Naujos kartos ženklinimo mašinos
25 metų patirtį turinčios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ specialistas pasakoja, kad per daugiau nei du dešimtmečius ženklinimo srityje buvo padarytas milžiniškas kokybinis šuolis.
„Kai tik pradėjome ženklinti kelius, naudojome seno tipo ženklinimo „traktoriukus“, prie kurio dirbo vienu metu net penki darbuotojai. Vėliau perėjome prie našesnių vokiškų „Hofmann“ bei daniškų „Borum“ ženklinimo mašinų, kurias naudojame ir iki šiol. Deja, jose vairuotojas nėra apsaugotas nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tam naudojamos papildomos dvi transporto priemonės su įspėjamaisiais ženklais ženklinimo mašinos apsaugojimui. Paskutinis mūsų pirkinys – skandinaviško tipo ženklinimo mašina „RME Mini Light“,galinti kelius ženklinti 12 km/val. greičiu, o ją valdyti reikia tik vieno vairuotojo – operatoriaus. Šildomoje bei kondicionuojamoje kabinoje, aprūpintoje kompiuteriais bei naujausiomis technologijomis, operatorius gauna ženklinimo informaciją iš vaizdo kamerų, gali keisti ženklinimo tipą bei kitus parametrus net neišlipęs iš transporto priemonės. Prie mašinos galo yra pritvirtintas specialus apsauginis bamperis, apsaugantis vairuotoją bei įrangą nuo galimų pasekmių eismo įvykio metu. Tai yra esminiai šios mašinos privalumai – darbuotojo saugumas ir komfortas darbo vietoje“, - pasakoja B. Vengrys.
Anot specialisto, dar vienas mašinos privalumas, jog ji ne tik purškia iki 200 laipsnių įkaitintą termoplastą, bet ir ant naujai paženklintos linijos lieja vandenį. Tokiu būdų termoplastas greičiau atvėsta, sustingsta ir prilimpa prie asfalto. Tai suteikia efektyvumo, nes nereikia linijos „saugoti“ kūgiais, kad neatidūs vairuotojai užvažiavę ant naujo ženklinimo kelyje nepaliktų „pėdsakų“.
Specialistas teigia, kad siekiant „Vizijos 0“, Lietuvos magistraliniuose keliuose turėtų dirbti tik tokio tipo ženklinimo mašinos, užtikrinančios darbuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą.