REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekdama suprasti, kas skatina verslumą Europoje, „Amway“ kartu su Miuncheno Liudviko Maksimiliano universiteto verslumo centru nuo 2008 m. skelbia „Amway“ Europos verslumo ataskaitą. Šioje ataskaitoje kaupiama patikima informacija apie tai, kaip Europos gyventojai žiūri į verslumą, kas traukia juos imtis savarankiškai dirbančių asmenų veiklos ir su kokiomis problemomis jie susiduria. 2012 m. Tarptautinės verslumo savaitės proga, „Amway Europe“ ir LMU verslumo centras paskelbė 2012 m. „Amway“ Europos verslumo ataskaitos rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA

Remiantis ataskaitos duomenimis, vidutiniškai du trečdaliai (69 %) apklaustųjų šešiolikoje Europos šalių teigiamai žiūri į savarankišką darbą. Lyginant su 2010 ir 2011 metais, savarankiško darbo galimybės išlieka pastovios visoje Europoje: kas trečias (38 %) respondentas įsivaizduoja pradedantis nuosavą verslą; Graikijoje tai teigia net kas antras respondentas (50 %). Trys iš keturių respondentų (78 %) mano, kad moderniame darbo pasaulyje po dešimties metų verslumas išliks toks pat svarbus ar net svarbesnis nei šiandien.

REKLAMA

Palankiausiai savarankišką darbą vertina danai (85 %), kurie pirmauja tarp visų apklaustų šalių; Prancūzija užima antrą vietą (77 %), Didžioji Britanija lieka trečia (75 %). Mažiausiai palankiai savarankiškas darbas vertinamas Vengrijoje (47 %), Austrijoje ir Vokietijoje (po 35 %) bei Ispanijoje (32 %). Tačiau didžiausios savarankiško darbo galimybės pastebimos Graikijoje: kas antras graikas (51 %) į savarankišką darbą žiūri kaip į galimybę grįžti į darbo rinką arba kaip į alternatyvą neturint darbo – Europoje nedarbo lygio vidurkis yra 22 %. „Europos šalių ekonomikoje verslumo vaidmuo darosi vis svarbesnis. Todėl diskusijų skatinimas ir verslumo stiprinimas prisideda prie ekonomikos augimo ir gerovės“, teigia „Amway Europe“ korporatyvinių reikalų viceprezidentas ir šios ataskaitos leidėjas Michael Meissner.

REKLAMA
REKLAMA

Verslumas ateityje įgis dar didesnę reikšmę

Danijos (94 %), Austrijos ir Didžiosios Britanijos (po 86 %), Italijos ir Ispanijos (po 85 %) respondentai prognozuoja, kad per ateinančius dešimt metų verslumo svarba didės arba išliks tokia pati. Mažėjančią verslumo svarbą šiuolaikiniame darbo pasaulyje prognozuoja tik Prancūzija (23 %), Graikija (22 %) ir Lenkija (18 %). Svarbiausi apklaustų europiečių motyvai pradėti nuosavą verslą yra „nepriklausomumas nuo darbdavio“ (45 %), „savirealizacija, galimybė įgyvendinti savo idėjas“ (38 %) ir „papildomų pajamų gavimo perspektyvos“ (33 %). Respondentų nuomone, didžiausios nuosavo verslo kūrimo kliūtys yra „pradinio kapitalo stoka“ (57 %), „neaiški ekonominė padėtis“ (44 %) ir „baimė patirti nesėkmę“ (35 %). „Siekdama, kad būtų panaudotos visos verslumo Europoje galimybės, “Amway„ ragina politikus imtis priemonių ir sukurti sistemą, kuri padėtų pašalinti verslininkų baimę patirti nesėkmę, sustiprintų švietimą ir skatintų verslumą tarp moterų, vyresnio amžiaus žmonių, etninių mažumų ir jaunimo“, pagrindinius „Amway“ iniciatyvos tikslus aiškina M. Meissner.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ekonominė padėtis ir finansinis neužtikrintumas turi įtakos verslumui Europoje

Ataskaita rodo, kad finansinė krizė turi įtakos žmonių požiūriui į verslumą: 79 % graikų ir 59 % ispanų išreiškė nuomonę, kad jie nepradėjo savarankiško darbo dėl neaiškios ekonominės padėties. Graikai taip pat baiminasi finansinių problemų: „pradinio kapitalo trūkumas“ (74 %) ir „viešojo finansavimo stoka“ (62 %) taip pat atbaido žmones nuo savarankiško darbo.

Kintantis šiuolaikinis darbo pasaulis: verslumo įgūdžiai kaip atsakas į besikeičiančius reikalavimus

Kalbant apie verslininkus, Europos respondentai sutinka, kad verslininkai turi daugiau laisvės rinkdamiesi darbo sritį (45 %), nebijo imtis naujos veiklos (45 %) ir gali lanksčiau valdyti savo laiką (40 %). „Norint išlikti darbo rinkoje vien profesinės veiklos nebeužtenka. Mobilumas, lankstumas ir atsidavimas visą gyvenimą trunkančiam mokymuisi atitinka būsimos darbo jėgos profilį – tai yra savybės, kurios visų pirma siejamos su verslininkais“, reziumavo Michael Meissner.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų