REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Baigėsi 2020 metai ir galima paskaičiuoti, kaip keitėsi alkoholio suvartojimas praėjusius metus palyginus su 2019 metais. Bendrai pažvelgus alkoholio pardavimai išaugo beveik visose alkoholio grupėse, bet galima daryti išvadą, kad Lietuviai vis labiau pamėgsta ramius ir putojantis vynus.

Baigėsi 2020 metai ir galima paskaičiuoti, kaip keitėsi alkoholio suvartojimas praėjusius metus palyginus su 2019 metais. Bendrai pažvelgus alkoholio pardavimai išaugo beveik visose alkoholio grupėse, bet galima daryti išvadą, kad Lietuviai vis labiau pamėgsta ramius ir putojantis vynus.

REKLAMA

Didžiausiais alkoholio pardavimų augimas buvo fiksuotas šviežių vynuogių vyno kategorijoje – net 13,9 proc. Didėjant pajamoms ieškoma daugiau skonio alkoholyje nei svaigulio.

Praėjusius metus lyginant su 2019 metais, putojančio vyno pardavimai augo 9,6 proc., stipraus alkoholio pardavimai taip pat finišavo su 3,2 proc. augimu, alus – 3,1 proc., o vienintelis susitraukimas buvo fiksuotas probleminėje spirituoto vyno kategorijoje – minus 10,2 proc. per metus. 

Per metus Lietuvoje buvo parduota apie 29 mln. litrų grynojo alkoholio ir daugiausiai buvo parduota būtent stipraus alkoholio kategorijoje. Stiprus alkoholis, skaičiuojant absoliučiu alkoholiu, pardavė daugiau nei 12 mln. litrų gryno svaigiojo skysčio ir tai sudarė beveik 43 proc. rinkos. Panašus gryno alkoholio kiekis buvo parduotas ir alaus kategorijoje.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal akcizų surinkimą taip pat pirmavo stiprus alkoholis, kur buvo surinkta 246 mln. eurų, kai visas alkoholio akcizas sudarė 386 mln. eurų. Verta prisiminti, kad stipraus alkoholio akcizas, kiek daugiau nei 10 proc. buvo keliamas 2020 kovo mėnesį ir dėl to iš šių produktų buvo surinkta kiek daugiau nei 16,5 proc. Akcizo surinkimas augo sparčiau nei pats tarifas dėl to, kad augant kainai pardavimai toliau augo. Kitų kategorijų akcizų surinkimo augimas sutampa su pardavimų augimu, nes akcizai nebuvo koreguojami. 

REKLAMA

Šiuos pardavimų pokyčius galima paaiškinti keliais aspektais. Visų pirma, augant pajamoms, auga vartojamų gėrimų kokybė – perkamas daugiau skonio nei svaigulio teikiantis gėrimas. Tai rodo didėjantys vyno pardavimai ir mažėjantys spirituotų vynų pardavimai. Alaus ir stipraus alkoholio pardavimai auga nuosaikiu kiek didesniu nei 3 proc. žingsniu. Tai galima paaiškinti ir tuo, kad užsivėrė sienos ir gyventojai daugiau pradėjo pirkti produkcijos vietos rinkoje. 

Vis dėlto Lietuva išsiskiria iš vakarų Europos šalių gan dideliu stipraus alkoholio dalimi skaičiuojant per parduodamo gryno alkoholio kiekį. Vakaruose per stiprų alkoholį yra suvartojama kiek daugiau nei 20 proc. viso parduodamo alkoholio, kai silpnieji sudaro iki 80 proc.

Tai yra finansų analitiko Mariaus Dubnikovo komentaras, portalo tv3.lt pozicija su juo gali nesutapti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų