• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pažangiausios Lietuvos įmonės jau kuria prekinius ženklus atsižvelgdamos nebe į vietinę, bet tarptautinę rinką. Tai konstatuota per antradienį (01.20) Vilniuje vykusią diskusiją apie prekės ženklo kūrimą (brendingą, nuo angl. "branding").

REKLAMA
REKLAMA

Besiruošdamos konkurencijai Europos Sąjungoje, įmonės jau supranta prekės ženklo reikšmę. Anot Vigailės Marcinkevičienės, reklamos agentūros "MAP Advertising" direktorės, pradedama atsižvelgti į prekės ženklo tinkamumą ne Lietuvos rinkoms. Tarkime, atsisakoma lietuviškų simbolių pavadinimų - taip, pavyzdžiui, įvyko su prekės ženklu "Vičiūnai", laipsniškai virtusiu "VICI". "Kodėl "maksimos" ir "minimos" prigyja kitose šalyse? Tai galvojimas į priekį", - vertino V. Marcinkevičienė.

REKLAMA

Diskusijoje dalyvavę brendingo specialistai aptarė ir paplitusią praktiką, kai Lietuvos bendrovės tik gamina prekes, kurios vėliau parduodamos su žinomais tarptautiniais prekių ženklais. Ekspertai sutinka, kad tai yra neblogas sprendimas, tačiau tai neturėtų būti vertinama kaip panacėja. "Jei gamini su svetimu ženklu, tai nuo to ženklo priklauso, kas su tavimi atsitiks", - įspėjo brendingo konsultacijų įmonės "Brand One" konsultantas Vytautas Zuzevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Diskusiją surengė tarptautinio konkurso "Baltijos metų prekinis ženklas" rengėjai. Šių metų gegužę atsižvelgiant į visuomenės nuomonę ir autoritetingos komisijos vertinimus bus paskelbtas pagrindinės "Baltijos metų prekės ženklo" nominacijos laimėtojas, dar trys apdovanojimai atiteks geriausiam kiekvienos iš trijų Baltijos šalių prekės ženklui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau žinomi pirmieji konkurso dalyviai iš Lietuvos. Tai prekės ženklai "Karūna", "Grite", "Gardėsis", "Bitė", "Rasa", "Kraitenė", "Sonex". Dar daugiau prekių ženklų pristatė latviai ir estai. Lietuvos įmonėms išsiuntinėta 1 tūkst. kvietimų pateikti savo prekės ženklus konkursui.

"Sonex grupės" rinkodaros direktorius Eimuntas Mačiulis sakė su ženklu "Sonex" šiemet dar neketiną pretenduoti į Baltijos nominaciją ir apsiriboja Lietuva, tačiau jau kitąmet sieks pagrindinio apdovanojimo. "Šiuo metu mūsų prekinis ženklas stiprus Lietuvoje, o pagal mūsų strategiją norime dominuoti Baltijos šalių rinkose", - teigė E. Mačiulis.

ELTA

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų