REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautiniame mobiliųjų programėlių verslo akceleratoriuje „AppCampus“ Lietuvos žaidimų kūrėjų rezultatai – geriausi Baltijos šalyse. Nuo „AppCampus“ starto finansavimą tolesnei veiklai gavo net dešimt projektų iš Lietuvos. Estijoje tokių buvo du, o Latvijoje – nė vieno. Rinkos dalyviai pastebi, kad pastaruoju metu žaidimų kūrimo sektorius šalyje itin sustiprėjo, ir žada jam optimistišką ateitį.

REKLAMA
REKLAMA

„Suomijos Aalto universiteto, „Nokios“ ir „Microsoft“ bendrai įkurtas verslo akceleratorius „AppCampus“ veikia nuo 2012 metų ir labai džiugu, kad net 10 Lietuvos žaidimų kūrėjų idėjų įtikino komisiją, gavo finansavimą ir pagalbą toliau vystyti žaidimus. Jiems teko konkuruoti su 4,3 tūkst. idėjų iš daugiau nei 100 šalių – būtent tiek paraiškų „AppCampus“ sulaukė nuo 2012 metų“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuvos“ generalinis direktorius.

REKLAMA

„AppCampus“ komisiją sudomino įvairūs lietuvių projektai „Windows“ platformai: pradedant avių vaikymu „Pocket Sheep“, virtualiu šefu „Happy Chef 2“, strategija „Hadron Wars“, „Pepi Bath 2“ ir baigiant išplėstinės realybės kovomis su monstrais „Monster Buster“ ar nuotykiais po apokalipsės „Never Future“. Pasak K. Kaikario, finansavimą gavę projektai sulaukė itin didelio vartotojų susidomėjimo: „Tai labai geras pasiekimas, žinant, kad programėlių ir žaidimų skaičius „Windows“ ir „Windows Phone“ parduotuvėse per šiuos metus didėjo 119 procentų ir pasiekė 560 tūkstančių. Išsiskirti, kai kiekvieną dieną parduotuvės pasipildo 500 naujų programėlių ir žaidimų, – tikrai nelengva.“

REKLAMA
REKLAMA

Žaidimų kūrėjai pradėjo aktyviau bendrauti

„Šiemet Lietuvoje žaidimų kūrėjai pradėjo kur kas daugiau bendrauti tarpusavyje. Rinkoje atsirado gana daug naujų veidų, pasipildė kompanijų skaičius – komunikacija tikrai gerėja. Tą matome ir iš „AppCampus“ rezultatų – nemaža dalis gavusių finansavimą ryžosi dalyvauti akceleratoriuje, kai išgirdo kolegų įspūdžius ir patarimus, kaip geriau pasiruošti“, – sako Žilvinas Ledas, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys.

Pasak jo, aktyvesnis bendravimas ne tik populiarina žaidimų kūrimą šalies viduje, bet ir paskatina tarptautines bendroves atkreipti dėmesį į Lietuvą. Šiemet jų buvo kaip niekad daug: į šalį pagrindinį biurą nusprendė perkelti pasaulinė mobiliųjų žaidimų lyderė „Game Insight“, o viena iš trijų įtakingiausių Japonijos žaidimų industrijos tyrimų ir analizės agentūrų „Media Create“ Lietuvą įvardijo karščiausiu tašku žaidimų kūrėjams Centrinėje ir Rytų Europoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ateitį vertina optimistiškai

Vienos seniausių Lietuvoje žaidimų kūrimo ir leidimo studijos „Nordcurrent“ vadovas Sergejus Trofimovas sektoriaus ateitį taip pat vertina optimistiškai: „Neseniai atidarėme antrąjį biurą, ieškome daug naujų žmonių, bandome sparčiai plėstis ir turime ateityje numatę daug naujų projektų.“

Bendrovė su „Happy Chef 2“ žaidimu, kuriame reikia ruošti maistą alkaniems ir nekantriems lankytojams, taip pat dalyvavo „AppCampus“ akceleratoriuje. „Tai buvo pirmasis mūsų žaidimas, sukurtas „Windows Phone“ platformai. Nors jį žaidėjams pristatėme tik spalio mėnesį, jau sulaukėme apie 200 tūkst. parsisiuntimų, patekome į „Microsoft“ rekomenduojamų žaidimų sąrašą ir sulaukėme žinomų tarptautinių portalų dėmesio“, – sako S. Trofimovas.

REKLAMA

Nuo noro išbandyti jėgas iki nestandartinių idėjų paieškos

Ž. Ledas kartu su broliu Šarūnu ir dar keturiais „Tag of Joy“ komandos nariais su „AppCampus“ pagalba rudenį išleido galutinę išplėstinės realybės žaidimo „Monster Buster: World Invasion“ versiją, skirtą „Windows Phone“ platformai. Tai, kaip sako kūrėjai, vienintelis pasaulyje mobilusis žaidimas, priverčiantis išeiti į lauką ir ieškoti virtualių monstrų, su kuriais galėtum susikauti.

„Žaidimo idėja gimė prieš vieną iš daugelio hackatonų – norėjome sukurti ką nors su naujomis technologijomis, išplėstine realybe. Tuo metu visi kūrė programėles, tik parodančias išplėstinės realybės naudą, o mes siekėme tai išnaudoti veikiančiame žaidime ir priversti žaidėjus išeiti į lauką. Tam pasitelkėme ir debesų kompiuteriją – žaidėjui nematoma žaidimo pusė veikia „Azure“ platformoje. „AppCampus“ pagelbėjo ne tik finansavimu, bet ir mokymais bei itin didele pagalba rinkodaros srityje“, – sako Ž. Ledas, „Tag of Joy“ einantis techninio vadovo pareigas.

REKLAMA

Danielius Davidianas kartu su broliu ir grafikos dizaineriu savąjį „The Machine“ pradėjo kurti, nes norėjo išleisti kuo paprastesnį žaidimą pasibandyti. „Paaiškėjo, kad ne taip jau ir paprasta viskas, užtrukome kelerius metus. Buvome atsidūrę tokioje padėtyje, kad nežinojome, ar užbaigsime, tačiau „AppCampus“ padėjo susigrąžinti motyvaciją ir šiemet išleidome galutinę versiją „Windows Phone“ platformai“, – sako jis. „The Machine“ sulaukė didelio dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ir idėjos – žaidime reikia valdyti rašalo tašką ir sėkmingai įveikti kliūtis, slypinčias įvairių įrenginių brėžiniuose.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų