• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Viešuoju transportu besinaudojančių panevėžiečių laukia dar vienas kainų šuolis.

Autobusų parkas artimiausiu metu teiks prašymą Tarybai miesto maršrutinių autobusų bilietus pabranginti 20 centų.

REKLAMA
REKLAMA

Spaudos kioske perkamas vienkartinis autobuso bilietas panevėžiečiams kainuotų 1,70 Lt, įsigyjant iš vairuotojo tektų pakloti 2 Lt.

REKLAMA

Įmonė kol kas nesiryžta prašyti branginti tik mėnesinio bilieto.

Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas aiškina, kad galą su galu vargiai suduriančiai įmonei tenka rinktis: didinti finansinę naštą gyventojams ar skelbti bankrotą. Pasak jo, paskutinį dūrį smogė nuo rugsėjo 1-osios Vyriausybės 2 proc. pakeltas PVM.

REKLAMA
REKLAMA

„Autobusų parko apyvarta mieste siekia 10 mln. Lt. Bendrovė turi sumokėti 1,6 mln. Lt PVM. Kur man juos nupiešti, kad galėčiau atiduoti A.Kubiliui?“ – piktinosi R.Petukauskas.

Taupymas negelbsti

Įmonės direktorius abejoja, ar skylėtą biudžetą visaip kamšanti Savivaldybė surastų kitų būdų, kaip padėti savo įmonei. Iš miesto biudžeto šiemet Autobusų parkui buvo numatyta skirti 218 tūkst. Lt dotaciją, tačiau iki šiol jis nėra gavęs nė cento.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitų didžiųjų miestų savivaldybės viešajam miesto transportui skiria milijonines dotacijas: Vilniaus autobusų parkas vien už pusmetį iš Savivaldybės sulaukė apie 10 mln. Lt, Kauno – daugiau kaip 8 mln. Lt.

R.Petukauskas tikino, kad bendrovė jau išnaudojo visus vidinius taupymo resursus. Nuo gegužės daugumai darbuotojų darbo užmokestis sumažintas 15 proc, uždirbusiesiems iki 1000 Lt neatskaičius mokesčių atlyginimas krito 10 proc.

REKLAMA

Per balandį ir gegužę įmonė atleido 6 darbuotojus, artimiausiu metu pranešimus apie gresiantį atleidimą numatoma įteikti dar 5 žmonėms, buvo atsisakyta nuostolingų, daug keleivių nesulaukiančių reisų.

Pasak R.Petukausko, įmonės išbandymai laukia nuo kitų metų pradžios, kai bus padidinta elektros kaina ir teks daugiau mokėti už miesto Tarybos pabrangintą šaltą vandenį.

REKLAMA

„Nemanau, kad vėl ryšimės kelti bilietų kainas, teks mažinti darbo apimtis“, – svarstė direktorius.



Skaičiuoja pelną

Keleivių vežimas mieste – vienintelė Autobusų parkui nepelninga veikla. Įmonė skaičiuoja šiemet dėl jos patyrusi daugiau nei 600 tūkst. Lt nuostolį. Jei bilietai nebus pabranginti, R.Petukausko teigimu, bendrovė metus baigs turėdama milijoninį nuostolį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tarpmiestiniai ir priemiestiniai reisai Autobusų parkui yra pelningi.

Be politikų palaiminimo tarpmiestinių bilietų kainas 14 proc. Autobusų parkas pakėlė dar sausį. Direktorius tikina, kad tolimaisiais reisais važinėjančių keleivių piniginių ir vėl tuštinti neplanuojama.

„Gaunamas pelnas kompensuos nuo rugsėjo 1-osios pakeltą PVM. Bilietas iš Panevėžio į Vilnių kainuoja 32 Lt. Aišku, kad jau dabar pigiau važiuoti sava mašina“, – pripažįsta R.Petukauskas.

REKLAMA

Išeities nemato

Pastarąjį kartą miesto maršrutinių autobusų bilietų kainos didintos dar šių metų pradžioje. Panevėžio politikų sprendimu bilietai buvo pabranginti 50 proc. Tąkart kainų šuolį Autobusų parko vadovybė ir miesto Taryba motyvavo milžiniškomis įmonės skolomis ir išaugusiomis degalų kainomis.

Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų