REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lėktuvų avarijos paprastai baigiasi tragedijomis, tačiau, kai ore susiduria du nedideli lėktuvai, nebūtinai pabaiga būna tragiška.

Lėktuvų avarijos paprastai baigiasi tragedijomis, tačiau, kai ore susiduria du nedideli lėktuvai, nebūtinai pabaiga būna tragiška.

REKLAMA

Įvykus kaip tik tokiai avarijai JAV, vienas orlaivis vos neperskilo perpus, o kitas buvo priverstas išskleisti parašiutą, kad galėtų nusileisti. Stipriai apgadinto lėktuvo pilotas manė, kad tiesiog sugedo variklis, ir paprašė leidimo nusileisti mažame Denverio oro uoste. Tik sėkmingai nusileidus jie suprato žalos dydį.

Visų nuostabai, nei abu lakūnai, nei vienintelis, viename iš lėktuvų buvęs keleivis, per susidūrimą nebuvo sužeisti, pranešė AP.  Į įvykio vietą atvykę pareigūnai pareiškė, kad tai išties nuostabus įvykis, nes dideliu greičiu skrendančių lėktuvų avarijos ore retai baigiasi laimingai.

„Abiem pilotams reikėtų tuoj pat įsigyti loterijos bilietą, – sakė Arapahų apygardos šerifo pavaduotojas Johnas Bartmannas. – Nepamenu nieko panašaus – ypač, kad niekas nenukentėtų [per tokius incidentus]. Tai tiesiog kažkas neįtikėtina.“

REKLAMA
REKLAMA

Vienas iš lėktuvų buvo „Cirrus SR22“ – nedidelis vieno variklio orlaivis. Kitas – „Fairchild Swearingen Metroliner SA226TC“ – daug didesnis turbopropelerinis lėktuvas, talpinantis iki 19 žmonių. Anot pranešimų, jie ruošėsi nusileisti nedideliame regioniniame oro uoste Denverio priemestyje ir skrido virš Cherry Creek valstybinio parko, kai oro eismo kontrolė pastebėjo, kaip arti vienas kito skrenda abu lėktuvai. „Cirrus“ buvo perspėtas nukreipti kursą ir skristi į vakarus dėl artėjančio „Metroliner“, tačiau po kelių sekundžių „Cirrus“ trenkėsi į didesnį lėktuvą.

REKLAMA

Po susidūrimo „Metroliner“ pilotas kalbėjo su skrydžių valdymo centru ir pareiškė, kad ketina tęsti nusileidimą. Atrodė, kad jis net nežinojo apie susidūrimą.

„Panašu, kad sugedo dešinysis variklis, todėl tęsiu tūpimą“, – garso įraše sakė pilotas.

„Cirrus“ išskleidė „Cirrus Airframe“ parašiutų sistemą. Ji išskleidžia parašiutą ir leidžia šiek tiek valdyti lėktuvo kritimą bei sumažinti traumų tikimybę. Panašu, kad sistema padarė stebuklus, nes orlaivis saugiai nusileido lauke.

Dabar vyksta tyrimas, kaip įvyko šis susidūrimas. Lėktuvų susidūrimas ore, kai vykdomas oro eismo valdymas ir pilotai akylai stebi aplinką, yra neįtikėtinai retas įvykis. Paskutinis toks susidūrimas ore įvyko 2019 m. gegužės mėn., kai du plūdiniai lėktuvai susidūrė vieno kilometro aukštyje. Šis susidūrimas buvo kur kas pražūtingesnis – šeši žmonės žuvo, o dar daugiau sunkiai sužeista.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų