REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prekyba, kaip ir didelė dalis mūsų socialinio gyvenimo, persikėlė į internetą. El. parduotuvės kai kuriais atvejais tampa vienintele vieta, kur gali įsigyti reikiamą daiktą, o jų spektras – nuo plytų iki pamėgtos kepyklėlės saldumynų. Nepaisant to, prekybininkai tikina, kad augantys pardavimai internete toli gražu nėra tokie, kaip buvo fizinėse parduotuvėse. 

Prekyba, kaip ir didelė dalis mūsų socialinio gyvenimo, persikėlė į internetą. El. parduotuvės kai kuriais atvejais tampa vienintele vieta, kur gali įsigyti reikiamą daiktą, o jų spektras – nuo plytų iki pamėgtos kepyklėlės saldumynų. Nepaisant to, prekybininkai tikina, kad augantys pardavimai internete toli gražu nėra tokie, kaip buvo fizinėse parduotuvėse. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak skaitmeninio marketingo agentūros „Digital Perfect“ vadovo Sauliaus Dackio, mažesniais pardavimais e parduotuvėse, lyginant su fizinėmis, stebėtis nereikėtų, nes prekybos erdvės internete savo dizainu, funkcionalumu ir estetine išvaizda dažnai neprilygsta fizinėms parduotuvėms. 

REKLAMA

Kodėl internete neliko malonumo pirkti

Patraukliai išeksponuotas, specialiai apšviestas prekes, skoningai įrengtas ir išpuoselėtas, kvepiančias parduotuvių erdves, kuriose skamba gyvenimo džiaugsmą ir norą pirkti transliuojanti muzika, pakeitė elektroniniai tekstai ir vaizdai. Daikto pirkimas, kaip malonus potyris, nyksta. S. Dackys įsitikinęs, kad daugiau šansų sukurti sėkmingą verslą turi tie prekybininkai, kurie suvokia iškilusią naują problemą: kaip pirkimą internetu padaryti maloniu. Deja, bet kol kas pastangos labiau orientuojamos į pirkinių krepšelio aptarnavimą – duomenų surinkimą ir sklandų apmokėjimą. O kur malonumas? Emocijos nebeliko. Liko tik šaltas, abejingas, standartizuotas kompiuterio klavišų baksnojimas.  

REKLAMA
REKLAMA

„Didelė dalis mūsų klientų yra internetinės parduotuvės. Kaip žinia, jos atsirado daug anksčiau, nei kilo pandemija ir dažnai veikė kaip savotiškas priedas prie fizinės erdvės, į kurią žmogus turėjo bent teorinę galimybę panorėjęs ateiti, apžiūrėti daiktą, paliesti, įvertinti ir tik tada pirkti.  Išsamiai tekstu ir ypač vaizdu pristatyti prekes nebuvo tokio didelio poreikio. Dabar galimybės fiziškai apžiūrėti neliko, tačiau prekių pateikimas internete nepasikeitė. Jei pažiūrėtume į naujai atsiradusias e parduotuves, kurios susikūrė pandemijos metu, vaizdas dar liūdnesnis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Matyti, kad funkcionalumą – tekstinės informacijos pateikimą, prekių sugrupavimą, paiešką, filtravimą pagal kriterijus, apmokėjimą bei pristatymą yra įdėta pastangų ir noro įtikti klientui, t.y. parduoti. Tačiau vaizdinė informacija nuvilia. Pamačius prekių nuotraukas kartais norisi, švelniau tariant, užsimerkti. Tuo tarpu nuotrauka yra tas svarbiausias elementas, „lūžio taškas“ kuris nulemia apsisprendimą: dėti į krepšelį ar praleisti“, – mintimis apie elektroninę prekybą dalijosi S. Dackys. Jis neabejoja, kad įprotis rinktis ir pirkti reikalingus daiktus internete išliks ir pasibaigus karantinams, nes ši prekybos forma ir pirkėjui, ir pardavėjui suteikia daug naujų galimybių. 

REKLAMA

Užmirštos fotografijos galios

Pati fotografija, kaip komunikacijos žanras, yra galinga jėga. Savo laiku laikraštis, galintis viename puslapyje nuotraukų pavidalu reklamuoti įvairius produktus, paskatino idėją įkurti universalines parduotuves. 

Apie fotografijos galią transformuoti objektus praėjusiam amžiui persiritus į antrą pusę  kalbėjo garsus Kanados mąstytojas Maršalas McLuenas (Marshall McLuhan). Jis pateikia pavyzdį iš kasdienybės: „Susižavėjusi draugė sušunka: „Na ir gražus tavo vaikas!“. „Čia dar nieko. Pamatytum jo nuotrauką“, – atsako motina.“ 

REKLAMA

Fotografijos galią susieti objektus, pasak filosofo, pastebėjo žurnalas „Vogue“, 1953 m. rašęs: „Dabar moteris, neišvykdama iš šalies, savo spintoje gali turėti gražius ir tarpusavyje derančius drabužius iš penkių ar daugiau šalių“. M. McLujenas apibendrina, kad  fotografijos amžiuje mados tapo panašios į koliažo techniką tapyboje. 

„Popierinių žurnalų leidėjai toliau sėkmingai išnaudoja šias nuotraukų galias, tačiau interneto parduotuvių savininkams tai vis dar tebėra neatrasta žemė. Apsiribojama sausa, produktine fotografija, suteikiančia daugiau ar mažiau informacijos apie prekę, bet nekuriančia emocijos. Nesvarbu, ar tai prabangos, grožio ir mados prekės, ar buitiniai prietaisai. Visų kategorijų prekių pateikiama viena ar, geriausiu atveju, kelios nuotraukos. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dar gerai, jei padarytos su profesionalia technika ir apšvietimu. Tačiau vyrauja taip vadinamos buitinės, mobiliuoju telefonu paskubomis sukurpti daiktų atvaizdai, į kuriuos žiūrint vargu ar gali kilti noras juos turėti. Taip yra greičiausiai dėl to, kad verslininkai, nemažai investavę į elektroninės parduotuvės programavimą ar nuomą, nusprendžia, kad investuoti į profesionalų prekių vaizdą nebeverta“, – svarstė S. Dackys. Lietuvos prekybininkams e parduotuvėse retai pavyksta išnaudoti tiek klasikines, tiek modernias  fotografijos galimybes, nes tam neteikia pakankamai reikšmės.

REKLAMA

Palaukti, ar eiti priešakyje?

Sena kaip Pasaulis rinkodaros taisyklė sako, kad jei nori gauti auditorijos dėmesio, turi jai  kažką duoti. Šiuo dėsniu paremtos veiksmingos reklamos, už dėmesį atsidėkojančios  geras emocijas – juoką, nustebimą, pasigerėjimą keliančiu turiniu. Prekės internete besirenkantis žmogus jas mato ir vertina taip pat, kaip reklamose. Bet vietoje patrauklaus, intriguojančio atvaizdo dažai jis gauna skurdų paveiksliuką. Jokio malonumo žiūrėti ir jokio atlygio už tai.  

 „Perverčiau prekių nuotraukas internetinėje „Kaziuko mugėje“. Toks įspūdis, kad šios platformos kūrėjams pritrūko energijos svarbiausiam sėkmę lemiančiam dalykui – prekių atvaizdavimui, nuotraukoms. Gaila. Idėja graži, norėta kaip geriau, o išėjo – kaip visada...“, – pastebėjo S. Dackys. 

REKLAMA

Chroniškas intriguojančių, estetiškų prekių fotografijų deficitas kiša koją ne tik pardavimams, bet ir rinkodarai internete. Rinkodaros specialistas su kolegomis nusprendė įkurti fotografijos studiją – „Vizualo meistrai“, kuri specializuojasi tik produktų fotografijoje. 

„Pradedančiuosius prekybą internete, naujas įmones, bandančias sutaupyti gerų nuotraukų sąskaita, galima suprasti. Fotografijos paslaugos nėra pigios, o investicijų reikia viskam. Imtis fotografijos verslo paskatino du dalykai: tai, kad mūsų klientai dažnai neturi gerų nuotraukų ir nėra pajėgūs į jas investuoti bei  atsiradusi galimybė iš „Savarankiško užimtumo rėmimo“ programos lėšų įsigyti foto aparatūrą su programine įranga, kuri ženkliai atpigina nuotraukas, automatizuoja daugelį procesų.

Technologijos šiandien leidžia geras nuotraukas daryti nepalyginamai greičiau ir pigiau.   Tikėtina, kad mažesnės investicijos į vaizdo kokybę sumažins norą taupyti ten, kur tikrai nereikėtų. E komercija daro didžiulę įtaką visai komercijai, keičia mūsų gyvenimo būdą ir įpročius. Vieni prekybininkai susiorientuoja greičiau ir keičiasi, kiti stengiasi susigūžę pralaukti sumaištį,  sulaukti, kada grįš „seni geri laikai‘. Akivaizdu, kad gyvename permainų laikotarpyje. O permainas valdyti, kaip sakė M. Mcluenas, galima „ne judant drauge su jomis, bet judant jų priešakyje“. Mes kviečiame ieškoti naujų e prekybos būdų. Fotografijos galių pasitelkimas – vienas iš žingsnių pirmyn“, – sakė S. Dackys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų