Taline vykstantis Pasaulio ORC čempionatas, kur tarp 104 jūrinio buriavimo įgulų varžosi ir 9 Lietuvai atstovaujančios komandos, įpusėjo – dalyviai suplaukė vienose ilgose jūrinėse-navigacinėse lenktynėse ir keturiose olimpinės distancijos lenktynėse, po kurių gausiausia C grupė, atsižvelgiant į komandų rezultatus, buvo padalinta į sidabrinį ir auksinį laivynus. Į pastarąjį, kur varžysis stipriausieji, iš 8 C grupėje esančių Lietuvos komandų pateko net 6.

Kol kas aukščiausioje pozicijoje iš visų Lietuvos atstovų – 4 bendros įskaitos vietoje esanti kapitono Raimondo Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Auga“ įgula.

„Jausmas, žinoma, nerealus. Vykdami čia, į šitą čempionatą, su visiškai nauju laivu ir nauja įgula tikrai nesitikėjome, kad taip gerai seksis. Turėjom slaptų vilčių, nes visgi laivą turim gerą, tačiau mes vis dar bandom su šiuo laivu susipažinti iki galo, kaip įgula irgi vis dar turim vietų, kur reikėtų tobulėti. Bet nežiūrint viso to, paaiškėjo, kad mes galim konkuruoti su stipriausiais. Tai tikrai labai labai džiaugiamės“,- po finišo trečios čempionato dienos lenktynėse teigė įgulos narys Andrius Nikanorovas.

Į auksinį laivyną taip pat pateko šiuo metu 17 pozicijoje esanti jachtos „Keturi vėjai“ (kpt. Adomas Janulionis) įgula, taip pat – 21 vietą užimanti jachta „Te Kyla“ (kpt.s Algirdas Žižys), 28 vietoje esanti „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas), 30 pozicijoje esanti „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis) bei 31 vietoje esanti „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas).

Pastaroji įgula į auksinį laivyną pateko tik per plauką – jame varžysis būtent 31 arba 32 stipriausios C grupės įgulos.

„Prieš šiandienos lenktynes buvome 32. Nebeturėjome vietos klaidoms, todėl šiandien spaudėme maksimumą. Turėjom gerą startą ir, panašu, kad į auksinį laivyną patekom. Dabar nebeturėsim kur nukristi – tik lipti į viršų“,- juokavo įgulos narys Domantas Juškevičius.

Įgulos sutartinai tvirtino, kad trečioji čempionato diena buvo išties sudėtinga. Ryte dėl silpno vėjo buvo atidėti startai – jų teko laukti ant vandens arba trumpam grįžtant į krantą. C grupei apie pietus startavus pirmose lenktynėse vėjas stabilizavosi. Iš viso buvo įvykdytos trys lenktynės ir buriuotojai į krantą grįžo jau vakarėjant. Nepaisant to, nuovargis neaptemdė rezultatų džiaugsmo.

„Neslėpsiu, toks ir buvo mūsų planas nuo pat varžybų pradžios – patekti į auksinį laivyną. Labai smagu, kad jį įvykdėm ir dabar galėsim palenktyniauti su pačiais greičiausiais. Mums šiandien sekėsi labai stabiliai – neturėjome nei labai didelių klaidų, nei didelių išlošimų. Vėjas, nors ir buvo silpnas, tačiau stabilus. Visos jachtos išsidėstė pagal savo greitį, tad, manau, plaukėme savo vietoje – to užteko, kad patektume į auksinį laivyną“,- po finišo teigė įgulos „Keturi vėjai“ vairininkas Karolis Janulionis.

Tuo tarpu didesniųjų laivų grupėje (B) lenktyniaujanti Lietuvos „Next“ (kpt. Marius Ambrulaitis) įgula šiuo metu tarp 34 savo grupės dalyvių užima 15 vietą.

„Šiandien penkias valandas ant vandens laukėme vėjo, startas buvo atidėtas. Tik apie 17:00 val. buvo duotas pirmasis šios dienos startas. Tai buvo mūsų geriausias plaukimas šioje regatoje – finišavome 12 vietoje. Pakylėti gerų emocijų, antrame starte šiek tiek perdegėm ir startas nepavyko, finišavome 21 vietoje“,- po finišo įspūdžiais dalinosi įgula.

Penktadienį įgulos startavo dar vienose jūrinėse-navigacinėse lenktynėse, kur turės įveikti 40-50 jūrmylių distanciją. Šeštadienį, rugpjūčio 14 d., buriuotojų ant vandens lauks lemiamos kovos – paskutiniąją vieną įgulos vėl varžysis olimpinių distancijų lenktynėse. Viso čempionato metu įvykus bent 5 olimpinės distancijos lenktynėms, vienų blogiausių lenktynių rezultatas kiekvienai komandai bus atmestas. Ši galimybė negalios tik abejoms jūrinėms-navigacinėms lenktynėms – jų rezultatai į galutinę įskaitą bus įtrauktas bet kuriuo atveju.