REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

2021-ųjų metų „Formulės 1“ sezonas kaip niekada atkaklus. Iki čempionato pabaigos lieka vos vienas etapas, o čempionato įskaitoje visiška lygybė, nes Maxas Verstappenas ir Lewisas Hamiltonas turi po lygiai taškų – 369,5.

2021-ųjų metų „Formulės 1“ sezonas kaip niekada atkaklus. Iki čempionato pabaigos lieka vos vienas etapas, o čempionato įskaitoje visiška lygybė, nes Maxas Verstappenas ir Lewisas Hamiltonas turi po lygiai taškų – 369,5.

REKLAMA

Vadinasi, tik po paskutinio čempiono etapo šį savaitgalį Abu Dabyje paaiškės, ar M. Verstappenas pirmą sykį taps pasaulio čempionu, ar L. Hamiltonas iškovos rekordinį aštuntą titulą.

„Red Bull“ atstovas M. Verstappenas dar prieš keletą turų buvo įskaitoje kiek pabėgęs į priekį ir jau atrodė, kad komanda pagaliau nutrauks „Marcedes“ dominavimą bei užsitikrins titulą. Vis dėlto tuomet vokiečių kompanija su skriejančiu britu L. Hamiltonu už vairo laimėjo iš eilės tris lenktynes ir visai priartėjo prie pagrindinių varžovų.

Savaitgalį vykusios Saudo Arabijos lenktynės padovanojo dar labiau neįtikėtiną dramą. M. Verstappenas padarė klaidą kvalifikacijoje, galiausiai rikiavosi prie starto linijos trečias. Iš lyderio pozicijos lenktynes pradėjęs L. Hamiltonas kurį laiką pirmavo, tuomet po N. Mazepino avarijos lenktynės buvo sustabdytos.

REKLAMA
REKLAMA

Tuomet jau olandas buvo priekyje, tačiau L. Hamiltonas jį aplenkė. Paskui situacija vėl pasikeitė, olandas jau pralenkė birtą, bet teisėjai nusprendė, kad M. Verstappena tai padarė pažeisdamas taisykles ir turi sugražinti poziciją.

REKLAMA

Chaotiškose lenktynėse abu čempionato lyderiai dar ir susidūrė vienas su kitu situacijoje, kai M. Verstappenas bandė praleisti L. Hamiltoną.

Laimei, abu lenktynininkai išliko trasoje ir kovą tęsė toliau. Galiausiai chaotiškos ir dramatiškos lenktynės baigėsi L. Hamiltono triumfu, o M. Verstappenas už pavojingą vairavimą dar gavo kelis baudos taškus, tad likus paskutiniam čempionato turui jis neturi net ir tos dviejų taškų persvaros.

Žiežirbos tarp komandų ir tarp minėtų pilotų sklaidėsi ir po lenktynių. Sirgaliai tikrai turėjo ką aptarinėti. „Formulė 1“ jau ilgus metus nematė tokios lygios ir atkaklios kovos, kur pasaulio čempioną lems paskutinės sezono lenktynės.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto per visą „Formulės 1“ istoriją buvo atvejų, kai čempionatai spręsdavosi tik paskutinėse lenktynėse. Portalas tv3.lt siūlo pažvelgti į kai kurias dramatiškai susiklosčiusias titulo kovas.

2008 m. kova tarp L. Hamiltono ir Felipe Massos.

Lenkimas paskutiniame posūkyje, paskutiniame rate, paskutinėse sezono lenktynėse. Visiška drama. Būtent taip nutiko 2008 m. sezono pabaigoje. 

Lenktynės vyko gimtojoje F. Massos šalyje Brazilijoje. Geriau ir nesugalvosi, kai gali švęsti čempiono titulą savo tėvynėje.

Bet tam brazilui reikėjo, kad L. Hamiltonas nefinišuotų aukščiau šeštosios vietos. L. Hamiltonas ilgą laiką važiavo dešimtuke, bet priartėti prie penktosios vietos nesisekė. Galiausiai pavyko aplenkti kai kuriuos varžovus, bet tada jis užstrigo už vokiečio Timo Glocko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galiausiai, kaip minėta, paskutiniuose posūkiuose sugebėjo aplenkti ir jį bei finišuoti penktas. Ši vieta jam leido tašku galutinėje įskaitoje aplenkti F. Massa, nors brazilas ir laimėjo lenktynes.

1986 m. kova tarp Nigelo Mansello ir Alaino Prosto.

Tų metų sezonas buvo tikras susidūrimas tarp dviejų sporto legendų. N. Mansellas paskutiniame etape Australijoje galėjo finišuoti trečias, to jam būtų pakakę užsitikrinti titulą.

Bet po prasto starto jis atsidūrė ketvirtoje vietoje. Vis dėlto pasitraukus vienam iš varžovų jis sugebėjo palypėti laipteliu aukščiau ir jau atrodė, kad niekas jam nesutrukdys laimėti titulo. Vis dėlto netrukus krūvio neatlaikiusi N. Mansello bolido padanga sprogo ir lenktynininkas pasitraukė iš lenktynių.

REKLAMA

A. Prostas su komanda tada jau tapo favoritais. Vis dėlto bijodami, kad ir jiems nenutiktų panaši situacija kaip N. Mansellui, jie užsuko į boksus pasikeisti padangų. 

Galiausiai prancūzas saugiai atvažiavo iki finišo pirmas ir galutinėje įskaitoje dviem taškais aplenkė N. Mansellą.

1976 m. titanų susidūrimas, virtęs kino filmu.

Tų metų sezonas buvo fantastiškas. Ne veltui kova tarp dviejų puikių pilotū virto kino filmu, pavadintu „Rush“ , kuris buvo išleistas 2013 metais.

„McLaren“ lenktynininkas Jamesas Huntas ir „Ferrari“ vairuojantis Niki Lauda visą sezoną demonstravo neįtikėtiną tarpusavio kovą. Lenktynėse netrūko ir dramų, ir net itin pavojingų incidentų, kai po viename iš etapų patirtos avarijos užsiliepsnojo N. Laudos bolidas. Pilotas išgyveno, bet apdegė dalį kūno. 

REKLAMA

Nors medikai nežino, kas laukia lenktynininko, bet jis ne tik išgyveno, bet ir po šešių savaičių vėl sėdo prie bolido vairo.

Prieš lemiamą etapą N. Lauda prieš J. Huntą įskaitoje pirmavo trimis  taškais. Lenktynėse smarkiai lijo, dalis pilotų, tarp jų ir N. Lauda, dėl pernelyg pavojingų sąlygų trasoje iš lenktynių pasitraukė.

J. Huntui užteko būti ketvirtam, bet dėl problemų su padangomis likus keliems ratams iki finišo jam teko važiuoti į boksus. Bet ir tai britui nesutrukdė, kadangi sugrįžęs į startą sunkiomis sąlygomis jis sugebėjo aplenki du varžovus, finišuoti trečias ir tapti pasaulio čempionu.

Michaelis Schumacheris tampa čempionu 1994 m.

1994 m., žinoma, įsimins Ayrtono Sennos tragiška žūtimi trasoje. Kolegos mirtimi sukrėstas M. Schumacheris yra užsiminęs, kad tęsti čempionatą po to buvo turbūt sunkiausias sprendimas jo karjeroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O čempionato pabaiga buvo labai dramatiška. Vokietį ir britą Damoną Hillą skyrė vos taškas. M. Schumacheris gana saugiai važiavo priekyje ir jam to pilnai pakako.

Bet viename iš posūkių jo vairuojamas bolidas atsidūrė už trasos ribų. Paskui jį važiavęs D. Hillas bandė vokietį aplenkti, bet tuo metu į trasą bandė sugrįžti ir M. Schumacheris. Galiausiai abu lenktynininkai susidūrė. Vokiečio lentynės baigėsi iškart.

Nors kovą dar bandė tęsti D. Hillas, bet ir jo bolidas buvo pažeistas per sunkiai, tad jis finišo nepasiekė. Iškritus abiems lenktynininkams tapo aišku, kad  M. Schumacheris tampa pasaulio čempionu.

1997 m. kova tarp M. Schumacherio ir Jacqueso Villeneuve.

Drama vyko iki pat paskutinių sezono lenktynių. Etapas prasidėjo trijų pilotų vienodais kvalifikacijos rezultatais – J. Villeneuve'o, M. Schumacherio ir H. H. Frentzeno.

REKLAMA

Pirmajam buvo skirta pirmoji vieta, mat jis rezultatą pasiekė pirmasis. Tai buvo jo paskutinė pole pozicija karjeroje. M. Schumacheris sugebėjo starte aplenkti savo priešininką.

Tačiau 48 rate J. Villeneuve'as pasivijo varžovą ir bandė lenkti. Vis dėlto lenkimo metu M. Schumacheris savo bolidą pasuko į varžovą. Bet epizodas blogai baigėsi pačiam vokiečiui, kuris dėl bolido gedimų turėjo pasitraukti iš lenktynių.

J. Villeneuve'as sugebėjo baigti lenktynes ir finišuoti 3 vietojebei gauti 4 taškus, o to pakako laimėti pasaulio čempiono titulą. Po lenktynių Michaelis Schumacheris dar buvo nubaustas teisėjų už tyčinę avariją.

REKLAMA

 

Dramatiškas 2012 m. sezono finišas Brazilijoje.

Brazilijos trasoje žiūrovai dar sykį išvydo dramatišką sezono finalą. Dėl čempiono titulo tame sezone susigrūmė „Ferrari“ pilotas Fernando Alonso ir su „Red Bull“ gretose tiesiog skriejantis Sebastianas Vettelis.

Vokietis S. Vettelis tragiškai pradėjo lenktynes ir po kelių incidentų nukrito į paskutinę vietą. Oro sąlygos irgi nelepino, kadangi pradžioje smarkiai lijo. Vis dėlto S. Vettelis pademonstravo fantastišką pasirodymą, kai galiausiai finišavo šeštas.

Ir nors F. Alonso užlipo ant podiumo, bet S. Vettelio užimta šeštoji vieta leido jam galutinėje įskaitoje trimis taškais aplenkti ispaną.

Parengta pagal BBC straipsnį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų