REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vasara – geriausias sezonas vairuotojui, nėra nei sniego, nei ledo, tačiau ir be šių reiškinių kelyje yra apie ką pagalvoti. Kokie reiškiniai gali sukliudyti vairuotojui saugiai pasiekti tikslą vasaros metu ir kaip nuo jų apsisaugoti?

Vasara – geriausias sezonas vairuotojui, nėra nei sniego, nei ledo, tačiau ir be šių reiškinių kelyje yra apie ką pagalvoti. Kokie reiškiniai gali sukliudyti vairuotojui saugiai pasiekti tikslą vasaros metu ir kaip nuo jų apsisaugoti?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vasarą automobiliu važiuoti yra daug saugiau nei žiemą, tačiau budriu kelyje reikia išlikti bet kokiu oru.

REKLAMA

„Lyginant rudenį ir žiemą su vasarą, tai vasarą tos sąlygos dažniausiai būna geresnės, taip dažnai nelyja, nors pasitaiko ir liūčių, nesninga ir rūkas rečiau pasitaiko. Bet vis tiek vairuotojai neturėtų būti išsiblaškę, nes netgi esant ir geroms sąlygoms, tas blogo matomumo reiškinys gali pasireikšti, nes na, visko būna”, – mini Dmitrij Bial, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas.

REKLAMA
REKLAMA

Svarbiausia budrumas

Nors automobilyje įdiegti prietaisai padedantys saugiau jaustis kelyje, tačiau svarbiausias komponentas – vairuotojo budrumas.

„Gali būti tokia situacija, kad netgi ir labai giedrą dieną, tarkime iš pat ryto, arba į dienos pabaigą, kai saulė jau leidžiasi, susidaro tokia situacija, kad saulė akina vairuotoją ir ne visuomet priemonės, kaip skydelis nuo saulės, padeda. Žinoma, patartina naudotis tomis priemonėmis, bet jos ne visuomet užtikrina gerą priekinį matomumą, tokiomis situacijomis turėtų būti nuvalytas gerai priekinis stiklas, kaip iš išorės, taip ir iš vidaus, tai vairuotojai turėtų užtikrinti, kad jų ta transporto priemonė būtų tvarkinga. Kad iš išorės nebūtų ten dulkių krūva ir pan., kad visur stiklai būtų nuvalyti ir galima būtų matyti tiek iš priekio, tiek iš galo ir veidrodėliai taip pat būtų tvarkingi”, – kalba D. Bial.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stiklų švara būtina sąlyga saugumui užtikrinti

Esant kelyje visuomet reikia užtikrinti langų švarą, taip pat ir veidrodėlių. Žinoma, neleisti stiklams rasoti iš vidaus.

„Lyjant būna kartais, kad vairuotojai arba nemoka, arba dėl ne iki galo prižiūrėto automobilio prastai veikia ventiliavimo sistema, dėl to aprasoja labai automobilio langai iš vidaus. Todėl vairuotojams reikėtų pasirinkti tinkamą ventiliavimo rėžimą, t.y. Oro srautą nukreipti į langus, jei jo nepakanka tada įjungti labiau intensyvų rėžimą. Galbūt naudoti kondicionierių, kuris taip pat sausina orą ir panaikina drėgmę tam tikram laikui. Šie patarimai yra naudotini norint turėti gerą matomumą, nes jeigu mes dėl kažkokių priežasčių, nematysime kelio ir situacijos kelyje, tai negana kad iš išorės tas stiklas yra purvinas, arba iš vidaus jis yra aprasojęs, arba purvinas dėl tam tikrų priežasčių, tai natūralu, kad mes nematysime kelio, aplinkos, eismo dalyvių ir negalėsime iš anksto imtis veiksmų siekiant išvengti avarinės situacijos, arba eismo įvykio”, – mini D. Bial.

REKLAMA

Po ilgo laiko prapliupęs lietus- pavojingiausias

Jei ilgai nepasirodo lietus, reikia tikėtis, kad tik pradėjus lyti ant kelio susikaupę nešvarumai sušlaps ir trukdys saugiai važiuoti, todėl tik pradėjus lyti svarbu būti ypač atidžiu.

„Kai ilgą laiką nelyja, tai ant kelio susikaupia ir dulkės, ir smėlio dalelytės ir ta kelio danga pasidengia tokiu nešvarumų sluoksniu ir vos tik pradėjus lyt, pirmi lietaus lašai susimaišo su tais nešvarumais, su tuo purvu, smėliu, dulkėmis ir susidaro savotiška tokia košė ant važiuojamosios dalies, plonas sluoksnis, kuris irgi yra pankamai slidus ir dėl to netgi yra rekomendacijos, kad reikia būti ypatingai atidžiam pradėjus lyti, nes kai pradeda lyti sukibimo sąlygos gali būti netgi prastesnės, nei ilgą laiką lyjant, nes kai ilgą laiką lyja, tai visi tie nešvarumai, visos tos dulkės ir smėlis jis yra nuplaunamas į kanalizaciją, drenažo sistemas, o lietui prasidėjus nešvarumai lieka ant dangos. Automobilio padangoms reikia kovoti su ta koše ir stengtis sukibt su važiuojamąja dalimi ir tokiais atvejais sukibimas būna itin prastas”, – kalba D. Bial.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų