REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rytų skirstomųjų tinklų (RST) atstovas, racionalaus elektros energijos vartojimo ekspertas Mantas Vaskela teigia, kad RST siūloma atnaujinta tiesioginio debeto paslauga leis vartotojams sutaupyti laiką bei nebesirūpinti mokėjimu už elektrą.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovas sako suprantąs, kad žmonėms gali reikėti šiek tiek laiko priprasti prie tokios mokėjimo už elektrą formos, tačiau ramina, kad gyventojai tikrai nebus apgaudinėjami. Užsisakius paslaugą, apmokėjimai vyks skaidriai ir aiškiai.

REKLAMA

„Idėja, kad pinigėliai bus nuskaitomi automatiškai, atrodo gąsdinanti, tačiau reikėtų nepamiršti, kad yra įstatymai, kurie sako, kad jeigu jūs manote, kad nuskaityta suma yra nepagrįsta, bankas jums iš karto ją gražins. Tai reiškia, kad visada turite savo gynėją ir visi įstatymai saugo klientą. Mes tikrai nenorime nieko apgauti, tik stengiamės padaryti patogią paslaugą klientams“, - aiškina M. Vaskela.

Interviu „Balsas.lt“ studijoje M. Vaskela pasakoja, kodėl verta rinktis tiesioginio debeto paslaugą.

REKLAMA
REKLAMA


Pristatykite atnaujintą tiesioginio debeto paslaugą, tiems, kurie galbūt nežino, kas tai yra.

Tiesioginis debetas – tai yra paslauga, kai kiekvieną mėnesį iš jūsų banko sąskaitos automatiškai nuskaitoma elektros energijos įmokai padengti reikalinga suma. Jums nebereikia surašyti elektros energijos skaitiklio rodmenų, niekur eiti, pildyti atsiskaitymo knygelės, mokėti komisinių mokesčių, todėl tiesiog galite užmiršti mokėjimą už elektrą. Kodėl tai yra atnaujinta paslauga? Mes tokią paslaugą jau turėjome, tačiau ji šiek tiek paseno ir neatitiko mūsų klientų lūkesčių. Su atnaujintu debetu nuo kiekvieno mėnesio pradžios visada galėsite sužinoti, kiek reikia mokėti ir už ką, o pinigėliai bus nuskaityti tiktai vėliau. Antras dalykas, galėsite pasirinkti savo nuskaitymo dieną.  Trečias dalykas, anksčiau, kai mes prašydavome pinigų ir jeigu klientas dėl kažkokių priežasčių trumpam neturėjo pakankamos sumos, mes siųsdavome paraginimą mokėti ir kitaip erzindavome klientus. Dabar mes bandysime kelis kartus priminimą pakartoti. Stengiamės, kad klientas, užsisakęs tiesioginio debeto paslaugą, iš tikrųjų galėtų pamiršti mokėjimą už elektrą, kad tai būtų kažkas, kas vyksta šalia, ir tuo nei kiek nereikia rūpintis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Koks procentas RST klientų šiuo metu jau naudojasi šia paslauga?

Šiuo metu, kadangi jau sakiau, kad paslauga neatitiko lūkesčių, klientų skaičius nelabai ir augo, sudarė apie 1 proc. Tačiau atnaujinę paslaugą, tikimės pasiekti gerokai didesnį klientų ratą. Kaip pavyzdį pasakysiu, kad Didžiojoje Britanijoje už komunalines paslaugas apie 70 proc. klientų atsiskaito tiesioginiu debetu, tai galbūt judėsime ta linkme. Gal ne 70 proc., bet bent jau 15-20 proc. tikimės pasiekti.

Per kokį laikotarpį tikitės tokių rezultatų?

Manome, kad per kelis metus. Žinome, kad reikės laiko įprasti, kad žmonės gali iš tikro truputį nepasitikėti paslauga. Tačiau patys esame labai skaidrūs, stengiamės paslaugą padaryti labai paprastą, aiškiai suprantamą. Kaip ir minėjau, kiekvieną kartą pasakysime, kiek nuskaitysime ir dar bus galima sužinoti tiksliai už ką mes nuskaitysime, kiek kilovatvalandžių, kokiu tarifu mes paskaičiavome, kuriai skalei ir visada galėsite mums paskambinti ir pasakyti, kad padarėme klaidą ir mes visada pasitaisysime prieš dar bandydami nuskaityti pinigus.

REKLAMA

Sakote, kad klientai iš pradžių gali nepasitikėti. Kaip manote, dėl kokių priežasčių?

Man pačiam irgi buvo keista, kaip čia taip aš staiga pats nebemokėsiu, o kažkas kitas nusiskaitys pinigus. Tačiau galiu pasakyti, kad tiesioginio debeto paslauga naudojuosi jau labai ilgą laiką pats ir iš tikrųjų po kokių kelių mėnesių net užmiršti tas įmokas. Atsimeni už pusės metų, o ar aš susimokėjau už elektrą? Ai teisingai, tiesioginis debetas... Idėja, kad pinigėliai nusiskaitys automatiškai, atrodo gąsdinanti, tačiau reikėtų nepamiršti, kad yra įstatymai, kurie sako, kad jeigu jūs manote, kad nuskaityta suma yra nepagrįsta, bankas jums iš karto ją gražins. Nereikės kreiptis į mus, reikės kreiptis į banką. Tai reiškia, kad visada turite savo gynėją ir iš tikrųjų visi įstatymai saugo klientą. Mes nieko tikrai nenorime apgauti, norime padaryti patogią paslaugą klientams. Klientams tai nieko nekainuoja, nėra komisinių ir tokiu atveju tikimės, kad nepasitikėjimo nebus.

REKLAMA

Minite, kad bus nuskaičiuojama konkreti suma. Pagal ką ji bus paskaičiuojama?

Suma bus paskaičiuojama pagal kliento vidutinį elektros energijos suvartojimą. Visus klientus stengiamės aplankyti daugiau mažiau kas metus, kas 11, kas 15 mėnesių ir būtent tarp tų dviejų patikrinimų mes suskaičiuosime, kiek vidutiniškai elektros energijos jūs suvartojate per dieną. Tą skaičių padauginsime iš trisdešimt ir tai bus vidutinis jūsų mėnesio suvartojimas. Algoritmas be abejo yra šiek tiek sudėtingesnis, bet paprastai jį apibūdinant, jis yra būtent toks. Patikrinę klientą, jeigu reikės, mes vidurkį pakoreguosime. Jeigu bus užfiksuota didesnė skola arba permoka, nereikalausime jos iš karto, bet išdėstysime ją per kelis mėnesius. Tarkime, jeigu jūs mokėjote po šimtą litų ir staiga pamatėte permoką, tai galbūt vieną mėnesį mokėti nereikės. Jeigu užfiksuosime permoką didesnę negu trijų mėnesių vidurkis, ją iš karto grąžinsime į kliento sąskaitą. Mes nenorime jūsų pinigų į priekį, mes tiesiog norime, kad paslauga veiktų funkcionaliai. Ir jeigu mes padarome klaidą, mes tikrai atsiprašysime ir pinigus iš karto grąžinsime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gal tuomet galite pasakyti, koks yra tas vidutinis elektros energijos suvartojimas Lietuvos gyventojų butuose?

Paskutiniais pirmo pusmečio duomenis, vidutinės šeimos, gyvenančios vidutinio dydžio bute, vidutinis elektros energijos suvartojimas per mėnesį buvo apie 190 kilovatvalandžių. Per metus tai būtų šiek tiek daugiau nei 2000.

Tiesioginio debeto paslauga labai patogi tiekėjui. O kokie privalumai yra vartotojui?

Visų pirma, ši paslauga visuose didžiausiuose Lietuvos bankuose  yra nemokama. Antras privalumas toks, kad kiekvieną mėnesį mokama stabili įmoka, taip lengviau planuoti savo pajamų srautus. Trečias dalykas - tai yra paprastos taip vadinamos prievolės nuėmimas. Jums nebereikia kiekvieną mėnesį nurašyti savo skaitiklio rodmenų. O jeigu ir dabar to nedarote, ir tiesiog bandote atspėti kiek suvartojote, tai tokiu atveju, tiesioginio debeto paslauga apsaugo jus nuo netikėtų skolų ar permokų...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų