Į niekieno Kunlunio kalnų masyve esančią viršūnę įkopti ir ją lietuvišku vardu pakrikštyti pasiryžę šeši Lietuvos alpinistai pradėjo pakilimą, tačiau ne viskas vyksta pagal planą.

Jei lietuviams pavyks įkopti į 6849 metrų aukščio viršūnę, ji taps aukščiausiu lietuvišku vardu pavadintu tašku žemėje. Penktadienį žygeiviai pagaliau gavo leidimus kopti į kalnus, tačiau pirmadienį pranešė, kad turi keisti planus, nes suplanuotas kelias iki viršūnės netinkamas.

Ekspedicija „Kunlun 2012“: alpinistai jau kopia krikštyti viršūnės (nuotr. Gamintojo)Ekspedicija „Kunlun 2012“: alpinistai jau kopia krikštyti viršūnės (nuotr. Gamintojo)

Alpinistų dienoraščio fragmentai:

2012.07.20 Šiandien pagaliau gavome leidimus ir atvykome į bazinę stovyklą. Važiavom senu džipuku, kuris net prietaisų skydelio neturi. Su mumis važiavo ir rusų alpinistas Viačiaslav Skripko. Su juo jau susipažinome artimiau kartu laukdami leidimų. Rimtas žmogus. Du kart įkopęs į Everestą dalyvavęs daugelyje kitų rimtų ekspedicijų. Pradžioje tylus ir nekalbus. Mes kalbesni, tai pirmi prisigyrę savo pasiekimais po to sėdėjome kaip darželinukai akis į kojas nuleidę...

2012.07.21 Šiandien pirma, dėl to sunkiausia žygio diena. Visą dieną nešėme pilnas kuprines su maistu ir įranga skirta 16 kelionės dienų. Kiekvieno kuprinė sveria daugiau nei 35kg. Per visą dieną oro linija nunešėme jas vos 6km. Aukštis „kala", o oras mūsų nelepina - mes vėl audroje.

2012.07.22 Šiandien kėlėmės dar neprašvitus. Palapinės apledėjusios, kuprinės, rodos, dar sunkesnės nei vakar. Pusdykumė, kuri vakar dar buvo pilna gyvybės, virtusi plynu sniego lauku. Po pietų išlindo saulė. Pasiekėme ledyną, nuo kurio pamatėme viršūnę 6849 iš šiaurinės pusės. Nors pagal pirminį planą, kuris buvo numatytas analizuojant žemėlapius ir kitų įkopimu ataskaitas, manėme kopti būtent iš šios pusės, realus vaizdas nenudžiugino. Palikome dalį maisto ir kuro primusams ir išeiname į tolesnį aklimatizacinį ratą, kad apžiūrėti viršūnę iš kitų rakursu. Šiąnakt miegosime įsprausti ledyno suneštame akmenyne.

Pirmadienio vakare alpinistai pranešė, kad viskas klostosi gerai. Daugiau žinių iš jų negauta.

Ekstremalas.lt jau rašė, kad alpinistai ketina ne tik lietuviškai pakrikštyti viršukalnę, bet ir įkopti į Muztag Ata viršūnę ir nuo jos nusileisti slidėmis.