REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neilgai trunkantį šiltąjį sezoną turinčioje Lietuvoje motociklai yra priskiriami prie prabangos prekių, todėl nenuostabu, kad ekonominio nuosmukio laikotarpiu kritę naujos technikos pardavimai pastaruosius porą metų išlieka minimalūs. Prasidedant naujam sezonui verslininkai prognozių vengia, tačiau vienbalsiai sako, kad šie metai nebus prastesni už praėjusius.

REKLAMA
REKLAMA

Motociklų, jų detalių ir aksesuarų prekyba užsiimantys žmonės dažniausiai glaudžiai susiję su klubų veikla, taip pat yra nuolatiniai sporto varžybų rėmėjai. Entuziazmas, anot daugelio kalbintų verslininkų, šioje srityje itin svarbus faktorius.

REKLAMA

Motociklų, jų detalių ir aksesuarų pardavimas prasideda atšilus orams ir įsišvietus saulei (nuotr. Fotodiena.lt/Audriaus Bagdono)Motociklų, jų detalių ir aksesuarų pardavimas prasideda atšilus orams ir pašvietus saulei (nuotr. Fotodiena.lt/Audriaus Bagdono)

Sezoniškumas motociklais, jų dalimis ir aksesuarais užsiimančioms kompanijoms yra daug lemiantis veiksnys ir netgi atėjus pavasariui rinkoje didesnis aktyvumas sutampa su oro atšilimu. Sniegas, lietus ir šaltis šiais metais savaip pakoregavo ir motociklininkų sezono pradžią, o kol jie nesirodo gatvėse, mažai jų užsuka ir apsipirkti.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei tik išlenda saulė, motociklininkams noras važiuoti paūmėja, o tada jų jau galima laukti svečiuose – per dieną apsipirkti ateina 10, kartais ir 20 žmonių. Jei pavasaris šaltesnis, su lietum ar sniegu kaip šiais metais, visi sėdi ramūs ir nieko nevyksta“, ‒ kalbėjo motociklų detalių ir aksesuarų parduotuvės „Bikeshop“ atstovas Arvydas Papinigis.

Rinkos pagyvėjimo nesitiki

Smukę sunkmečio metais motociklų pardavimai, anot verslininkų, 2007 m. lygį pasieks dar negreitai. Greta to, kad prabangos prekių paklausa yra inertiškesnė, dalis prisiekusių motociklininkų neišgalėdami išlaikyti technikos dėl finansinių sunkumų to malonumu atsisakė ir vis dar laukia geresnių laikų. Kaip pažymėjo A. Gaurilčikas, rinkos atsigavimas kol kas nepastebimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Motopro“ motociklų salonas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Motopro“ motociklų salonas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

„Daug kas tiesiog pardavė motociklus ir laukė geresnių laikų, kuomet jiems pavyks užsidirbti daugiau. Prioritetais tapo pats pragyvenimas ir prasimaitinimas“, ‒ kalbėjo „Motopro“ motociklų salono savininkas Dainius Sakalauskas. Anot verslininko, kol kas juntamas paklausos padidėjimas tik nenaujiems ir nebrangiems motociklams, kurių kaina neviršija 15 tūkst. litų.

Kaip pažymėjo motociklų detalių ir aksesuarų parduotuvės „Bikeshop“ atstovas A. Gaurilčikas, nebėra klientų, kurie neprašytų nuolaidos. „Dažniausiai reikia nuolaidos, paskui dar vienos nuolaidos, o galiausiai dar vieną litą nubraukti“, ‒ juokavo jis pridurdamas, kad ekonominio pakilimo metais turėdami daugiau pinigų ieškojo, kur juos išleisti rinkdamiesi vieną ar kitą laisvalaikio malonumą. Anot pašnekovo, gali būti, kad pastaraisiais metais dalis netikrų motociklininkų „atsisijojo“.

REKLAMA

Naudotus motociklus daugiausiai iš JAV importuojantis D. Sakalauskas pažymėjo, kad šiuo metu nauja technika jis apskritai neprekiauja, kadangi jos pardavimas sudarytų problemų. Anot verslininko, ekonominio pakilimo metais 50 tūkst. litų suma žmonių negąsdino, tačiau dabar situacija yra pasikeitusi.

„Motoshop“ salonas (nuotr. Organizatorių)„Motoshop“ salonas (nuotr. Organizatorių)

„Žmonės tampa sąmoningesni, klientai pradeda skaičiuoti pinigus. Sunku kol kas ką nors tiksliai prognozuoti, tačiau manau, kad pardavimų skaičiai turėtų būti panašūs į tuos, kurie buvo praėjusiais metais“, ‒ kalbėjo „Motoshop“ salonų vadovas U. Stančius.

REKLAMA

Svarbiausia – gebėjimas prisitaikyti

Žvalgytis į rinkas už šalies ribų motociklų ir jų detalių prekyba užsiimantiems verslininkams tapo būtinybe. Nuo internetinės prekybos 2008 m. pradėję ir pirmąją parduotuvę praėjusią vasarą Vilniuje atidarę „Bikeshop“ vyrukai jau dairosi į kaimynines šalis ‒ Latviją ir Estiją. Ta pačia kryptimi plėsti verslą ketina ir „Motopro“ vadovas D. Sakalauskas, tiesa, jam tai bus jau antroji atstovybė už Lietuvos ribų. Visai neseniai duris atvėrė pirmasis šios kompanijos padalinys Švedijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neatsitiktinai rinkoje išliko tik klientų poreikius suprasti ir patenkinti sugebėjusios įmonės. Kaip pažymėjo verslininkai, šiais laikais būtinas visas paslaugų diapazonas – prekiauti tiek naujais, tiek ir naudotais motociklais, juos aptarnauti, siūlyti kokybiškas detales ir aksesuarus. „Lietuvos rinka yra maža ir labai jautri, o žmonių pasirinkimui įtakos turi jausmai ir kiti subjektyvūs faktoriai“, ‒ komentavo „Motoshop“ salonų vadovas Ugnius Stančius pridurdamas, kad prekybininkai šiais laikais turi būti paslankūs ir girdėti, ko nori klientas.

REKLAMA

Greta serviso paslaugų ir detalių tiekimo, šalies verslininkai pamažu imasi ir aksesuarų, motociklų perdarymui skirtų detalių gamybos. Rodydamas į vieną iš kompanijai priklausančiose dirbtuvėse pagamintų sparnų D. Sakalauskas kalbėjo, kad šiuo metu daugiau pajamų teikia detalių tiekimas ir gamyba. Anot pašnekovo, kitas žingsnis, kuriam ruošiasi „Motopro“ prekybos salonai, tai elektroninė prekyba originaliomis detalėmis. „Klientams galėsime pasiūlyti du „kelius“: pagal pageidavimus detales bus galima užsisakyti iš Europos gamintojų ‒ tai bus brangiau, bet užsakymas bus įvykdytas greičiau arba pasirinkti JAV – tuomet detalės kainuos mažiau, bet laukti jų reiks ilgiau“, ‒ kalbėjo verslininkas.

REKLAMA

„Bikeshop“ motociklų detalių ir aksesuarų parduotuvė (nuotr. Organizatorių)„Bikeshop“ motociklų detalių ir aksesuarų parduotuvė (nuotr. Organizatorių)

Kuomet vieni motociklų prekybos salonai dalį prekybos krūvio ketina perkelti į internetinę erdvę, kiti juda priešinga kryptimi. Ketverius metus vien prekyba internete užsiėmę „Bikeshop“ atstovai sakė, kad plėtojant verslą parduotuvės atidarymas buvo privalomas žingsnis. „Šiek tiek pasikeitė pirkėjų kontingentas, kadangi iš pradžių mūsų klientai buvo su internetine prekyba susipažinę žmonės, o dabar mūsų parduotuvėje gali apsilankyti bet kas“, ‒ komentavo A. Papinigis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naują saloną Vilniuje kovo pabaigoje atidarę ir „Honda“ motociklais kartu su visa šio gamintojo technika prekiaujantys „Nippon Auto“ atstovai klientus tikisi pritraukti palankiomis įsigijimo sąlygomis. Anot „Honda“ motociklų pardavimo vadybininko Vitalijaus Liniovo, lizingo sąlygos šiuo metu yra itin palankios, taip pat pasirūpinama ir kasko draudimu. Motociklų salonas „Motopro“ taip pat siūlo komiso paslaugas, padėdamas klientams parduoti turimą techniką. Taip pat, populiarėja ir pirkimai pagal užsakymą, kuomet žmogus randa norimą motociklą užsienyje, o  kompanija Lietuvoje nuperka motociklą bei pasirūpina administravo ir ekspedijavimo klausimais.

REKLAMA

Perkamiausios pavasarį – eksploatacinės prekės

Nepriklausomai nuo nuvažiuoti kilometražo motociklo tepalus rekomenduojama keisti prieš kiekvieną sezoną. Kaip pažymėjo D. Sakalauskas, palyginti su motociklo kaina, šios išlaidos yra nedidelės, todėl tiems, kas rūpinasi turima technika, jis pataria tepalus keisti kasmet. Toliau seka kitos prekės: tai stabdžių kaladėlės, padangos ir grandinės. Motociklų detalių pardavėjai stebėjosi lietuvių įpročiu pirkti pigias detales, nors jos nusileidžia savo kokybe, todėl jas tenka gretai pakeisti, o tai automatiškai reiškia papildomas išlaidas, juolab, kad ir motociklų mechanikų darbas kainuoja brangiai.

REKLAMA

Prekyba motociklais nuo automobilių pardavimų skiriasi tuo, kad dvirates transporto priemones vairuotojai linkę dažniau keisti. Dažnai pradedantys nuo mažesnio darbinio tūrio variklių ir nedidelės galios motociklų žmonės vėliau linkę rinktis didesnius ir galingesnius. Motociklų salonuose tam atvejui numatytos specialios paslaugos, tokios kaip keitimas su priemoka.

Naujų padangų motociklininkai perka mažai

Naujų padangų šalies motociklininkai nuperka labai nedaug. Kaip vieną ir iš galimų to priežasčių A. Gaurilčikas įvardino ženkliai išaugusias kainas. Anot pašnekovo, jei anksčiau naujų asfalto padangų komplektas sportiniam motociklui kainavo 700–800 litų, tai dabar viena galinė padanga kainuoja 800–900 litų.

REKLAMA
REKLAMA

„Aišku, padangos kiekvienais metais tobulėja ir jei žmonės važinėtų su naujomis padangomis, blogų nutikimų būtų mažiau. Jos yra atsparesnės, geriau atlaiko tą krūvį kuris tenka, kuomet su motociklu „kvailiojama“. Taip pat, kitaip nei sena ar kiniška padanga, kuri vėsią dieną nesuteikia gerų eksploatacinių savybių to, kol nešyla, modernios padangos greičiau įgauna darbinę temperatūra“, ‒ aiškino prekybininkas.

Nors naujas padangos įsigyti galinčių motociklininkų šalyje yra, panašu, kad dauguma jų važinėja naujais arba apynaujais modeliais. Anot U. Stančiaus, naujų padangų pardavimai „Motoshop“ salonuose išlieka stabilūs. „Tokių žmonių, kurie ateitų į saloną ir sakytų, kad turi poros metų motociklą, bet naujos padangos jiems per brangios, ar prašytų naudotų akumuliatorių kadaise buvo, bet tie laikai jau praėjo“, ‒ teigė verslininkas.

Geriau naujas, bet nedidelis ar naudotas, bet galingas?

Kaip juokavo D. Sakalauskas, lietuviai vis dar serga „kubatūrinio maksimalizmo liga“. Anot pašnekovo, dažnai didesnio darbinio tūrio variklius turintys motociklais perkami tiesiog tam, kad būtų galima pasigirti draugams. „Toks nusistatymas man padiktavo savas sąlygas, dėl kurių salone nėra nei vieno motociklo, kurio darbinis tūris būtų mažesnis nei 1 litras. Vien todėl, kad tokį būtų sunkiau parduot“, ‒ konstatavo verslininkas.

REKLAMA

„Motopro“ motociklų salonas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)„Motopro“ motociklų salonas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Mažesniu ir ne tokius galingus motociklus dažniau linkę rintis naują galintys įsigyti pirkėjai. Anot U. Stančiaus, rinkdamiesi motociklą žmonės vis dažniau susimąsto apie galimybes mėgautis jo vairavimu, tai jau nėra vien savo galimybių įsigyti naują galingą techniką įrodymas aplinkiniams. „Pirkėjai tampa sąmoningesni, konsultuojasi su mumis, patys rimčiau tuo domisi. Apie tai liudija ir didėjantys mažesnio darbinio tūrio motociklų pardavimai. Visiškai normalu, kad žmogus sėdęs ant motociklo iškart galės suvaldyti galingą modelį. Vis dažniau klientai renkasi mažesniu motociklus ir tie, kurie nuosekliai tuo užsiima, vėliau pereina prie galingesnių“, ‒ komentavo verslininkas.

Brangstant degalams motociklų pirkėjams tampa aktualios ir vidutinės kuro sąnaudos. Ypatingai šiuo techniniu parametrų domisi galingais, bet nenaujais čioperiais besidomintys klientai. Anot D. Sakalausko, gamintojai vidutines degalų sąnaudas nurodo labai retai, o orientacinį vidurkį kiekvienas vairuotojas nusistato praktiškai jau pradėjęs važinėti. Lietuviai dėmesį kreipia ir į motociklo pagaminimo metus, nors anot prekybininkų, tai visai kitokios paskirties transporto priemonės nei automobilis, todėl ir priklausomai nuo ridos ir to, kaip buvo prižiūrėtas, ir po 10 ar 20 metų gali būti puikios būklės. Kalbant apie tai, kaip motociklai išlaiko savo vertę, kol kas niekas neprilygsta „Harley–Davidson“.

Mažiau vidutinėmis degalų sąnaudomis domisi naujų motociklų pirkėjai. V. Liniovas pastebėjo pats linkęs dažniau paminėti šį rodiklį „Honda“ modeliais besidomintiems klientams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų