• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais metais ir ką mano apie valstybės paramą perkantiems elektromobilius bei esamą jiems infrastruktūrą? Pagaliau, kada ateis metas, kai naujų elektrinių transporto priemonių pardavimas bus bent jau toks pat kaip tradicinių automobilių?
„Regitros“ duomenimis, šių metų sausio 1-ąją Lietuvoje buvo įregistruoti 2 496 M1 klasės lengvasis automobilis, kurių galios šaltinis yra tik elektra – beveik 1,8 karto (78,7 proc.) daugiau nei prieš metus. Vien per 2020 metus šalyje buvo įregistruoti 1 184 elektromobiliai, arba 2,2 karto daugiau nei per 2019-uosius (529). Kokio elektromobilių rinkos Lietuvoje augimo reikėtų laukti šiais metais ir kokie veiksniai stabdytų rinkos augimą?
Dalijimosi automobiliais platformą „CityBee“ valdančios „Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas Aurimas Drūtys prognozuoja, kad 2021 metais Lietuvos elektromobilių rinka gali paaugti dar 150 proc. ir pasiekti 3 000 registracijų per metus. „Rinkos augimą skatins gerėjanti infrastruktūra ir naujų modelių pristatymo gausa. Augimą lėtintų nepratęstos valstybės šiuo metu taikomos subsidijos, panaikintos elektromobilių lengvatos miestuose, tokios kaip leidimas važiuoti autobusų juosta ar nemokamas elektromobilių stovėjimas viešosiose miestų vietose“, – sako A. Drūtys.

Pernai elektromobilių rinka Lietuvoje ūgtelėjo 2,2 karto. Ką rinkos ekspertai prognozuoja šiais metais ir ką mano apie valstybės paramą perkantiems elektromobilius bei esamą jiems infrastruktūrą? Pagaliau, kada ateis metas, kai naujų elektrinių transporto priemonių pardavimas bus bent jau toks pat kaip tradicinių automobilių?
„Regitros“ duomenimis, šių metų sausio 1-ąją Lietuvoje buvo įregistruoti 2 496 M1 klasės lengvasis automobilis, kurių galios šaltinis yra tik elektra – beveik 1,8 karto (78,7 proc.) daugiau nei prieš metus. Vien per 2020 metus šalyje buvo įregistruoti 1 184 elektromobiliai, arba 2,2 karto daugiau nei per 2019-uosius (529). Kokio elektromobilių rinkos Lietuvoje augimo reikėtų laukti šiais metais ir kokie veiksniai stabdytų rinkos augimą?
Dalijimosi automobiliais platformą „CityBee“ valdančios „Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas Aurimas Drūtys prognozuoja, kad 2021 metais Lietuvos elektromobilių rinka gali paaugti dar 150 proc. ir pasiekti 3 000 registracijų per metus. „Rinkos augimą skatins gerėjanti infrastruktūra ir naujų modelių pristatymo gausa. Augimą lėtintų nepratęstos valstybės šiuo metu taikomos subsidijos, panaikintos elektromobilių lengvatos miestuose, tokios kaip leidimas važiuoti autobusų juosta ar nemokamas elektromobilių stovėjimas viešosiose miestų vietose“, – sako A. Drūtys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Modus Group“ darnaus judumo projektų vadovas Aurimas Drūtys


Bendrovės „Kia Auto“ pardavimų vadybininkas Karolis Judzentavičius prognozuoja apie 30-40 proc. naujų elektromobilių rinkos augimą, nes ją pasieks itin daug naujų elektromobilių modelių. Naudotų elektromobilių rinka, anot jo, paaugs kur kas labiau nei naujų dėl mažėjančios vidutinio naudoto elektromobilio modelio kainos ir platėjančios pasiūlos.
„Rinkos augimą skatins didelis naujų debiutuojančių modelių skaičius, auganti elektromobilių gamyba ir, žinoma, subsidijos. Tačiau vis dar išliksiantis aukštas kainų lygis yra rinkos augimą stabdantis veiksnys“, – mano K. Judzentavičius.

REKLAMA

Karolis Judzentavičius Kia Auto Pardavimų vadybininkas


„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius šiais metais tikisi elektromobilių rinką paaugsiant dvigubai ar net trigubai, o tam daugiausia įtakos turės didėjantis elektromobilių populiarumas ir besikeičiantys vartotojų įpročiai – žmonės skaičiuoja bendrus automobilio mėnesio kaštus.
„Prie augimo didele dalimi prisidės faktoriai, kad „Volkswagen ID.3“ bus parduodamas visus metus (2020-aisiais prekyba vyko tik 3,5 mėn.). Be to, Lietuvos elektromobilių segmento lyderio „Volkswagen e-up!“ skiriama kvota Lietuvai šiais metais yra didesnė. Lėtinti rinkos augimą gali nepakankama pasiūla: dėl baterijų trūkumo pasaulyje kai kurie gamintojai negalės patenkinti kylančios elektromobilių paklausos“, – komentuoja J. Nekrošius.

REKLAMA
REKLAMA

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius


Pernai gamybos kvota išparduota per porą mėnesių, o iš viso parduoti 137 „Volkswagen“ elektromobiliai.
Bendrovės „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys sako, kad vis dar yra daug nežinios dėl COVID-19 pandemijos ir tai apsunkina prognozavimą. Tačiau jis preliminariai vertina, kad elektromobilių segmentas rodys didžiausią pokytį, lyginant su vidaus degimo varikliais varomu transportu, ir 2021 metais elektromobilių registracija Lietuvoje pasieks bent 3 500.

Vaidotas Kviklys Fakto Auto marketingo vadovas

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų