REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzų laivų inžinieriai meta iššūkį kovai su klimato kaita. Jie sukūrė prototipinį laivą, kuris neišskiria jokių Žemės atmosferą teršiančių emisijų. Prancūzai tikisi, kad jų sukurtas vandeniliu, vėju ir saule varomas laivas jūrininkystės ateitis.

Prancūzų laivų inžinieriai meta iššūkį kovai su klimato kaita. Jie sukūrė prototipinį laivą, kuris neišskiria jokių Žemės atmosferą teršiančių emisijų. Prancūzai tikisi, kad jų sukurtas vandeniliu, vėju ir saule varomas laivas jūrininkystės ateitis.

REKLAMA

„Energijos stebėtojas“ – pirmasis pasaulyje tik atsinaujinančia energija varomas laivas. Jo denis nusėtas saulės baterijomis, o viduje esanti speciali įranga leidžia iš sūraus jūros vandens pagaminti laivo varikliui veikti reikalingą vandenilį. Jis buvo sukurtas prieš ketverius metus ir skirtas tyrinėti tolimiausius vandenynų kampelius. Dabar jo inžinieriai nusprendė žengti dar toliau ir suprojektavo pirmąjį pasaulyje šiltnamio efektą skatinančių emisijų neišskiriantį krovininį laivą. Tikimasi, kad jūrų konteinerius jis po pasaulį pradės gabenti jau po trejų metų.

„Tai 120-ties metrų ilgio ir 22-iejų metrų pločio laivas, kurio keliamoji galia yra 5000 tonų. Jis neturi tiesioginių teršalų. Vandenilio kuras, varantis elektros variklius, bus pagamintas be anglies dioksido“, – sako laivo kūrėjas Victorien Erussard.

REKLAMA
REKLAMA

Laivas turės ir keturias aukštas ir plonas bures. Jos turėtų iki 40-ties procentų sumažinti laivui plaukti reikalingo vandenilio sunaudojimą. Tikimasi, kad su pilnais bakais krante gauto skysto vandenilio, žaliasis laivas galės įveikti kone septynis su puse tūkstančio kilometrų.

Tiesa, kaip ir pirmasis laivo variantas „Energijos stebėtojas du“ nepigus. Kol kas šio laivo kaina dvigubai didesnė nei įprasto tokio dydžio krovininio laivo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų