REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausią Lietuvoje prekybos tinklą valdančios ir 16,9 mln. eurų bauda už kartelinius susitarimus nubaustos bendrovės „Maxima LT“ sprendimas sumažinti daugiau kaip tūkstančio prekių kainas gali turėti teigiamą poveikį ekonomikai, jei dėl to padidės konkurencija tarp prekybos tinklų. Taip mano banko „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis.

REKLAMA
REKLAMA

„Tai būtų teigiamas poveikis ekonomikai, jei prasidėtų intensyvesnė konkurencija kainomis oligopolinėje rinkoje, nes dažnai matome situaciją, kad oligopolinėse rinkose nėra aktyvios konkurencijos. Bet Lietuvoje yra ir gerų pavyzdžių – intensyvi konkurencija tarp trijų telekomunikacijos paslaugų teikėjų privedė prie tokios situacijos, kai telekomunikacijos paslaugos yra pigiausios Europos Sąjungoje ir dėl to laimi vartotojai“, – BNS sakė N. Mačiulis.

REKLAMA

Anot jo, bendrovės „Maxima LT“ sprendimą mažinti kainas galėjo lemti ir tai, jog artimiausiu metu Lietuvoje turėtų pradėti veikti Vokietijos mažų kainų prekybos tinklas „Lidl“.

„Analizuojant ir kitus sektorius, galima pasakyti, kad vienas ar keli rinkos dalyviai, nusiteikę konkuruoti kainomis, gali pakeisti visą to sektoriaus funkcionavimą ir sukurti naudos vartotojams“, – kalbėjo N. Mačiulis.

Vis dėlto jis neprognozuoja, ar dėl bendrovės „Maxima LT“ sprendimo kainas galėtų sumažinti ir kiti Lietuvos prekybos tinklai.

REKLAMA
REKLAMA

„Iki šiol skirtingų prekybos tinklų pelno maržos buvo nevienodos ir jau dabar prekybos tinklai konkuravo kainomis. Dažnai sprendimą, kuriame tinkle apsipirkti, nulemia ne tik kaina, bet labai svarbu ir vieta. Dėl to nebūtinai visi prekybos tinklai gali nuspręsti konkuruoti kainomis. Jei yra prekybos tinklas, kuris dėmesį skiria didesniam aukštesnės kokybės prekių asortimentui, jam nebūtinai reikės sekti ta pačia strategija“, – svarstė N. Mačiulis.

„Maxima LT“ antradienį pranešė šiemet atsisakysianti apie 10 mln. eurų pajamų iš prekybos antkainio. 1015 populiariausių prekių kainas sumažinusi „Maxima“ pranešė, kad jas sumažino vidutiniškai 13 proc.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų