REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažame kaimelyje, pavadinimu Loo, kuris yra 15 kilometrų nuo Talino yra gaminamas pirmasis estiškas automobilis. Ne šiaip koks hečbekas, bet prabangus ir šarvuotas „Dartz Kombat“ visureigis. Taip, nors „Dartz“ vadovybė yra įsikūrusi Latvijoje, tačiau modeliai yra surinkinėjami Estijoje, o mes norime jus supažindiniti, kaip gaminamas šis galiūnas.
„T98 Kombat“ automobilį 1998 metais suprojektavo rusų inžinierius Dimitrijus Parfenovas, o pirmojo prototipo gamyba užtruko du metus. Praėjo dar keturi metai bandymų ir visureigis buvo sertifikuotas. Pirmosios mašinos buvo surinkinėjamos Rusijoje, tačiau 2009 metais Estijoje buvo atidaryta pagrindinė surinkimo linija. Pasak „Dartz“ gamyklos Estijoje vadovo Genadijaus Lazurino, pirmojo estiško automobilio registracija nebuvo lengva, kadangi Estija dar neturėjo savo raidės automobilio VIN numeryje, todėl gamintojas turėjo sutvarkyti begalę popierizmo, kol galėjo panaudoti visus standartus atitinkantį kėbulo numerį.
„Dartz Kombat“ yra pagamintas iš specialaus plieno kuris yra apdirbtas ypatinga švediška technologija, kuri leidžia automobilyje užtikrinti aukšto lygio apsaugą. Vienas pagrindinių visureigio privalumų yra tas, kad jis yra sukurtas būti šarvuotu, o tai jį išskiria iš konkurentų. Taigi, šio džipo neįmanoma nusipirkti nešarvuoto. „Bazinis“ variantas turi „B3“ lygio apsaugą, kuri be problemų susitvarko su lengvųjų šaunamųjų ginklų šūviais. Kylant apsaugos lygiams, automobilio išorė nepasikeičia, storėja tik šarvai ir mažėja vietos salone. Įdomu tai, jog aukščiausio apsaugos lygio komplektacijoje įeina dešimties centimetrų storio stiklai.

auto-juodrastis79[1]

auto-juodrastis67[1]

auto-juodrastis78[1]
Po storu kiautu slepiasi amerikietiška platforma. „Dartz“ glaudžiai bendradarbiauja su „General Motors“ kurie estams atsiunčia „Chevrolet Silverado/ GMC Sierra“ važiuoklę. Nors originalūs brėžiniai numatė, jog važiuoklė bus sumontuota pačiame kėbule, tačiau gamintojas nusprendė naudoti amerikietišką rėmą, kuris puikiai susitvarko su milžinišku automobilio svoriu. Lengviausia versija sveria net 3,6 tonos, todėl „Kombat“ vairuotojui reikalinga C kategorija.
Kėbulo surinkimas prasideda nuo mašinos dugno. Tai sudėtingiausia automobilio dalis, kuri turi atlaikyti minos sprogimą. Apskritai, visas kėbulas yra surenkamas iš beveik tūkstančio dalių, o tuo rūpinasi 18 darbuotojų, kurie dirba dviejomis pamainomis. Tie patys darbininkai atlieka ir kitus darbus, taip per tris mėnesius rankomis surinkdami vieną „Dartz Kombat“ egzempliorių. Visi darbai yra atliekami užtikrinant griežtus kokybės standartus, juk estai nenori užsiutinti kokio užsakovo iš Pietų Afrikos...

auto-juodrastis77[1]

auto-juodrastis76[1]

auto-juodrastis75[1]
Genadijus tikina, jog į automobilį galima sumontuoti bet kokį variklį, tačiau standartiškai yra siūlomas amerikietiškas „Duramax“ 6,6 litro darbinio tūrio agregatas, išvystantis 360 arklio galių ir 820 niutonmetrų sukimo momentą. Jis yra suporuotas su šešių bėgių automatine „Allison“ greičių dėže ir to pakanka, kad pusketvirtos tonos sveriantis milžinas galėtų nuo 0 iki 100km/h įsibėgėti per 10 sekundžių, bei pasiekti maksimalų 180km/h greitį. Tai atrodo išties fantastiškai, prisiminus, jog „Kombat“ sveria 3600 kilogramų...
Nors iš pirmo žvilgsnio salonas primena amerikietišką pikapą, tačiau „Dartz“ yra pasiruošę išpildyti visus kliento norus. Net buvo gandas, jog vienas arabų šeichas užsisakė saloną, apsiūtą banginio daikčiuko oda. Žinoma, gamintojui teko atsisakyti tokio pasirinkimo. Tačiau viskas, kas suvokiama protu estams yra įgyvendimama – aukstas, deimantai ir kiti brangūs metalais jiems nėra naujiena. Dažniausiai užsisakomi masažuojantys krėslai, begalė televizorių ir mini baras.
Įsivaizduojate, kiek toks daikčiukas jums gali kainuoti? Tie patys arabų šeichai negali patikėti, kad tokio lygio automobilis yra toks pigus. Bazinis variantas, su „B3“ lygio apsauga kainuoja nuo pusės milijono litų, o aukščiausio lygio apsauga kainą pakelia iki 700 tūkstančių litų. Paklaustas, kiek kainuotų brangiausias egzempliorius, Genadijus atrėžia, jog „Dartz“ neegzistuoja kainos limitas.

auto-juodrastis74[1]

auto-juodrastis73[1]

auto-juodrastis72[1]
 

Mažame kaimelyje, pavadinimu Loo, kuris yra 15 kilometrų nuo Talino yra gaminamas pirmasis estiškas automobilis. Ne šiaip koks hečbekas, bet prabangus ir šarvuotas „Dartz Kombat“ visureigis. Taip, nors „Dartz“ vadovybė yra įsikūrusi Latvijoje, tačiau modeliai yra surinkinėjami Estijoje, o mes norime jus supažindiniti, kaip gaminamas šis galiūnas.
„T98 Kombat“ automobilį 1998 metais suprojektavo rusų inžinierius Dimitrijus Parfenovas, o pirmojo prototipo gamyba užtruko du metus. Praėjo dar keturi metai bandymų ir visureigis buvo sertifikuotas. Pirmosios mašinos buvo surinkinėjamos Rusijoje, tačiau 2009 metais Estijoje buvo atidaryta pagrindinė surinkimo linija. Pasak „Dartz“ gamyklos Estijoje vadovo Genadijaus Lazurino, pirmojo estiško automobilio registracija nebuvo lengva, kadangi Estija dar neturėjo savo raidės automobilio VIN numeryje, todėl gamintojas turėjo sutvarkyti begalę popierizmo, kol galėjo panaudoti visus standartus atitinkantį kėbulo numerį.
„Dartz Kombat“ yra pagamintas iš specialaus plieno kuris yra apdirbtas ypatinga švediška technologija, kuri leidžia automobilyje užtikrinti aukšto lygio apsaugą. Vienas pagrindinių visureigio privalumų yra tas, kad jis yra sukurtas būti šarvuotu, o tai jį išskiria iš konkurentų. Taigi, šio džipo neįmanoma nusipirkti nešarvuoto. „Bazinis“ variantas turi „B3“ lygio apsaugą, kuri be problemų susitvarko su lengvųjų šaunamųjų ginklų šūviais. Kylant apsaugos lygiams, automobilio išorė nepasikeičia, storėja tik šarvai ir mažėja vietos salone. Įdomu tai, jog aukščiausio apsaugos lygio komplektacijoje įeina dešimties centimetrų storio stiklai.

auto-juodrastis79[1]

auto-juodrastis67[1]

auto-juodrastis78[1]
Po storu kiautu slepiasi amerikietiška platforma. „Dartz“ glaudžiai bendradarbiauja su „General Motors“ kurie estams atsiunčia „Chevrolet Silverado/ GMC Sierra“ važiuoklę. Nors originalūs brėžiniai numatė, jog važiuoklė bus sumontuota pačiame kėbule, tačiau gamintojas nusprendė naudoti amerikietišką rėmą, kuris puikiai susitvarko su milžinišku automobilio svoriu. Lengviausia versija sveria net 3,6 tonos, todėl „Kombat“ vairuotojui reikalinga C kategorija.
Kėbulo surinkimas prasideda nuo mašinos dugno. Tai sudėtingiausia automobilio dalis, kuri turi atlaikyti minos sprogimą. Apskritai, visas kėbulas yra surenkamas iš beveik tūkstančio dalių, o tuo rūpinasi 18 darbuotojų, kurie dirba dviejomis pamainomis. Tie patys darbininkai atlieka ir kitus darbus, taip per tris mėnesius rankomis surinkdami vieną „Dartz Kombat“ egzempliorių. Visi darbai yra atliekami užtikrinant griežtus kokybės standartus, juk estai nenori užsiutinti kokio užsakovo iš Pietų Afrikos...

auto-juodrastis77[1]

auto-juodrastis76[1]

auto-juodrastis75[1]
Genadijus tikina, jog į automobilį galima sumontuoti bet kokį variklį, tačiau standartiškai yra siūlomas amerikietiškas „Duramax“ 6,6 litro darbinio tūrio agregatas, išvystantis 360 arklio galių ir 820 niutonmetrų sukimo momentą. Jis yra suporuotas su šešių bėgių automatine „Allison“ greičių dėže ir to pakanka, kad pusketvirtos tonos sveriantis milžinas galėtų nuo 0 iki 100km/h įsibėgėti per 10 sekundžių, bei pasiekti maksimalų 180km/h greitį. Tai atrodo išties fantastiškai, prisiminus, jog „Kombat“ sveria 3600 kilogramų...
Nors iš pirmo žvilgsnio salonas primena amerikietišką pikapą, tačiau „Dartz“ yra pasiruošę išpildyti visus kliento norus. Net buvo gandas, jog vienas arabų šeichas užsisakė saloną, apsiūtą banginio daikčiuko oda. Žinoma, gamintojui teko atsisakyti tokio pasirinkimo. Tačiau viskas, kas suvokiama protu estams yra įgyvendimama – aukstas, deimantai ir kiti brangūs metalais jiems nėra naujiena. Dažniausiai užsisakomi masažuojantys krėslai, begalė televizorių ir mini baras.
Įsivaizduojate, kiek toks daikčiukas jums gali kainuoti? Tie patys arabų šeichai negali patikėti, kad tokio lygio automobilis yra toks pigus. Bazinis variantas, su „B3“ lygio apsauga kainuoja nuo pusės milijono litų, o aukščiausio lygio apsauga kainą pakelia iki 700 tūkstančių litų. Paklaustas, kiek kainuotų brangiausias egzempliorius, Genadijus atrėžia, jog „Dartz“ neegzistuoja kainos limitas.

auto-juodrastis74[1]

auto-juodrastis73[1]

auto-juodrastis72[1]
 

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų