• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Toliau tęsiame automanams skausmingą temą apie naujus vėjus vairuotojų ir automobilių savininkų  gyvenime. Mus nuolat pasiekia skaitytojų nusiskundimai ir istorijos, į kurias patenka savo automobilį  norintys eksploatuoti žmonės. Todėl negalėjome šio proceso pavadinti niekaip kitaip kaip tik „Sabatausko autorevoliucija“. Julius Sabatauskas yra Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, ir būtent čia buvo sumąstytos žmones kankinančios reformos. Šis seimo narys jau ne kartą įrodė savo nekompetenciją automobilizmo srityje ir tapo reformų, kurių kitaip negu revoliucija pavadinti negalima, veidu. Būtent po revoliucijų būna viskas sugriaunama ir iš likučių lipdoma naujai. Tą puikiai iliustruoja ir visiškai nekalta Andriaus istorija, kurią jis mums papasakojo.
Tikra istorija
Andrius (redakcijai pavardė žinoma) yra toks pats automanas kaip ir dauguma mūsų. Jis turi automobilį, kuriuo važinėja kas dieną, ir automobilį, skirtą slalomams, mėgėjiškoms lenktynėms ir t.t. Įsigaliojus naujai tvarkai, jis, kaip tvarkingas vairuotojas, nuo liepos 1 dienos laikinai sustabdė registraciją, kad automatiškai neišregistruotų jo automobilio. Po kelių mėnesių, susitvarkęs automobilį, praėjo techninę apžiūrą ir apsidraudė. Va tada ir prasidėjo. Pasirodo, kad nors ir praėjus TA ir apsidraudus, „sustabdymas“  automatiškai nepanaikinamas. Kodėl?
Dėl to... reikia specialiai važiuoti į Regitrą (forma dar neveikia elektroniniu būdu), sumokėti mokestį vien tik  tam, kad jie savo duomenų bazėje nuimtų požymį "sustabdyta".
Į klausimą, kokia dabar legali situacija, ar turiu teisę naudoti savo transporto priemonę, kai numerius turiu, draudimą turiu, TA yra, bet kažkokioje duomenų bazėje įrašas yra "sustabdyta", Andrių konsultuojantis Regitros darbuotojas atsakė, kad situacijos legalumas priklauso nuo sustabdžiusių pareigūnų geranoriškumo. Hm, rimta :)
Andriui teko važiuoti į Regitros skyrių. Ten buvo apgultis. Teko pralaukti 2 valandas eilėje. Regitros darbuotojai prisipažino, kad dabar visomis dienomis tiek daug žmonių. Po didelių vargų ir sugaišto laiko "sustabdymo" nuėmimas kainavo dar papildomai 10 Lt. Patys Regitros darbuotojai pripažino, atsiprašinėjo, kad sistema netobula, kad ji automatiškai nenuima "sustabdymo", nors sistemoje aiškiai mato, kad mašina draudimą ir techninę apžiūrą turi.
Išvada
Andriui nuoširdžiai vykdžius visas naujų tvarkų nuostatas teko pamatyti, kad ne tik kad nebuvo pasiruošta tinkamai vykdyti įstatymo, bet ir kilo natūralių minčių, ar tai nėra dar viena pasipinigavimo schema? Bet kokiu atveju reikia pripažinti, kad ši reforma yra vienas blogiausių dalykų, kuris automobilistams nutiko per visą nepriklausomos Lietuvos laikotarpį, ir kad pakoregavus senąsias, nusistovėjusias tvarkas būtų išspręstos opios senų automobilių galiojančių registracijų ir saugių automobilių dalyvavimo eisme problemos.  O dabar, kai visos kitos paslaugos paprastėja ir yra vis lengviau užsakomos, automobilio registracija tampa išbandymu kiekvienam savininkui.
Pasiūlymai
Tačiau yra taip kaip yra. Automanas.lt siūlo kuo skubiau taisyti skaudžiausias ir labiausiai automobilininkus liečiančias naujos sistemos klaidas. Todėl mūsų pasiūlymai tokie:
Visu pirma pailginti neproporcingai trumpą terminą, po kurio automobilis automatiškai išregistruojamas. Visi puikiai supranta, kad yra nemaža dalis automobilių, kurie važinėja tik vasarą, ar apkritai kelis kartus per metus. Tačiau dabar, jei 90 dienų Jūsų automobilis neturi arba draudimo arba techninės apžiūros jis automatiškai išregistruojamas. Tai yra akivaizdžiai per mažas laikotarpis ir Automanas.lt siūlo jį pratęsti iki vienerių metų. Juk logiška, kad jei automobilis, kurio techninės apžiūros galiojimas pasibaigė šį rudenį ir jis jos nepraėjo nei pavasarį, nei vasarą, yra arba rimtai remontuojamas, arba jau niekada nebus eksploatuojamas. Vieneri metai yra logiškas terminas, parodantis, automobilis naudojamas ar ne.
Dabar siūloma pataisa terminą pratęsianti iki 180 dienų taip pat nėra teisinga, nes šis terminas dažniausiai liečia antrus, arba ne kasdien naudojamus automobilius, ir visiškai nereiškia, kad jis jau pirmomis pavasario dienomis bus paruoštas naujam sezonui ir išriedės į kelius.
Kita labai skaudi ir neproporcinga savisaugos priemonė yra automobilių ekspertizės reikalavimas, kai dokumentuose nėra pakankamai duomenų apie automobilį. Visi puikiai žinome, kad skirtingose Europos šalyse automobilio registracijos dokumentuose buvo rašomi skirtingi automobilių parametrai. Dabar, prieš automobilio registraciją, techninės apžiūros metu automobilis turi dokumentuose turėti visus registracijai reikalingus skaičius (svorį, leistiną masę ir t.t.). Jei tokių parametrų dokumentuose nėra, būsimas savininkas siunčiamas į ekspertizę.
Procesas ekspertizėje atrodo taip (Automanas.lt skaitytojo įspūdžiai). Ateina ekspertas (rimtas, solidus, išsilavinęs dėdė), atidžiai pažiūri kokių skaičių Jums trūksta. Tada labai rimtai atsidūsta. Tada pasilenkia ir tuos skaičius nurašo nuo kiekviename automobilyje esančios gamintojo lentelės (lipduko). Dar kartą atsidūsta, lyg būtų labai pavargęs ir... viskas. Už tai sumoki virš šimto litų ir sugaišti beveik pusdienį.
Mes siūlome, kad tuos trūkstamus skaičiukus būtų įgalioti surasti ant automobilio kėbulo ar internete (automobilių duomenų bazėse) ir nurašyti žmonės, kuriems būtent jų ir trūksta sėkmingai automobilio legalizavimo proceso eigai. O atsakomybė negultų ant automobilio savininko, kuris apie tuos skaičius sužino  tik iš jų pasigedusio darbuotojo.
Taip pat Automanas.lt norėtų inicijuoti diskusiją apie modifikuotų automobilių legalumą. Šiai dienai teisės aktuose išvardinti automobilio techniniai reikalavimai praktiškai draudžia bet kokius standartinio automobilio tobulinimus. Automanai nuolatos gauna neigiamus atsakymus į užklausas apie tobulintų automobilių legalizavimą. Tačiau akivaizdu, kad draudimai problemos neišspręs. Čia lygiai taip pat, kaip moterims uždrausti aukštakulnius, nes yra šlepetės. Juk akivaizdi nesąmonė! Taip pat ir mes manome, kad, pavyzdžiui, modifikuota automobilių išmetimo sistema, dėl kurios kyla daugiausiai diskusijų, yra saugi ir galima eksploatavimui, jei ji atitinka garso ir emisijos reikalavimus. Todėl norėtume pradėti diskutuoti apie liberalesnį automobilių tobulinimų reglamentavimą bei savadarbių transporto priemonių (hot-rod ir kitų) statuso įvedimą, kas yra įgyvendinta tiek Vokietijoje, tiek Skandinavijos šalyse.
Visada yra alternatyvų
Tačiau tiems automobilių savininkams, kurie nenori patekti į J. Sabatausko autorevoliucijos girnas galima pasiūlyti automobilį registruoti gretimose Europos sąjungos šalyse. Mūsų kolegos pasakoja, kad kaimyninėje Latvijoje registracijos tvarka yra panaši į mūsų šalyje galiojusią anksčiau. Taip pat ten kur kas palankiau žiūrima į automobilių modifikacijas.
O kaimyninėje Lenkijoje kur kas lankstesnis istorinių automobilių statuso įstatymas. Taip pat yra galimybės užregistruoti savadarbę (arba smarkiai perdarytą gamyklinę) transporto priemonę ir ją eksploatuoti. Esame ES nariai ir galime pasinaudoti bendra sąjungos erdve, jei mūsų kasdienį gyvenimą nuodija nemokšos.
Atsiųskite
Jei Jūs turite idėjų, kaip tobulinti automobilių apskaitos įstatyminę bazę, ar pakliuvote į netobulų įstatymų pinkles, atsiųskite savo istoriją užpildę žemiau esančią formą.

Toliau tęsiame automanams skausmingą temą apie naujus vėjus vairuotojų ir automobilių savininkų  gyvenime. Mus nuolat pasiekia skaitytojų nusiskundimai ir istorijos, į kurias patenka savo automobilį  norintys eksploatuoti žmonės. Todėl negalėjome šio proceso pavadinti niekaip kitaip kaip tik „Sabatausko autorevoliucija“. Julius Sabatauskas yra Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas, ir būtent čia buvo sumąstytos žmones kankinančios reformos. Šis seimo narys jau ne kartą įrodė savo nekompetenciją automobilizmo srityje ir tapo reformų, kurių kitaip negu revoliucija pavadinti negalima, veidu. Būtent po revoliucijų būna viskas sugriaunama ir iš likučių lipdoma naujai. Tą puikiai iliustruoja ir visiškai nekalta Andriaus istorija, kurią jis mums papasakojo.
Tikra istorija
Andrius (redakcijai pavardė žinoma) yra toks pats automanas kaip ir dauguma mūsų. Jis turi automobilį, kuriuo važinėja kas dieną, ir automobilį, skirtą slalomams, mėgėjiškoms lenktynėms ir t.t. Įsigaliojus naujai tvarkai, jis, kaip tvarkingas vairuotojas, nuo liepos 1 dienos laikinai sustabdė registraciją, kad automatiškai neišregistruotų jo automobilio. Po kelių mėnesių, susitvarkęs automobilį, praėjo techninę apžiūrą ir apsidraudė. Va tada ir prasidėjo. Pasirodo, kad nors ir praėjus TA ir apsidraudus, „sustabdymas“  automatiškai nepanaikinamas. Kodėl?
Dėl to... reikia specialiai važiuoti į Regitrą (forma dar neveikia elektroniniu būdu), sumokėti mokestį vien tik  tam, kad jie savo duomenų bazėje nuimtų požymį "sustabdyta".
Į klausimą, kokia dabar legali situacija, ar turiu teisę naudoti savo transporto priemonę, kai numerius turiu, draudimą turiu, TA yra, bet kažkokioje duomenų bazėje įrašas yra "sustabdyta", Andrių konsultuojantis Regitros darbuotojas atsakė, kad situacijos legalumas priklauso nuo sustabdžiusių pareigūnų geranoriškumo. Hm, rimta :)
Andriui teko važiuoti į Regitros skyrių. Ten buvo apgultis. Teko pralaukti 2 valandas eilėje. Regitros darbuotojai prisipažino, kad dabar visomis dienomis tiek daug žmonių. Po didelių vargų ir sugaišto laiko "sustabdymo" nuėmimas kainavo dar papildomai 10 Lt. Patys Regitros darbuotojai pripažino, atsiprašinėjo, kad sistema netobula, kad ji automatiškai nenuima "sustabdymo", nors sistemoje aiškiai mato, kad mašina draudimą ir techninę apžiūrą turi.
Išvada
Andriui nuoširdžiai vykdžius visas naujų tvarkų nuostatas teko pamatyti, kad ne tik kad nebuvo pasiruošta tinkamai vykdyti įstatymo, bet ir kilo natūralių minčių, ar tai nėra dar viena pasipinigavimo schema? Bet kokiu atveju reikia pripažinti, kad ši reforma yra vienas blogiausių dalykų, kuris automobilistams nutiko per visą nepriklausomos Lietuvos laikotarpį, ir kad pakoregavus senąsias, nusistovėjusias tvarkas būtų išspręstos opios senų automobilių galiojančių registracijų ir saugių automobilių dalyvavimo eisme problemos.  O dabar, kai visos kitos paslaugos paprastėja ir yra vis lengviau užsakomos, automobilio registracija tampa išbandymu kiekvienam savininkui.
Pasiūlymai
Tačiau yra taip kaip yra. Automanas.lt siūlo kuo skubiau taisyti skaudžiausias ir labiausiai automobilininkus liečiančias naujos sistemos klaidas. Todėl mūsų pasiūlymai tokie:
Visu pirma pailginti neproporcingai trumpą terminą, po kurio automobilis automatiškai išregistruojamas. Visi puikiai supranta, kad yra nemaža dalis automobilių, kurie važinėja tik vasarą, ar apkritai kelis kartus per metus. Tačiau dabar, jei 90 dienų Jūsų automobilis neturi arba draudimo arba techninės apžiūros jis automatiškai išregistruojamas. Tai yra akivaizdžiai per mažas laikotarpis ir Automanas.lt siūlo jį pratęsti iki vienerių metų. Juk logiška, kad jei automobilis, kurio techninės apžiūros galiojimas pasibaigė šį rudenį ir jis jos nepraėjo nei pavasarį, nei vasarą, yra arba rimtai remontuojamas, arba jau niekada nebus eksploatuojamas. Vieneri metai yra logiškas terminas, parodantis, automobilis naudojamas ar ne.
Dabar siūloma pataisa terminą pratęsianti iki 180 dienų taip pat nėra teisinga, nes šis terminas dažniausiai liečia antrus, arba ne kasdien naudojamus automobilius, ir visiškai nereiškia, kad jis jau pirmomis pavasario dienomis bus paruoštas naujam sezonui ir išriedės į kelius.
Kita labai skaudi ir neproporcinga savisaugos priemonė yra automobilių ekspertizės reikalavimas, kai dokumentuose nėra pakankamai duomenų apie automobilį. Visi puikiai žinome, kad skirtingose Europos šalyse automobilio registracijos dokumentuose buvo rašomi skirtingi automobilių parametrai. Dabar, prieš automobilio registraciją, techninės apžiūros metu automobilis turi dokumentuose turėti visus registracijai reikalingus skaičius (svorį, leistiną masę ir t.t.). Jei tokių parametrų dokumentuose nėra, būsimas savininkas siunčiamas į ekspertizę.
Procesas ekspertizėje atrodo taip (Automanas.lt skaitytojo įspūdžiai). Ateina ekspertas (rimtas, solidus, išsilavinęs dėdė), atidžiai pažiūri kokių skaičių Jums trūksta. Tada labai rimtai atsidūsta. Tada pasilenkia ir tuos skaičius nurašo nuo kiekviename automobilyje esančios gamintojo lentelės (lipduko). Dar kartą atsidūsta, lyg būtų labai pavargęs ir... viskas. Už tai sumoki virš šimto litų ir sugaišti beveik pusdienį.
Mes siūlome, kad tuos trūkstamus skaičiukus būtų įgalioti surasti ant automobilio kėbulo ar internete (automobilių duomenų bazėse) ir nurašyti žmonės, kuriems būtent jų ir trūksta sėkmingai automobilio legalizavimo proceso eigai. O atsakomybė negultų ant automobilio savininko, kuris apie tuos skaičius sužino  tik iš jų pasigedusio darbuotojo.
Taip pat Automanas.lt norėtų inicijuoti diskusiją apie modifikuotų automobilių legalumą. Šiai dienai teisės aktuose išvardinti automobilio techniniai reikalavimai praktiškai draudžia bet kokius standartinio automobilio tobulinimus. Automanai nuolatos gauna neigiamus atsakymus į užklausas apie tobulintų automobilių legalizavimą. Tačiau akivaizdu, kad draudimai problemos neišspręs. Čia lygiai taip pat, kaip moterims uždrausti aukštakulnius, nes yra šlepetės. Juk akivaizdi nesąmonė! Taip pat ir mes manome, kad, pavyzdžiui, modifikuota automobilių išmetimo sistema, dėl kurios kyla daugiausiai diskusijų, yra saugi ir galima eksploatavimui, jei ji atitinka garso ir emisijos reikalavimus. Todėl norėtume pradėti diskutuoti apie liberalesnį automobilių tobulinimų reglamentavimą bei savadarbių transporto priemonių (hot-rod ir kitų) statuso įvedimą, kas yra įgyvendinta tiek Vokietijoje, tiek Skandinavijos šalyse.
Visada yra alternatyvų
Tačiau tiems automobilių savininkams, kurie nenori patekti į J. Sabatausko autorevoliucijos girnas galima pasiūlyti automobilį registruoti gretimose Europos sąjungos šalyse. Mūsų kolegos pasakoja, kad kaimyninėje Latvijoje registracijos tvarka yra panaši į mūsų šalyje galiojusią anksčiau. Taip pat ten kur kas palankiau žiūrima į automobilių modifikacijas.
O kaimyninėje Lenkijoje kur kas lankstesnis istorinių automobilių statuso įstatymas. Taip pat yra galimybės užregistruoti savadarbę (arba smarkiai perdarytą gamyklinę) transporto priemonę ir ją eksploatuoti. Esame ES nariai ir galime pasinaudoti bendra sąjungos erdve, jei mūsų kasdienį gyvenimą nuodija nemokšos.
Atsiųskite
Jei Jūs turite idėjų, kaip tobulinti automobilių apskaitos įstatyminę bazę, ar pakliuvote į netobulų įstatymų pinkles, atsiųskite savo istoriją užpildę žemiau esančią formą.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų