REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per 20 mln. Lt kainavęs Klaipėdos uosto gilinimas, krovos bendrovių teigimu, nieko vertas – gylis jau per mažas rinkoje paklausiems krovinių kiekiams gabenti, pranešama LTV „Panoramoje“.Prieš ketverius metus uosto įplaukos kanalą pagilinus iki 14,5, o prie krantinių – iki 14 metrų, čia gali įplaukti 12,5 metrų grimzlės laivai.

REKLAMA
REKLAMA

Į juos galima pakrauti apie 65 tūkst. tonų krovinių. Tačiau, anot uosto krovos kompanijų, klientai pageidauja gabenti didesnius kiekius.

REKLAMA

„Laivas atplaukė ir pagal jo technines galimybes galėjo priimti daugiau krovinio, tačiau dėl mūsų uosto techninių galimybių mes jo pilnai nepakrovėme, t. y. apie 65 tūkst. tonų pakrovėme, nors reikalavimas buvo pakrauti 72 tūkst.“, – pasakojo Vytautas Kaunas, „Klasco“ komercijos direktorius.

Didesni laivai dažniausiai būtini biriems kroviniams vežti. O tokių krova itin auga, ypač trąšų. „Klasco“ fiksuoja, kad šiemet, palyginti su pernai, trąšų krova ūgtelėjo kone 80 proc.

REKLAMA
REKLAMA

Uosto direkcija pripažįsta, kad bendrovių reikalavimai – pagrįsti.

„Mes matome labai aiškią tendenciją, kad didėjant krovai, atplaukiančių laivų skaičius mažėja. Atplaukiančių laivų tonažas, dydis iš tikrųjų didėja. Pervežant didesniais laivais, be abejo, vienos tonos pervežimo savikaina yra mažesnė“, – teigė Jūrų uosto direkcijos direktorius infrastruktūrai Algirdas Kamarauskas.

Kokia bendrovė laimės konkursą uosto įplaukai ir ekvatorijai gilinti, tikimasi, paaiškės spalį. Darbus ji turėtų atlikti per 9 mėnesius. Uostas pagilėtų puse metro.

Kiek tai kainuos, kol kas nežinoma. Ankstesnė rekonstrukcija, kai gilinta dviem metrais, uosto direkcijai kainavo daugiau kaip 20 mln. Lt.

Teigiama, kad kiekvienas papildomas gylio centimetras į laivą leidžia pakrauti iki 70 tonų daugiau krovinių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų