• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai puolė pirkti automobilius – naujų ir naudotų šiemet iššlavė penktadaliu daugiau nei pernai, o jiems įsigyti skyrė ir daugiau pinigų. Tiesa, norintys nusipirkti naują automobilį, šiais metais vargu ar galės tą padaryti. Kai kurių automobilių modelių gamyba nutraukiama, kitų gali tekti palaukti daugiau nei pusę metų.

Lietuviai puolė pirkti automobilius – naujų ir naudotų šiemet iššlavė penktadaliu daugiau nei pernai, o jiems įsigyti skyrė ir daugiau pinigų. Tiesa, norintys nusipirkti naują automobilį, šiais metais vargu ar galės tą padaryti. Kai kurių automobilių modelių gamyba nutraukiama, kitų gali tekti palaukti daugiau nei pusę metų.

REKLAMA

Ekonomistai pastebi, kad lietuvių gyvenimas vis geryn ir geryn. Palyginti su pernai, daugiau gyventojų nusipirko naujų ir naudotų automobilių. Tiesa, norėdami sulaukti savo naujojo automobilio, teks palūkėti net iki 8 mėnesių.

SEB banko duomenimis, lietuviai per pirmą šių metų ketvirtį palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai naudotų automobilių nusipirko net 40 procentų daugiau. Tiek naudotiems, tiek naujiems automobiliams gyventojai pinigų negailėjo, pirkdami lizingu išleido 20 procentų daugiau. Kai kurie tautiečiai už naują automobilį pasiryžę sumokėti beveik 30 tūkstančių eurų. Perkant naują transporto priemonę, vidutinė tokio pirkinio kaina – beveik 30 tūkstančių eurų.

„Pernai per pirmą ketvirtį vidutinė automobilio suma, kurią išleisdavo pirkti automobiliui buvo 26 tūkstančiai eurų, šiemet yra net 29 tūkstančiai eurų. Kalbant apie naudotą, ta suma taip pat didėjo. Ji kilo nuo 16 tūkstančių iki 17 tūkstančių eurų“, – sako „SEB“ banko atstovas Saulius Mickus.

REKLAMA
REKLAMA

Kad lietuviai nusipirko daugiau ir brangesnių automobilių, liudija ir Swedbank duomenys. Gyventojai automobiliui vidutiniškai skolinosi apie 19 tūkstančių eurų – 12 procentų daugiau nei pernai. Swedbank atstovai pastebi, kad tautiečiai nori visiškai naujų automobilių ir lizingu daugiausia juos perka ne senesnius kaip 5-erių metų.

REKLAMA

„Iš 10-ies 7 automobiliai yra visiškai nauji. Vienerių metų amžiaus. Tuo tarpu iš 4-ių 1-as yra nuo dviejų iki penkių metų amžiaus“, – teigia „Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius. 

Tačiau norintys įsigyti visiškai naują automobilį šiemet tą padaryti greičiausiai pavėlavo, nes pasiūla vis mažėja. Jei prieš metus sandėlyje pardavimui vienos populiariausios markės automobilių pardavėjai turėjo 100-ą, šiemet jų beliko apie 40, mat šį ketvirtį pardavimai išaugo trigubai. Automobilių pardavėjai sako, kad žmonėms rinktis ne tik nebus iš ko. Kai kurių naujų automobilių modelių su savo norima komplektacija tiesiai iš gamyklos gyventojai įsigyti negalės, mat kai kurios klasės automobilius iš viso nustojo gaminti.

REKLAMA
REKLAMA

„Golfo šiems metams mes jau negalėtume pristatyti, nors klientas ir norėtų nusipirkti. Manau, kad, jeigu paėmus Vilniaus du salonus, tai manau turim iki 5 golfų, iš kurių galima rinktis, o sakykim gerais laikais mes turėjom kokį 20“, – kalbėjo „Moller Auto“ atstovas Giedrius Zakalskis.

Naujų automobilių gamybos ir pristatymo laikas dėl Covid‘o labai išsitęsė – jų gali tekti palaukti net pusę metų ar daugiau. Gamyklos nespėja ir neturi detalių, iš ko gaminti automobilių, dėl to naujas gali atsieiti 2-3 tūkstančiais brangiau. Automobilių gamybos rinkoje šiuo metu labiausiai trūksta mikroschemų, kurios ypač naudojamos naujausių transporto priemonių modeliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tuos elektroninius komponentus, lustus gamina vos keletas gamintojų visame pasaulyje ir taip jau gavosi. Pas vienus sudegė gamykla Kinijoje, kiti nukentėjo konkrečiai Jungtinių valstijų atveju Teksaso valstijos nuo šalčio, sniego“, – sako „Škoda“ atstovas Linas Barščevičius.

Lietuvos keliuose – beveik pusantro milijono automobilių. Swedbank‘o duomenimis, lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų savo automobilį yra labiausiai linkę keisti į ekologiškesnį. 44 procentai apklaustų lietuvių sako, kad kitas jų automobilis bus hibridinis arba elektra varomas. Tačiau elektromobilių Lietuvos gatvėse kol kas rieda vos 3000.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų