REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
5
Policija imasi netradicinių priemonių (nuotr. Policijos)

Susirūpinę labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių saugumu, kelių policijos pareigūnai š. m. sausio–vasario mėnesiais vykdys prevencinę priemonę „Kiekvienas yra pėsčiasis“. Akcijos metu Kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidusiems pėstiesiems pareigūnai skirs pinigines baudas, o kartu įteiks atšvaitą ir simbolinę žvakę, kviečiant susimąstyti apie galimas neatsakingo elgesio kelyje pasekmes.

5

Susirūpinę labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių saugumu, kelių policijos pareigūnai š. m. sausio–vasario mėnesiais vykdys prevencinę priemonę „Kiekvienas yra pėsčiasis“. Akcijos metu Kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidusiems pėstiesiems pareigūnai skirs pinigines baudas, o kartu įteiks atšvaitą ir simbolinę žvakę, kviečiant susimąstyti apie galimas neatsakingo elgesio kelyje pasekmes.

REKLAMA

Saugus dalyvavimas eisme kasdien tampa vis didesniu iššūkiu pėstiesiems. Policijos duomenimis, 2017 metais pėstieji sudarė antrą pagal žuvusiųjų žmonių skaičių eismo dalyvių kategoriją.

Praėjusiais metais kas trečias eismo įvykis įvyko užvažiavus ant pėsčiojo; kas antras susidūrimas baigėsi pėsčiojo žūtimi.

REKLAMA
REKLAMA

Pareigūnai akcentuoja vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybę dėl saugaus dalyvavimo eisme. Dažniausiai abipusis Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymas įtakoja transporto priemonės susidūrimą su pėsčiuoju. Kelių policijos pareigūnai pabrėžia, kad vairuotojai turi laikytis jiems privalomų reikalavimų pėsčiųjų atžvilgiu, o pėstieji turi vykdyti jiems nustatytas pareigas.

REKLAMA

7 pražūtingos vairuotojų klaidos pėsčiųjų atžvilgiu:

Vairuotojas nesulėtina greičio, nesustoja ir nepraleidžia per pėsčiųjų perėją einančių pėsčiųjų;

Sustojus ta pačia kryptimi važiuojančiai transporto priemonei, vairuotojas nesulėtina greičio ir nesustoja prieš pėsčiųjų perėją;

Vairuotojas nepraleidžia kelio kertančių pėsčiųjų sankryžose, sukdamas ir kairę ar į dešinę, važiuodamas papildomos šviesoforo rodyklės kryptimi, įvažiuodamas į kelią į/iš teritorijos;

Važiuodamas atbulas, vairuotojas neduoda kelio pėsčiajam;

Vairuotojas nesiima papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui;

Vairuotojas viršija saugų važiavimo greitį;

Vairuotojas naudojasi mobiliuoju telefonu, kalba, naršo, rašo žinutes, užsiima su vairavimu nesusijusia veikla.

REKLAMA
REKLAMA

7 pražūtingos pėsčiųjų klaidos:

Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji nesineša šviečiančio žibinto, nevilki ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, nesegi atšvaitų;

Pėstieji eina per kelią degant draudžiamam šviesoforo signalui;

Į pėsčiųjų perėją pėstieji įžengia neįsitikinus, kad eiti yra saugu ir kad visos transporto priemonės sustojo juos praleisti;

Pėstieji neįvertina atstumo iki artėjančios transporto priemonės, eidami per kelią delsia arba stoviniuoja, bėga per važiuojamąją dalį, naudojasi mobiliaisiais telefonais, rašo žinutes, naršo;

Pėstieji kerta važiuojamąją dalį, perlipdami per kelio atitvarus arba eidami per skiriamąją juostą;

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pėstieji eina automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu vietose, kur yra įrengti šaligatviai arba pėsčiųjų takai;

Pėstieji išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, neįsitikinus, kad tai yra saugu ir kelyje nėra artėjančių transporto priemonių.

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad sausio–vasario mėnesiais šalies keliuose bus vykdomos prevencinės policinės eismo dalyvių kontrolės priemonės, kurių metu bus kontroliuojamas pėsčiųjų, taip pat dviračių vairuotojų, vadeliotojų dalyvavimas eisme tamsiuoju paros metu, atšvaitų, šviesą atspindinčių elementų naudojimas.

Taip pat bus atliekama pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimo arba ėjimo ja ten, kur draudžiama, kontrolė, nepaklusimo eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų kontrolė, sustiprinta pėsčiųjų elgesio prie nereguliuojamų ir šviesoforais reguliuojamų pėsčiųjų perėjų kontrolė. Ypatingą dėmesį pareigūnai skirs vairuotojų pareigų pėstiesiems vykdymo kontrolei, sustiprintą patruliavimą organizuojant prie pėsčiųjų perėjų, vietose, kur intensyvus pėsčiųjų eismas.

REKLAMA

Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė.

Praėjusių metų eismo nelaimių statistika, palyginti su 2016-aisisais, beveik nepakito

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2017 metais eismo įvykių statistika, palyginti su 2016-aisiais, išliko beveik nepakitusi. Per metus keliuose įvyko 3 192 eismo įvykiai, kuriuose 192 žmonės žuvo, 3 752 buvo sužeisti. T. y. įvyko 0,3 proc. eismo įvykių mažiau, žmonių žuvo tiek pat, sužeista 0,1 proc. daugiau.

ŽUVO:

Vairuotojai:

2017 metais šalies keliuose gyvybės neteko 192 žmonės. Žuvo 77 vairuotojai, tarp kurių 10 – motociklų vairuotojų, taip pat 3 mopedų vairuotojai ir 13 dviračių vairuotojų.

REKLAMA

T. y. vairuotojų žuvo 8,5 proc. daugiau nei 2016 metais (71 vairuotojas (10 motociklų vairuotojų), 3 mopedų vairuotojai ir 17 dviračių vairuotojų.

Keleiviai:

34 keleiviai – 4 daugiau nei 2016 metais. Tarp žuvusiųjų – 1 mopedo keleivis.

Pėstieji:

Tarp žuvusiųjų – 68 pėstieji, t. y. 6,8 proc. mažiau nei 2016 metais, kai keliuose žuvo 73 pėstieji. Tamsiuoju paros metu žuvo 39 pėstieji, tai 27,8 proc. mažiau nei 2016 metais (žuvo 54 šie eismo dalyviai).

SUŽEISTI:

3 752 eismo dalyviai, tai 0,1 proc. arba 2 daugiau nei 2016 metais.

Vairuotojai:

Sužeisti 1 296 transporto priemonių vairuotojai, tarp kurių 123 motociklų vairuotojai, 53 mopedų vairuotojai, 291 dviračio vairuotojas. Eismo įvykiuose sužeistų vairuotojų skaičius 8,4 proc. (arba 119) mažesnis nei 2016 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Keleiviai:

Sužeistas 1 171 transporto priemonių keleivis, tai 8 proc. (arba 87) daugiau nei 2016 metais. Tarp sužeistųjų – 20 motociklų ir 7 mopedų keleiviai, 6 dviračių keleiviai.

Pėstieji:

Sužeistas 961 pėsčiasis, t. y. 35 (arba 3,5 proc.) mažiau nei 2016 metais. Tamsiuoju paros metu įvykiuose sužeista 7,3 proc. (arba 23) mažiau pėsčiųjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų