REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lenktyniavimas iš šono gali pasirodyti kaip pakankamai patogus sportas: tereikia sėdėti automobilyje ir spaudyti pedalus bei sukioti vairą. Tiesa, lenktynininkai tam tikrai paprieštarautų, mat vairuotojo darbas lenktynėse lyg diena ir naktis skiriasi nuo tokio vairavimo, kaip esame įpratę matyti kasdieniame gyvenime.

Lenktyniavimas iš šono gali pasirodyti kaip pakankamai patogus sportas: tereikia sėdėti automobilyje ir spaudyti pedalus bei sukioti vairą. Tiesa, lenktynininkai tam tikrai paprieštarautų, mat vairuotojo darbas lenktynėse lyg diena ir naktis skiriasi nuo tokio vairavimo, kaip esame įpratę matyti kasdieniame gyvenime.

REKLAMA

Sportiniame automobilyje lenktynių metu temperatūra pakyla iki 60 ar daugiau laipsnių karščio, pedalų ir vairo valdymas reikalauja gerokai daugiau jėgų nei kasdien naudojamuose automobiliuose, o prie viso to reikia pridėti ir faktą, kad sportininkai privalo būti nuo galvos iki kojų apsirengę nedegiu kombinezonu, po kuriuo dar yra ir apatinis, visą kūną dengiantis, rūbų sluoksnis. 

Ištvermės lenktynes pasirinkusių vairuotojų darbo vietą galima sulyginti su pirtyje įrengta sporto sale – organizmui tenka ištverti neįtikėtinai dideles apkrovas. „PayRay powered by EP bar“ komandos, startuosiančios „Aurum 1006 km“ lenktynėse, vairuotojai Vygandas ir Mindaugas Urbanai pasakoja, kad tai visai taiklus apibūdinimas, o vienas iš jų pasiruošimo lenktynėms būdų yra būtent pirtyje. 

REKLAMA
REKLAMA

„Stengiamės gerą fizinę formą palaikyti visada, o prieš lenktynes kūną stiprinam intensyvesnėmis treniruotėmis, kūną pratinam prie karščio eidami į pirtį ilgoms sesijoms – po 45 minutes 60-65 laipsnių temperatūroje, tuomet darome 20 minučių pertrauką ir kartojame. Tikslas prieš varžybas sesijas pailginti iki 60 minučių“, – apie dalį pasiruošimo lenktynėms pasakojo V. Urbanas. 

REKLAMA

Dehidratacija ir karštis 

Lenktynininkas sako, kad artėjančios lenktynės bus itin sudėtingos dėl pasikeitusios komandos sudėties. Anksčiau lenktynininkai buvo komandos, kurią sudaro net keturi vairuotojai, dalimi, o šiemet pasirinko visą tūkstančio kilometrų distanciją įveikti dviese. Įvertinus tiek lenktynių reglamentą, tiek komandos taktiką, sportininkai turėtų maždaug kas valandą keistis pozicijomis, tad laiko pailsėti ir atgauti jėgas bus itin mažai. 

„Iki šiol teko lenktyniauti būnant komandoje keturiese. Turėdavome vieną lenktyniavimo sesiją iki 70 minučių, tuomet tris valandas poilsio ir vėl taip pat. Kitą dieną kūnas tikrai būdavo pavargęs, nors atrodo vairuodavom tik pora valandų. Šiemet laukia rimtesni reikalai – tikėtina, kad vienam reikės vairuoti bent 4 kartus po valandą. Reikia turėti omenyje, kad jeigu lauke temperatūra siekia 30 laipsnių – automobilio viduje 60-65. Turbūt karštis ir skysčių netektis labiausiai išvargina visos dienos metu“, – apie iššūkius kalbėjo V. Urbanas. 

REKLAMA
REKLAMA

Kitas komandos lenktynininkas M. Urbanas antrino broliui ir sakė, kad karštis ir visi iš to atsirandantys iššūkiai yra bene sunkiausias išbandymas: „Manau didžiausias iššūkis yra karštis automobilyje. Didelis karštis labai sekina, netenkame daug skysčių, todėl poilsio metu privalai atgauti kuo daugiau jėgų. Šiais metais turime naują partnerį „EP bar“ ir gėrimą „IdrinQ“, kuris, tikiuosi, mums leis jaustis geriau bei padės greitai atgauti jėgas.“ 

Mityba – itin svarbu 

Pasakodami apie tai, kaip ruošiasi lenktynėms, be techninio pasiruošimo lenktynių trasoje, sportininkai paminėjo ir tinkamą mitybą bei daugiausiai energijos suteikiančių produktų atradimą. V. Urbanas pažymėjo, kad žalingi įpročiai taip pat trukdo siekti fizinės ištvermės: „Nerūkome, alkoholio prieš varžybas nevartojame. Žinoma, tinkamas maistas, gėrimai ir panašūs dalykai yra labai svarbu – reikia neapkrauti kūno, bet tuo pačiu visada jaustis energingai.“ 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Organizmą apsunkinančio maisto vengti turi ne tik sportininkai, tačiau ir bet kuria veikla, reikalaujančia susikoncentravimo, užsiimantys žmonės. Apkrovus organizmą sunkiu maistu didelę dalį energijos kūnas turi skirti jo virškinimui, taip atimdamas ją iš smegenų, kurios ir yra atsakingos už gebėjimą greitai priimti sprendimus. Taip visiems pažįstamas tingumas persivalgius būtent ir kyla iš to, kad daug jėgų atitenka maisto virškinimui, iš kurio nėra gaunama pakankamai maistingųjų medžiagų. 

Sportininkai juokavo, kad lenktynių dieną valgant cepelinus gal ir įmanoma pasiekti finišą, tačiau, sako M. Urbanas, apie rezultatus galvoti nereikėtų: „Viskas yra įmanoma, tai priklauso kokio rezultato tikimasi. Jei norima siekti maksimalaus rezultato, tai cepelinai ar kitas sunkus maistas būtų toli gražu ne pagalba siekiant tikslo.“ 

REKLAMA

Jam antrino ir komandos draugas: „Tikrai ne – manau būtų per sunku karštyje po tokio maisto tinkamai atlikti savo darbą. Turbūt iš šono žiūrint kai kam gali atrodyti, kad pilotai trasoje važiuoja atsipalaidavę, bet iš tikrųjų tai rimtas darbas – turi būti visada maksimaliai susikoncentravęs, akimirksniu priiminėti sprendimus apie tai, kaip tinkamai pasielgti trasoje esamuoju momentu.“ 

Sukūrė tam tinkamus produktus 

„PayRay powered by EP bar“ komandos pavadinimas išduoda, kad BMW M3 automobiliu lenktyniaujantiems sportininkams jėgos suteiks būtent „EP bar“ produktai. Šiuos produktus gaminančios bei pardavinėjančios įmonės direktorė Ieva Bajorienė sako, kad jų produktai atliepia sportininkų poreikį gauti kuo daugiau maistingųjų medžiagų bei energijos, tuo pačiu kuo mažiau apkraunant organizmą: „Mūsų prekinių ženklų pagrindinis tikslas yra koncentruotas, maistingas ir pilnai aprūpinantis maistinėmis medžiagomis produktas, kuris nealins organizmo, o jam padės. 

REKLAMA

Pagrindinės mūsų produkcijos savybės, kurios ir mums asmeniškai atrodo pačios svarbiausios, yra tai, jog produktai yra natūralūs – jų sudėtis visiškai švari, produktai pagaminti iš ingredientų, kuriuos duoda gamta. Sotūs – būtent dėl to jie ir vadinami funkciniais, kas šiomis dienomis yra ypatingai aktualu daugumai žmonių. Juk visi dabar skubame ir turime vis mažiau laiko. Na, ir svarbiausia – skanūs.“ 

Lietuvių įmonės produktams jos kūrėjai įkvėpimo pasisėmė iš Kaukazo kalnų, kur keliaudamas vienas iš akcininkų pamatė įspūdingo dydžio akmenines girnas, kuriomis vietiniai gyventojai apdorodavo riešutus ar sėklas, kad šios efektyviau įsisavintų į žmogaus organizmą. Tuomet jis pradėjo ieškoti, kas jam galėtų pagaminti tokias girnas ir jau po metų prasidėjo eksperimentai darant visokius mišinius iš riešutų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tikras atradimas – kokosas. Jis ne tik skanus, tačiau ir labai maistingas, būtent todėl jį ir pasirinkome visų savo produktų pagrindiniu ingredientu“, – pasakojo I. Bajorienė. 

Svarbu ir tai, ką lenktynininkai geria 

Tiesa, lygiai taip pat kaip maistas, svarbu ir tai, ką sportininkai geria. Visi sutinka, kad pagrindinis gėrimas, kurį visi žmonės turėtų gerti kasdien, yra vanduo. Tačiau lenktynių metu vėl iškyla efektyvumo klausimas. Esant didžiuliam karščiui žmogus praranda itin daug skysčių, o kartu su jais ir svarbių organizmui medžiagų, tad esant pertraukoms tarp vairavimo reikia kuo greičiau jas atstatyti. Nors vanduo puikiai atgaivina, tačiau vien geriant jį organizmas negaus pakankamai greitai visų prarastų medžiagų, o geriant jį dideliais kiekiais trasoje gali prispausti kiti „reikalai“, kurie pradės trukdyti koncentravimuisi į vairavimą. 

REKLAMA

Abu sportininkai sako, kad tinkamo gėrimo pasirinkimas yra, iš pirmo žvilgsnio, ne pati svarbiausia sportininko užduotis, bet turinti didelę reikšmę. Ypatingai tai, pasak jų, jaučiasi pasirinkus netinkamą gėrimą. 

I. Bajorienė pasakojo, kad kartu su funkciniais batonėliais jų įmonė tiekia bei prekiauja pasaulyje unikaliu gėrimu, suteikiančiu energijos ir organizmą papildančiu svarbiomis medžiagomis: „Unikalusis funkcinis gėrimas „IdrinQ“ – šio gėrimo pagrindinė savybė yra ta, jog jis ypatingu būdu maitina žmogaus nervų ląsteles ir raumeninius audinius. Tai vienintelis pasaulyje gėrimas, savo sudėtyje turintis alpha-lipo rūgšties, L-arginino ir B grupės vitaminų kompleksą, tad dėl šios unikalios sudėties jis veikia stimuliuojančiai ir skatina žmogaus produktyvumą.“ 

„PayRay powered by EP bar“ komanda Palangoje startuos BMW M3 automobiliu, kurį pasikeisdami vairuos du vairuotojai – pasiruošimas, tinkama mityba ir tinkama strategija šiai komandai itin svarbu, o abu vairuotojai turi būti kiek įmanoma geriausios savo fizinės ir psichologinės formos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų