REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siaučiant sukčiams bankai imasi visų įmanomų priemonių apsaugoti savo klientus. Tačiau pasitaiko atvejų, kai tokia banko pagalba, klientams tampa papildomomis problemomis. Štai vilniečiui išvykus atostogauti į JAV bankas užblokavo jo banko kortelę. Vėl naudotis kortele vyras galėjo tik po 5 dienų.  

Siaučiant sukčiams bankai imasi visų įmanomų priemonių apsaugoti savo klientus. Tačiau pasitaiko atvejų, kai tokia banko pagalba, klientams tampa papildomomis problemomis. Štai vilniečiui išvykus atostogauti į JAV bankas užblokavo jo banko kortelę. Vėl naudotis kortele vyras galėjo tik po 5 dienų.  

REKLAMA

Banko atstovai apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos, tačiau įspėja visus gyventojus, kad įtarus sukčiavimo atvejus, jų kortelė gali būti užblokuota bet kada ir bet kur, net ir Lietuvoje.

Sugadino tolimą kelionę

Portalo tv3.lt skaitytojas Ignas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad kelionėje į JAV SEB bankas paliko jį be pinigų. 

„Jeigu esu SEB banko klientas. Ir naudojuosi tik šio banko paslaugomis. Spėkite, kas gali sugadinti kelionę į JAV. Taip ją sugadino SEB bankas“, – ironizavo vyras. 

REKLAMA
REKLAMA

Ignas pasakojo, kad jau iš kitų keliautojų buvo girdėjęs, kad SEB bankas maždaug antrą ar trečią kelionės dieną blokuoja korteles. 

„Todėl prieš kelionę dariau viską, kad nuo to apsidrausčiau. Skambinau į SEB banką. Įkalbėjau darbuotoją, kad neblokuotų kortelės, pranešiau kur ir kada keliausiu.

REKLAMA

Tačiau vos iškeliavus banko robotas užblokavo kortelę. Nes taip veikia SEB bankas. Tiksliau, taip jis neveikia. Atblokuoti galimybių nėra, jie turi tokį telefoną, į kurį neprisiskambinsi. Rašiau jiems laiškus, vieną po kito, bet atsakė man robotas, kuris atblokuoti kortelių negali, jo funkcija tik užblokuoti“, – pasakojo vyras. 

Anot jo, galiausiai bankas pažadėjo susisiekti po 5 darbo dienų. 

„Tačiau po 5 dienų aš paliktas be pinigų galėjau gyventi JAV po Bruklino tiltu. Ir naršyti gali tekti nebe telefone, bet šiukšlių konteineriuose. Va taip mane nuo kažko saugodamas veikia  SEB bankas“, – piktinosi Ignas.

REKLAMA
REKLAMA

Norėjo apsaugoti nuo sukčių 

SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė apgailestavo dėl susiklosčiusios nemalonios situacijos. 

„Norime atkreipti dėmesį, kad šiuo atveju  kortelės blokavimui neturėjo įtakos tai, kad klientas prieš išvykdamas į užsienį pranešė bankui apie būsimą kelionę. Dėl nuolat vykstančio sukčiavimo, esame įdiegę prevencines sistemas, kurios sustabdo įtartinas mokėjimo kortelių operacijas ir blokuoja kortelę. Tai gali nutikti ir klientui būnant Lietuvoje, bet kurioje Europos Sąjungos (ES) ar pasaulio valstybėje. 

Kai kliento kortelė yra blokuojama siekiant apsaugoti lėšas nuo galimo sukčiavimo, tokiu atveju bankas nedelsdamas skambina klientui ir informuoja apie įvykusį blokavimą arba atsiunčia SMS žinutę su prašymu paskambinti bankui kuo skubiau. Apgailestaujame, kad šiuo atveju dėl laiko zonos skirtumų mums nepavyko operatyviai susisiekti su klientu, todėl kortelės atblokavimas užtruko ilgiau negu įprasta tokiais atvejais. Peržiūrėsime savo procesus, kad ateityje į tokius atvejus galėtume sureaguoti dar operatyviau“, – žadėjo banko atstovė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak jos, jei klientas gauna banko žinutę apie užblokuotą mokėjimo kortelę dėl įtariamo sukčiavimo, o iš tiesų yra pats atlikęs operaciją kortele, jis turi nedelsiant skambinti į banką telefonu +370 5 268 2800 visą parą visomis savaitės dienomis. Taip susisiekti su banku yra greičiausia. 

 „Vykstant į užsienio valstybes bankui nebūtina pranešti apie planuojamą kelionę, išskyrus tuos atvejus, jei tam tikrose užsienio šalyse planuojama išsigryninti pinigų bankomatuose. Šalių sąrašą galima rasti banko internetinėje svetainėje. 

 Visose mokėjimo kortelėse yra aktyvinta galimybė atsiskaityti bet kurioje užsienio šalyje, klientai patys gali valdyti šią funkciją (išjungti, kai yra Lietuvoje, ir įjungti, kai išvyksta) interneto banke, mobiliojoje programėlėje arba paskambinę į banką“, – patarė I. Dauguvietytė-Daskevičienė. 

REKLAMA

Siūlo įspėti banką prieš keliones 

Lietuvos bankų asociacijos komunikacijos vadovė Valerija Kiguolienė teigė, kad siekiant užkirsti kelią neteisėtiems atsiskaitymams užsienyje, tam tikrose šalyse bankai taiko operacijų apribojimus. 

„Kitaip tariant, neįsitikinus, kad operaciją tolimoje šalyje atlieka pats kortelės savininkas, mokėjimas blokuojamas. Todėl neinformavę savo banko apie savo planuojamą išvyką arba nepakoregavę kortelės nustatymų per interneto banką, negalėsite naudotis kortele. 

Šie ribojimai gali būti taikomi Šiaurės ir Pietų Amerikos valstybėse, Afrikos, Azijos bei Australijos šalyse. Valstybių sąrašas kinta, tad geriausia prieš išvyką pasinagrinėti, kur ribojimus taiko konkrečiai jūsų bankas, kaip ir kada pranešti apie kelionę bei kaip pakoreguoti atitinkamus nustatymus“, – siūlė asociacijos atstovė. 

Bankai savavaliauja. O kodėl? O todėl kad mūsų puskvailiu valdžia už merkia akis. Tiksliau centrinis bankas. Žmonės laiko bankuose savo pinigus ir bankui turi mokėt. Už kortele, pinigų iš ėmimą limtuoja. Mokesčių bankai nemoka.
lietuvoje bankai nera patikimi,kaip ir daugelis kitu instituciju,cia viskas daroma,kad zmogui butu blogiau gyventi,bankai negerbia klientu,juose vyksta savotiska diktatura , jie tik gali plauti milijardus
Kiek valdžia leidžia, tiek bankai ir savivaliauja. Ir spekit ar atlygino nuostolius? Nieko nėr patikimiau kaip gryni.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų