” beveik visų pagrindinių maisto produktų – pieno ir jo gaminių, duonos, mėsos, daržovių kainos išliko nepakitusios.

REKLAMA

Nežymiai pabrango tik kai kurie gaminiai, tačiau, pasak prekybininkų, jų kainos kilo tikrai ne dėl išaugusio PVM, o dėl to, kad padidėjo jų savikaina.

„Kol kas tikrai laikomės duoto pažado ir kasdien reikalingo maisto produktų krepšelio kainų nedidinome. Kai kurių produktų brangimą užsikrovėme ant savo pečių ir dengiame pelno sąskaita. Dėl kitų gaminių mums pavyko susitarti su tiekėjais, kad šie jų nebrangintų. Jei mūsų parduotuvėse kas ir pabrango, tai galiu užtikrinti, kad taip atsitiko tikrai ne dėl PVM. Vadinasi, kainas pakėlė gamintojai”, – patikino prekybos tinklo „Maxima LT” atstovė spaudai Renata Saulytė.



Ateitis – miglota

REKLAMA
REKLAMA

Kiek ilgai kainos išliks nepakitusios, R.Saulytė atsakyti negalėjo. Ji pabrėžė, kad bent jau „Optima linija” gaminių kaina artimiausiu metu tikrai nekis – jų brangimą, kuris bendrovei kas mėnesį atsieina apie ketvirtį milijono litų, įmonė dengia ir dengs iš savo kišenės.

„Nors pagrindinių maisto produktų kainos išliko tokios pačios, sunku pasakyti, kaip bus ateityje, nes savikaina nuolat svyruoja. Dabar vis dar galime savo pelno sąskaita dengti PVM naštą, o kaip bus po kelių savaičių ar mėnesių, nežinia. Kitą mėnesį paaiškės, kiek patyrėme nuostolių dėl to, kad kainos nekilo nuo rugsėjo, tuomet ir spręsime, ką daryti toliau”, – tikino R.Saulytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak pašnekovės, šiuo metu, kai gyventojų perkamoji galia ir taip, palyginti su praėjusiais metais, yra nukritusi apie 30 proc., didinti kainų neįmanoma, nes, priešingai nei anksčiau, klientai ieško, kur vienas ar kitas produktas kainuoja pigiau.

„Anksčiau klientai maistą pirkdavo viename ar kitame prekybos tinkle, kuris jiems tiesiog patinka, dabar taip nebėra. Pastebime, kad žmonės apeina visas parduotuves ir stebi, kur koks produktas kainuoja, savo užrašuose net pasižymi kainų skirtumą. Tad dabar jie savo pirkinių krepšelį susirenka iš skirtingų parduotuvių, visur įsigydami kuo pigesnių gaminių”, – tikino pašnekovė.



Priprato prie akcijų

REKLAMA

Pasak R.Saulytės, pastebėta, kad apsipirkti ateinantys klientai atsineša skirtingų parduotuvių reklaminius lankstinukus, kuriuose net yra apsibraukę, kas kur kainuoja pigiausiai. Daugelis klientų nebeįsivaizduoja savo apsipirkimo be akcijų, nuolaidų.

„Dabar vyrauja didelė konkurencija, prekybininkai kovoja dėl kiekvieno kliento, todėl vieną po kitos skelbia įvairias akcijas, iš kurių žmonės tiesiog gyvena. Pažiūrėkite, parduotuvės mirga nuo įvairių nuolaidų. Akcija, nuolaida – daugeliui jau kasdienybė. Jei vieną dieną jų neliktų, pirkėjai nebesuprastų, kas atsitiko. Net nebežinome, kaip reikės juos atpratinti nuo tokių akcijų, kai pasibaigs sunkmetis”, – svarstė R.Saulytė.

REKLAMA

Vis dėlto vartotojai vis dar atsižvelgia ir į gaminio kokybę – daugelis žmonių nepuola pirkti pačių pigiausių maisto produktų. Klientai mieliau renkasi mažesnį kiekį, tačiau patikrintos kokybės gaminius.

Vieni brango, kiti pigo

Prekybos tinklo „Iki” atstovas spaudai Valdas Lopeta teigė, kad dėl padidėjusio PVM parduotuvėse 2–3 proc. buvo pabranginti tik ne pirmo būtinumo daiktai – higienos, švaros prekės, o pagrindiniai maisto produktai kainuoja tiek pat.

„Mes laikomės to paties principo – stengtis, kad jautriausios socialinės grupės nepajustų kainų augimo, todėl PVM naštą tempiame patys – savo pelno sąskaita. Tikrai stengiamės, jog pagrindinis prekių krepšelis kainuotų tiek pat ar mažiau. Užtikrinu, kad pas mus nebrango nei pieno produktai, nei mėsos gaminiai, nei duona. Žinoma, negaliu patvirtinti, jog nebrango visi produktai, kai kurių kaina gal ir pakilo, tačiau iš pigių, nukainotų ar „akcijinių” prekių tikrai galima susirinkti visą kasdien reikalingų produktų krepšelį”, – patvirtino V.Lopeta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, kai kuriose prekybos tinklo parduotuvėse maisto produktų kainos šiuo metu yra netgi mažesnės nei buvo iki šiol. Gaminiai atpigo dėl to, kad prekybos tinklui pavyko susiderėti su tiekėjais dėl mažesnių kainų.

„Parduotuvėse tikrai yra nemažai tokių produktų, kurių kaina pastaruoju metu nukrito. Galbūt ateityje dar daugiau produkcijos kainuos pigiau. Viskas priklauso nuo derybų. Dabar sunkus metas ne tik prekybininkams, bet ir gamintojams, todėl, jei įmanoma, visi stengiamės mažinti kainas vien tam, kad klientams apsipirkimas kainuotų kuo mažiau”, – pabrėžė V.Lopeta.

Pasak jo, dėl mažesnės savikainos šiuo metu pavyko susiderėti su kai kuriais duonos, pieno ir jo produkcijos gamintojais, taip pat mėsos perdirbėjais.



Kristina Paukštytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų