• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Oranžinė pagunda: kaip šįkart Vilnius saugos dviračius?

Negrąžinsi – iš banko sąskaitos nuskaičiuos 550 litų

Oranžinių dviračių manija grįžta į sostinę. Vilniečiai jau netrukus patys galės išbandyti sveikesnį, ekologiškesnį ir smagesnį keliavimo būdą.

Oranžinių dviračių manija grįžta į sostinę. Vilniečiai jau netrukus patys galės išbandyti sveikesnį, ekologiškesnį ir smagesnį keliavimo būdą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dviračių nuomos sistemos projekto vadovas Darius Jasiukaitis įsitikinęs, kad ši idėja prigis ir žmonės aktyviai naudosis jiems suteikta galimybe.

REKLAMA

– Pristatykite į Vilnių grįžtančią oranžinių dviračių idėją,balsas.lt paprašė D. Jasiukaičio.

– Tokia idėja gimė Prancūzijoje. Šiuo metu dviračių nuomos paslauga „Cyclocity“ veikia 27 miestuose. Vilniuje bus galima išsinuomoti dviratį turint „Cyclocity“ arba Vilniečio kortelę. Reikės tik užsiregistruoti internete ir susimokėti 20 litų už sezoną. Jis trunka nuo balandžio 15 d. iki spalio 15 d.

Pirmasis sezonas prasidės nuo liepos 15 d. Tam laikotarpiui už 20 litų vartotojai gaus 30 min. nemokamo pasivažinėjimo. Gali važiuoti iš vieno nuomos punkto 30 minučių. Tada palieki dviratį dviem minutėms ir vėl gali važiuoti nemokamai tą patį laikotarpį. Mokėti reikės tik tuo atveju, jeigu be sustojimo važiuosi ilgiau kaip pusvalandį. Antras pusvalandis kainuos 1,5 lito, trečias – 5 litus, o ketvirtas – 12 litų.

REKLAMA
REKLAMA

– Ar pakankamai įrengta nuomos punktų ir žmonėms nekils problemų grąžinant oranžinius dviračius?

– Vilniuje šiuo metu yra įrengti 24 nuomos punktai. Esame nupirkę 200 dviračių. Ateinančių metų planuose – dar 12 nuomos punktų ir 300 dviračių parkas. Nuomos punktai yra įrengti daugiausia Senamiestyje. Planuojama įrengti prie savivaldybės ir arčiausiai centro esančių didžiųjų prekybos centrų.

Nuomos punktai yra išdėstyti 300–400 metrų atstumu. Siekėme, kad žmonėms būtų patogu tiek pasiimti, tiek palikti dviratį. Matome atstumą tarp dviejų tolimiausių punktų, jam įveikti pusvalandžio užteko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ši sistema yra viešojo transporto papildymas. Pavyzdžiui, jei pavažiavus autobusu arba troleibusu, reikia dar kokį nors atstumą įveikti pėstute. Kodėl nepasiėmus dviračio ir nepasivažinėjus. Arba jeigu darbo reikalais reikia pereiti visą Gedimino prospektą, galima sėsti ant dviračio ir visą atstumą įveikti per kelias minutes.

– Kaip ketinate įveikti gudragalvius ilgapirščius, kuriems oranžiniai dviračiais prieš 12 metų tapo itin lengvu grobiu?

– Dviratį bus galima pasiimti tik su banko kortele – tiek internete, tiek terminale. Perkant vienkartinį bilietą, taip pat reikės naudotis banko kortele. Negrąžinus dviračio per 24 val. nuo sąskaitos bus nurašomas depozitas – 550 Lt. O tada jau prasidėtų dviračio išieškojimo procedūra.

– Tikite, kad tokia idėja lengvai prigis?

 Net neabejojame, kad viskas pavyks. Iš tikrųjų visą sistemos diegimo laikotarpį sulaukėme didelio susidomėjimo. Žmonės matė šią sistemą Dubline, Paryžiuje, Briuselyje ir žino, kad ji veikia bei yra naudinga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų