REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Du kartus Atlanto vandenyno perskridę Kauno aeroklubo pilotai Viktoras Ramonas ir Gintautas Staniulis šeštadienį popiet sėkmingai nusileido Kaune.

REKLAMA
REKLAMA

Kauno Aleksoto aerodrome nusileidusius pilotus pasitiko ir pasveikino prezidentas Rolandas Paksas, Kauno miesto vadovai, lakūnų artimieji.

REKLAMA

Skrydį per Atlantą į JAV ir atgal į Kauną 49 metų V.Ramonas ir pora metų jaunesnis G.Staniulis skyrė prieš 70 metų tragiškai pasibaigusio Stepono Dariaus ir Stasio Girėno transatlantinio skrydžio 70-mečiui paminėti.

Šeštadienį pasibaigęs skrydis yra pirmasis skrydis iš Lietuvos per Atlantą ir atgal lengvuoju lėktuvu. Ankstesniais kartais, pagerbiant legendinių Lietuvos lakūnų S.Dariaus ir S.Girėno žygį, nedideli lėktuvai keletą kartų perskrido Atlantą į vieną pusę - iš JAV į Lietuvą.

REKLAMA
REKLAMA

"Jaučiamės kaip žmonės, padarę savo darbą, truputį pavargę, tačiau laimingi", - Lietuvos radijui sakė kaunietis pilotas V.Ramonas.

Jis pažymėjo, kad pagrindinė skrydžio per Atlantą ir atgal idėja buvo priminti žmonėms legendinį S.Dariaus ir S.Girėno skrydį. Pasak V.Ramono, visuose oro uostuose, kur teko leisti, jie sulaukdavo didelio aplinkinių susidomėjimo.

Kalbėdamas apie skrydžio metu patirtus išgyvenimus, pilotas prisipažino, kad per kelionę sunkiausia buvo ne skristi, o "būti žemėje ir spręsti technines problemas".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į Kauną pilotai atskrido iš Norvegijos, kur kelionės pradžioje, pakeliui į JAV, patyrė daugiausia nesklandumų - Norvegijos Bergeno oro uoste dėl techninių nesklandumų pilotai neplanuotai sugaišo apie savaitę. V.Ramonui ir G.Staniuliui teko pakeisti JAV pagaminto lėktuvo "Piper Twin Comanche" propelerį.

Birželio 20 dieną pradėję kelionę iš Kauno į JAV, pilotai 7,5 tūkstančių kilometrų distanciją nuo Kauno iki Niujorko tikėjosi įveikti per 35-37 valandų skrydį. Dėl nepalankių oro sąlygų ir techninių problemų skrydis užtruko net 16 parų.

REKLAMA

Iš Čikagos atgal į Lietuvą skridę V.Ramonas ir G.Staniulis be Norvegijos dar buvo nutūpę Kanadoje, Grenlandijoje ir Islandijoje.

V.Ramono ir G.Staniulio pilotuojamas JAV pagamintas dvimotoris lėktuvas "Piper Twin Comanche" yra gerokai modernesnis už vienmotorę "Lituanica", tačiau jame, kaip ir "Lituanica", nėra tolimojo ryšio priemonių, nuo apledėjimo apsaugančios sistemos.

S.Darius ir S.Girėnas 1933 metų liepos 15 dieną pakilo iš Niujorko nedideliu vienmotoriu lėktuvu "Bellanca", pavadinę jį "Lituanica", kad be nutūpimo perskristų Atlanto vandenyną ir pasiektų Kauną.

REKLAMA

Sėkmingai įveikę Atlantą ir didžiąją Europos dalį, dėl iki šiol neišaiškintų priežasčių jie žuvo liepos 17 dieną tuometinės Vokietijos Soldino miške (dabar Lenkijoje), belikus vos keliems šimtams kilometrų iki kelionės tikslo.

Per 37 valandas 11 minučių įveiktas 6411 kilometrų atstumas buvo antrasis to meto aviacijos pasiekimas.

Šiemet, minint tragiškai pasibaigusio skrydžio 70-ąsias metines, Lietuvoje bei Lenkijoje vyko įvairūs renginiai.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų