REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rinkos tyrimų bendrovė „GfK CR Baltic“ pradėjo taikyti naują reklamos efektyvumo tyrimo metodą, pagrįstą žmogaus akies sekimu – „Eye Tracker“ („Akies seklys“). Didžiausiu objektyvumu pagrįstu tyrimu gaunama tokia statistinė informacija, kuri nepasiekiama kitais tyrimų metodais, nes paaiškina spontaninį žmogaus elgesį ir emocijas.

REKLAMA
REKLAMA

Žmogaus akies judesio sekimas ir analizė dar visai neseniai buvo mokslinė fantastika. Tačiau prieš penkerius metus pasaulyje pradėtas taikyti „Akies seklio“ metodas. Jis suteikė galimybę ne tik fiksuoti, kaip juda žmogaus akis, bet ir analizuoti, į ką žmogus atkreipia dėmesį ir į ką jis reaguoja, stebėdamas tam tikrus vaizdus ar daiktus.

REKLAMA

„Kai žmogus mato netikėtai besikeičiančius vaizdus ar stebi išdėstytus daiktus ekrane, savo spontaninių akies judesių jis suvaldyti negali, – pasakoja „GfK CR Baltic“ Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius.– Todėl naudojant šią technologiją fiksuojama tai, kas pastebima šimtųjų sekundės dalių tikslumu.“

Tyrimui naudojamas prietaisas, imituojantis prekybos vietą, arba ekranas, kuriame rodomi tiriami vaizdiniai: maketai, video klipai ir pan. Specialiais jutikliais fiksuojamas žmogaus žvilgsnis, o programinė įranga detaliai išanalizuoja, ką žmogus pastebėjo pirmiausia, kaip ilgai jis sutelkė žvilgsnį, stebėdamas tam tikras detales.

REKLAMA
REKLAMA

Antai per kitus tyrimus (apklausas, fokus grupes ir kt.), kai žmogus pats atsakinėja į pateiktus klausimus ar diskutuoja apie tiriamas reklamos priemones, rezultatų tikslumas sumažėja, nes jis atsako apmastęs ir neretai interpretuodamas, vadovaudamasis savo patirtimi ar žiniomis.

„Akies seklio“ metodas suteikia kitais tyrimais nepasiekiamą papildomą statistinę informaciją. Tai kokybinių tyrimų įžvalgos, tačiau statistiškai patikimos kaip ir iš kiekybinės apklausos, – teigia A. Norkevičius. – Tokio tyrimo duomenys naudojami planuojant didelę reklamos kampaniją, keičiant logotipą ar net kuriant naują produktą“, – pasakoja A. Norkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Akies seklio“ metodas jau taikomas tiriant komunikacijos kanalų – televizijos, spaudos ar interneto – konkretaus reklamos turinio efektyvumą, reklamos juose atpažinimą. Be to, jį galima naudoti tiriant interneto portalų turinį, produktų, jų pakuočių prekybos vietose pastebimumą ir suvokimą.

Ne veltui sakoma: „Žmogaus akys nemeluoja“, o tai, ką jis pasako, ne visuomet atspindės jo tikrąjį patyrimą ar išgyvenimą. Todėl naujasis „Akies seklio“ metodas padės ne tik geriau pažinti vartotoją, bet ir paaiškinti jo spontaninį elgesį ir emocijas. Taikant šį metodą, rinkodaros efektyvumas ir investicijų grąža tampa kur kas labiau prognozuojami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų