REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 

Sakoma, kad geriausias pagalbininkas yra tas, apie kurio buvimą šalia nė nežinome. Būtent taip galima apibūdinti ir įmonę „Mediafon“, mat jos paslaugomis naudojamės net nesusimąstydami.

REKLAMA
REKLAMA

 

Vis dėlto neapsigaukite: nematomas toli gražu nėra nežinomas. Telekomunikacijų paslaugas Lietuvos ir užsienio klientams teikianti įmonė gali didžiuotis, kad tam tikruose segmentuose yra didžiulis žaidėjas Europos mastu.

REKLAMA

„Veiklą pradėjome nuo pridėtinių telekomunikacijos paslaugų – ko gero, vienintelės vartotojui matomos mūsų veiklos dalies, – pasakoja „Mediafon“ įkūrėjas ir vadovas Arūnas Babrauskas. – Jei per televiziją matote trumpuosius numerius, įvairius balsavimus skambučiais ar SMS žinutėmis, didžioji to dalis yra mūsų verslas.“

Prieš 15 metų įsteigta „Mediafon“ yra viena didžiausių alternatyvių fiksuotojo telefono ryšio operatorių ir paslaugų teikėjų Europoje. A. Babrauskui tiesiog kelyje gimusi idėja materializavosi į verslą, siejantį su daugiau kaip 100 tarptautinių ryšio operatorių.

REKLAMA
REKLAMA

Keturi veiklos frontai

Apibūdinti koncerno „MG Baltic“ 2007 metais įsigytos „Mediafon“ veiklą, neturint specialių nišos žinių, nelengva. A. Babrauskas, paprašytas papasakoti, kuo verčiasi jo vadovaujama įmonė, nenustemba, mat dažnam telekomunikacijų rinkos riešutai būna per kieti.

„Pirmiausia suteikiame technines galimybes organizatoriams – tai tos pačios balsavimui skirtos SMS žinutės ir pokalbiai“, – erdviame, padėkų ir apdovanojimų kupiname kabinete pasakoja vadovas.

Antroji veiklos sritis – tarptautinis skambučių tranzitas, kai iš užsienio atkeliaujantys skambučiai pasiekia „Mediafon“ centrą ir yra perduodami Lietuvos operatoriams. „Apytiksliai skaičiuojant, kas trečias iš užsienio atėjęs skambutis keliauja per mus“, – išdidžiai pasakoja radiotechnikos ir elektronikos mokslų krimtęs vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trečiasis „Mediafon“ veiklos frontas – telefono numerio perkėlimo paslauga. Lietuvoje neseniai išpopuliarėjusią paslaugą taip pat teikia A. Babrausko vadovaujam įmonė. „Sėkmingai įsitvirtinome Gruzijoje, Moldovoje, Azerbaidžane ir Tunise, dar laukiame kelių konkursų rezultatų, – šypsosi vadovas. – Pasaulyje jau tampame gerai žinomi kaip savo srities specialistai.“

Ketvirtoji verslo kryptis dar tik pradeda leisti šaknis. Tai sukčiavimo prevencijos paslaugos. A. Babrausko teigimu, šiuo metu kuriamas skyrius, padedantis operatoriams nustatyti, ar skambučiai keliauja teisingais kanalais.

REKLAMA

„Mūsų veiklos sritys yra keturios. Jos turi tik vieną bendrą sąlyčio tašką – telefomunikaciniuose sprendimuose bendraujame išskirtinai tik su verslu, o ne pavieniais vartotojais“, – verslo subtilybėmis dalijasi „Mediafon“ vadovas.

Vilniaus kalvose gimusi idėja

Mėgstantiems save įtikinėti, esą konstruktyvioms idėjoms reikia atskiro pasiruošimo, vertėtų pasidomėti, kokia buvo vienos sėkmingiausių šalies įmonių pradžia.

Paklaustas, ar karjera telekomunikacijų versle buvo netikėtas gyvenimo vingis, A. Babrauskas ramiai atsako, kad ne, ir priduria gerai atsimenantis, kaip gimė idėja. „Tiesą pasakius, mintis šovė leidžiantis nuo Šeškinės kalno. Esu baigęs atitinkamus mokslus, todėl norėjosi užsiimti veikla, susijusia su telekomunikacijomis“, – prisimena vadovas ir priduria, kad pirmoji idėja buvo noras sukurti klientams paslaugą, kuri leistų už prekes atsiskaityti telefonu.

REKLAMA

Sėkmingą „Mediafon“ raidą paaiškina labai konkretus A. Babrausko siekis – būti prizininku. „Vienas pagrindinių mano tikslų – veikiant vienoje ar kitoje srityje būti bent jau prizininku“, – sėkmės formule dalijasi prestižinio tarptautinio verslo apdovanojimo „Stevie Awards“ bronza neseniai apdovanotos įmonės vadovas.

A. Babrausko užmojai neapsiriboja vien Lietuva. Vadovas pasakoja, kad tranzito sektoriuje šiuo metu atsilieka tik nuo „Teo“, tačiau sako, kad antra vieta – taip pat prizinė. Numerio perkėlimo srityje, vertinant pagal verslo mastą, „Mediafon“ užima trečią – ketvirtą vietą Europoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Stengsimės, kad per artimiausius metus trečioje vietoje stabiliai būtume įsitvirtinę tik mes“, – ryžto nestokoja verslininkas.

Gyvename puikioje šalyje

Su įvairiomis problemomis ir kasdieniame, ir profesiniame gyvenime susiduriame kone kasdien, tačiau ne visi sugebame įvertinti tokių trukdžių menkumą. „Mediafon“ vadovas pasakoja esąs įsitikinęs, kad gyvename nuostabioje šalyje.

„Mėgstame verkšlenti, kaip Lietuvoje blogai, o iš tikro gyvename puikioje šalyje, kupinoje išsilavinusių ir gerų žmonių. Mums tetrūksta daugiau pasitikėjimo savo jėgomis“, – tvirtina A. Babrauskas.

REKLAMA

Panašu, kad tokį supratimą vadovas taiko ir savo verslo plėtros strategijoje. „Žinoma, pirmi žingsniai už Lietuvos ribų būna sunkesni dėl stereotipų, tačiau laiku ir kokybiškai suteikus paslaugas klientai nebesijaudina dėl mūsų kilmės, – dalijasi patirtimi A. Babrauskas. – Didžiuojuosi, kad būdama lietuviška kompanija savo produkciją parduodame visame pasaulyje.“

Paklaustas, kas lemia tarptautinės plėtros sėkmę, verslininkas tvirtina, kad dažniausiai daroma klaida – nesugebėjimas prisitaikyti prie vietos kultūros. A. Babrauskas pasakoja, kad neretai Lietuvos verslininkai mano, jog nuvažiavę svetur padarys geriau nei vietiniai.

REKLAMA

„Jei kurioje kultūroje yra daroma vienaip, tikriausiai vietiniams toks būdas priimtinas, – pasakoja vadovas ir priduria, kad nė vieno šalį prie verslo pritaikyti bandančio verslo nelydės sėkmė. – Mūsų pareiga – pritaikyti savo žinias ir technologines galimybes pagal užsakovų poreikius.“

Pritraukia šeimiška aplinka

Pasukus kalbą apie įmonės darbuotojus, A. Babrauskas kiek netikėtai prisipažįsta pirmenybę teikiantis ne ypač aukštai kvalifikacijai, o kūrybingumui ir motyvacijai. „Mediafon“ vadovo teigimu, kūrybingumo ir motyvacijos nenusipirksi, todėl tokie darbuotojai tampa didžiausia vertybe.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nesupraskite klaidingai – kvalifikacija yra svarbi, tačiau motyvuotas žmogus daug greičiau pasiekia reikiamą kompetencijos lygį“, – aiškina verslininkas.

Dažnai eskaluojama informacinių technologijų (IT) specialistų trūkumo problema „Mediafon“ taip pat nėra trukdis – įmonės vadovas teigia, kad šeimiška darbo aplinka padeda nesunkiai pritraukti reikiamus darbuotojus. „Visada sakau, kad darbdaviui sunku rasti gerą specialistą, tačiau geram specialistui dar sunkiau rasti gerą darbovietę“, – šypsosi A. Babrauskas.

Užsiminus apie techninio išsilavinimo žmonių trūkumą, verslininkas atsako, kad negalima teigti, jog reikalingos kvalifikacijos žmonių nėra ruošiama. „Šis procesas vyksta, tačiau šiek tiek vėluoja. Be to, tuščių vietų nebūna – esant didelei paklausai, greitai formuojasi didelė pasiūla“, – sako „Mediafon“ įkūrėjas.

REKLAMA

Lengvo verslo nebūna

Pokalbiui artėjant prie finišo tiesiosios, kalba pakrypsta apie verslo pradžią. Laisvalaikiu su šeima keliauti mėgstantis verslininkas pasakoja pradedantiesiems galintis patarti gerai įvertinti savo galimybes.

„Pirmiausia reikia pagalvoti, ar turima reikalingų žinių, kad būtų galima įgauti pranašumą. Kitas, ne ką mažiau svarbus aspektas, yra tai, jog verslas turi būti toks artimas širdžiai, kad būtų galima atsibusti ir užmigti apie jį galvojant“, – patirtimi dalijasi A. Babrauskas.

Pašnekovas tikina, kad pradedantieji verslininkai turėtų suprasti viena: lengvo verslo nėra ir nebus. „Lengva ten, kur mūsų nėra, – sako A. Babrauskas. – Reikia nebijoti imtis veiklos, tačiau negalima ir šokti aukščiau bambos. Geriausia pradėti nuo Lietuvos ir tada pamažu augti.“

REKLAMA

Paklaustas, kaip kovoja su kiekviename versle pasitaikančiais sunkumais, „Mediafon“ vadovas sako, kad yra tik vienas būdas – spręsti iškilusias problemas. A. Babrausko manymu, reikia išanalizuoti problemą, tačiau nepamiršti tuo pat metu veikti, nes dvejonės nieko neduoda, juk ne vienas verslas paskendo abejonių pelkėje.

„Bet kokie pokyčiai yra skausmingi, bet jei su jais tvarkomasi iškart, pasekmės tik geresnės. Reikia tiesiog nebijoti“, – užtikrintai atsako „Mediafon“ vadovas.

FAKTAI „Mediafon“:

• Įmonė įkurta prieš 15 metų – 1998 metais

• 2013 metais pripažinta „Stevie Awards“ laimėtoju „Metų bendrovės telekomunikacijų sektoriuje“ kategorijoje.

REKLAMA
REKLAMA

• Bendradarbiauja su 200 verslo partnerių, 30 skirtingų valstybių

• Turi dukterines įmones Gruzijoje, Azerbaidžane ir Moldovoje

Arūnas Babrauskas CV:

• Iki studijų Vilniuje, augo Utenoje

• Nuo 2004 metų yra Telekomunikacinių paslaugų įmonių asociacijos prezidentas

• 1993 metais Vilniaus universitete įgijo radiofizikos magistro laipsnį

• 15 metų vadovauja „Mediafon“

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų