• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį (05.18) Kanų festivalio konkursinėje programoje startavo filmai iš Prancūzijos ir Brazilijos, kurie iš tiesų yra verti favoritų vardo. Fran?ois Ozonas dramatiškame trileryje "Baseinas" narplioja sudėtingas kriminalines mįsles, o Hectoras Babenko tikrais įvykiais pagrįstoje dramoje "Karandiru" atskleidžia žiauraus susidorojimo su kaliniais paslaptis.

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas kino kritikų reitinguose pirmauja Irano režisierės Samiros Makhmalbaf drama "Penkta valanda po vidurdienio".

REKLAMA

Dvi moterys

"Užbaigęs miuziklą "Aštuonios moterys", norėjau sukurti ką nors paprastesnio ir intymesnio. Įkvėpimo naujam filmui pradėjau ieškoti bendraudamas su savo mėgstamiausiomis aktorėmis", - teigė režisierius Fran?ois Ozonas, kuris pirmą kartą per savo karjerą varžosi dėl "Auksinės palmės šakelės". Kriminalinis trileris "Baseinas" ("Swimming Pool") apie populiarią detektyvinių romanų rašytoją ir sudėtingo charakterio jauną merginą yra pirmasis šio skandalingojo režisieriaus filmas anglų kalba. Du pagrindinius vaidmenis jame atlieka britų aktorė Charlotte Rampling (ji jau dirbo su F. Ozonu mistiniame trileryje "Po smėliu") ir seksualioji prancūzų žvaigždė Ludivine Sagnier (tai jos trečias bendras filmas su F. Ozonu po juostų "Aštuonios moterys" ir "Lašai ant drėgno akmens").

REKLAMA
REKLAMA

Šis skirtingų kartų aktorių duetas sužavėjo visus festivalio dalyvius. Tikrai ne veltui spaudos konferencijoje F. Ozonas sulaukė daug pagyrimo žodžių, komplimentų ir ovacijų. Vienas sužavėtas žurnalistas netgi paklausė, kiek moterų bus kitame jo filme. "O kiek jums reikia?" - paklausė režisierius ir kiek vėliau paaiškino: "Moteriškos lyties herojės man yra daug įdomesnės ir stipresnės, nes jų charakteriai labai paslaptingi ir kompleksuoti. Todėl labai mėgstu dirbti su merginomis".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuogi kūnai

Mistikos ir paslapčių kupiname trileryje "Baseinas" vyrai yra rodomi kaip didžiausi kvailiai ir nevykėliai, kuriems tenka tik patenkinti moteriškas aistras. O filmo moterys yra nepaprastai gražios ir seksualios. 26 metų Ludivine Sagnier daugelyje scenų vaidina apsinuoginusi, o režisierius sumaniai stambiais planais ir lėtais kameros judesiais fiksuoja jos kūno formas. Kulminaciniame momente F. Ozonas sugeba nurengti netgi Charlotte Rampling.

REKLAMA

Kanų festivalio žiuri komisijos pirmininkas Patrice'as Chereau ne kartą yra sakęs, kad žmogaus kūnas yra pats gražiausias dalykas pasaulyje, todėl jį reikia filmuoti kaip įmanoma daugiau. "Baseinas" su nuogais kūnais ir intriguojančiomis sekso scenomis labai puikiai atitinka šią nerašytą taisyklę. Tik įdomu, ar ji vis dėlto turės kokios nors įtakos žiuri komisijos sprendimui, nes Kanuose sklando gandai, kad P. Chereau ir F. Ozonas nėra patys geriausi draugai.

REKLAMA

Kalėjimas

Brazilijos režisieriaus Hectoro Babenko drama "Karandiru" pasakoja apie šiuo metu jau nebeegzistuojantį kalėjimą San Paulo mieste. 1992 m. šioje įstaigoje kilo gyvenimo sąlygomis nepatenkintų kalinių maištas, kurį numalšinti turėjo policijos pajėgos. Tačiau valdžios remiami pareigūnai be gailesčio iššaudė 111 nuteistųjų ir sukėlė didžiulį skandalą visoje šalyje. Tame kalėjime dirbęs gydytojas Drauzio Varella parašė knygą "Karandiru stotis" (kalėjimas buvo įkurtas prie metro traukinių stotelės), kurioje atskleistos tiesos yra panaudojamos filmo scenarijuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Karandiru" yra labai žiaurus kinas, reikalaujantis iš žiūrovų didelių moralinių pastangų ir stiprių nervų. Beveik 2 valandas režisierius nagrinėja kalėjimo gyvenimo taisykles, nuteistųjų žmonių (daugelis iš jų yra užsikrėtę AIDS) charakterius ir jų padarytus nusikaltimus, o paskutinį filmo pusvalandį trunka negailestinga ir kruvina susidorojimo scena. Tačiau ir iki jos tenka iškęsti daug nemalonių vaizdų - nepaklususį kalinį peiliais subado 10 likimo brolių, kitam nuteistajam didžiulė žiurkė vos nenukanda piršto, o ant miegančio jaunuolio užpilamas puodas verdančio vandens.

REKLAMA

Trimatis "Titanikas"

Po penkerių metų pertraukos į didįjį kiną pagaliau sugrįžo režisierius Jamesas Cameronas, kuris kartu su broliu Mike'u ir Rusijos povandenininkais net trejus metus ruošėsi dar kartą nufilmuoti nuskendusio didžiausio pasaulyje laivo "Titanikas" liekanas. Už 12,5 mln. JAV dol. sukurtas dokumentinis filmas "Gelmių vaiduoklis" ("Ghost of the Abyss") yra skirta IMAX technologijos kino teatrams, kuriuose žiūrovai gali matyti trimatį (3D) vaizdą.

Ši unikali juosta vėlų šeštadienio vakarą buvo parodyta ne konkursinėje festivalio programoje. Tai yra pirmasis trimačio vaizdo filmas Kanų istorijoje. "Vakar mes labai stipriai jaudinomės ir laikėme suspaudę kumščius, - per spaudos konferencija atviravo "Pasaulio karaliumi" pramintas režisierius Jamesas Cameronas. - Vos per pusvalandį turėjome paruošti visą reikiamą techninę įrangą, taip pat nuimti įprastą kino ekraną. Reikėjo sumontuoti po du projektorius, kurie atskirai perduotų vaizdą dešinei ir kairei akiai. Aš meldžiausi, kad seansas pavyktų sėkmingai, ir nuoširdžiai džiaugiuosi, kai viskas baigėsi". Didžiausioje Festivalių rūmų salėje "Lumiere" susirinkę žiūrovai 60 min. trukmės kelionę į Atlanto vandenyno dugną stebėjo su specialiais akiniais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų