REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ vienašališkai nutraukia sutartį su baltarusiško karbamido krovinio ekspeditore, Klaipėdos bendrove „Uosto vartai“. Tai BNS penktadienį patvirtino abiejų bendrovių atstovai.

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ vienašališkai nutraukia sutartį su baltarusiško karbamido krovinio ekspeditore, Klaipėdos bendrove „Uosto vartai“. Tai BNS penktadienį patvirtino abiejų bendrovių atstovai.

REKLAMA

„Uosto vartų“ direktorius Vitalijus Basinas sakė, sutarties nutraukimo pagrindu laikoma tai, jog bendrovė negarantavo krovinio kilmės, nors ji, anot jo, to ir negalėjo padaryti.

„Gavome pranešimą apie nutraukiamą sutartį dėl to, kad nepateikėme sertifikato ir deklaracijų, patvirtinančių, kad į Lietuvą vagonais įvežtų trąšų kilmė yra „Grodno Azot“. Mes to tvirtinti negalime, užklausėme siuntėjo, gavome dokumentus, nusiuntėme juos „LTG Cargo“, nebuvo jokio atsakymo – pakanka duomenų, ar ne. Dabar gavome pranešimą, kad sutartis nutraukiama“, – penktadienį BNS sakė V. Basinas.

„Kaip sutarties pažeidimo argumentas nurodomi ir mano viešai pasakyti žodžiai, kad, mano manymu, krovinio tikrinti neprivalau, nes tai – valstybės pareiga“, – pridūrė jis. 

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, „LTG Cargo“ buvo pateikti krovinio siuntėjos – Baltarusijos įmonės „Technospectreiding‟ – dokumentai apie jo  kilmę.

LTG atsparumo direktorius Edvinas Kerza, penktadienį ryte teigęs, kad „Uosto vartus“ tik ruošiamasi įspėti apie pasikeitusią bendrovės politiką ir jos pažeidimo pasekmes, vėliau BNS patvirtino, kad situacija tą pačią dieną pasikeitė gavus galutinę situacijos vertinimo išvadą, įrodančią, kad yra pakankamai teisinių pagrindų nutraukti sutartį. 

REKLAMA

„Galiu patvirtinti, kad sutartis nutraukiama. Iš pradžių manėme, kad tam teisinių pagrindų neužteks, bet po to atėjo galutinė išvada situacijos vertinimo, tai tikrai pagrindų užtenka. Mano žiniomis, jau išsiuntėme jiems informacinį pranešimą“, – penktadienį BNS sakė E. Kerza.

„Uosto vartų“ vadovas V. Basinas sako, kad „LTG Cargo“ sutartį vienašališkai nutraukti ketina nuo kovo 17 dienos.

Jis pabrėžė, kad bendrovė nėra nei krovinio savininkė, nei pirkėja ar pardavėja, tik užsakovo lėšomis organizuoja krovinio gabenimą Lietuvoje pagal muitinės ir kitų įstaigų dokumentus. Todėl, pasak jo, tokį „LTG Cargo“ sprendimą ji žada skųsti, nes nutraukti sutartį nėra pagrindo.

REKLAMA
REKLAMA

„Nėra jokio pagrindo nutraukti sutartį. Aišku, kad skųsime, advokatai pažiūrės, įvertins“, – BNS sakė V. Basinas.

Jo teigimu, „LTG Cargo“ prašė patvirtinti vasario 9 dieną į Lietuvą įvežtų 15-kos vagonų su karbamidu kilmę.

Klaipėdos prokuratūra ir muitinė sausio viduryje pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl sankcijų apėjimo ir baltarusiškų karbamido trąšų kontrabandos į Lietuvą – tuomet trijų miestų įmonėse buvo atliktos kratos, sulaikyti du asmenys, taip pat daugiau nei 2 mln. eurų vertės virš 3 tūkst. tonų trąšų krovinys. Vėliau prie tyrimo prijungtas ir vasarį sulaikytas daugiau nei 327 tūkst. eurų vertės 15-kos vagonų su 818 tonų karbamido krovinys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovė BNS nurodė, kad „Uosto vartai“ niekada nedalyvavo ir nedalyvauja jokiuose bandymuose apeiti sankcijas, o įmonė bendradarbiauja su ikiteisminį tyrimą atliekančiais pareigūnais ir yra pasirengusi padėti aiškinantis aplinkybes dėl trąšų gabenimo per Lietuvą. 

Tame pačiame tyrime minimas ir Klaipėdos uoste veikiantis Birių krovinių terminalas (BKT), kuriame sandėliuojamas karbamidas. LTG atsparumo direktoriaus E. Kerzos teigimu, ši įmonė taip pat įspėta apie pasikeitusią „Lietuvos geležinkelių“ politiką sankcijų atžvilgiu bei galimą sutarčių nutraukimą, tačiau penktadienį jos nebuvo nutrauktos. 

„Su jais truputį kitokia situacija. Dėl BKT – nenutraukiame “, – BNS sakė E. Kerza, anksčiau teigęs, jog su BKT yra sudarytos bent penkios sutartys.

REKLAMA

BKT pagrindinis akcininkas Igoris Udovickis BNS ketvirtadienį teigė, kad įmonė neturi sutarčių su LTG, o terminalas krauna tik tai, kas suderinta su valstybės institucijomis. 

„Uosto vartai“ ir BKT minimos tiriamosios žurnalistikos centro „Siena“ ir partnerių tyrime kaip įmonės, dalyvavusios per Lietuvą gabenat Baltarusijos bendrovės „Grodno Azot“ karbamidą – šiai įmonei, bet ne jos produkcijai, taikomos Europos Sąjungos sankcijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų