• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Didžiosios Britanijos reklamos priežiūros institucija liepė pieno pramonės milžinei „Danone“ nutraukti televizijos reklamą, teigiančią, jog jos probiotinis jogurto gėrimas „Actimel“ gali padėti mokyklinio amžiaus vaikų imuninei sistemai.

REKLAMA
REKLAMA


Reklamos standartų tarnyba (Advertising Standards Authority, ASA) pranešė, kad „Danone“ pateikta informacija, įskaitant ir apie neseniai atliktus tyrimus, nepagrindžia teiginio apie „Actimel“, kad „moksliškai įrodyta, jog padeda jūsų vaikų apsaugai“. Be to, vaizdo medžiagoje ant „Actimel“ buvo uždedamas antspaudas su žodžiais „moksliškai įrodyta“.

REKLAMA


Tyrimą ASA atliko, gavusi žiūrovo laišką, kuris abejojo tokių teiginių pagrįstumu.


ASA atstovė Olivia Campbell tinklalapiui nutraingredients.com sakė, kad nors „Danone“ pateikė daug medžiagos savo reklaminiams teiginiams pagrįsti, ASA nusprendė, jog su tais teiginiais apie jogurto gėrimo naudą sveikiems vaikams nueita pernelyg toli, kadangi pateiktieji duomenys daugiausia kalbėjo apie sergančius vaikus.


„Danone“ atstovas pareiškė, jog bendrovė yra „labai nusivylusi“ dėl tokio ASA sprendimo, dėl kurio buvo ginčijamasi daugiau nei vienerius metus.

REKLAMA
REKLAMA


Vertindama „Danone“ pateiktą informaciją apie atliktus tyrimus, ASA pabrėžė netinkamas tiriamųjų grupes (pernelyg jauni arba sergantys), tai, kad tyrimai nenustatė poveikio imuninei sistemai, tyrimuose naudojami gėrimo kiekiai buvo pernelyg maži, neatitiko tyrimuose naudoti ir reklamose rekomenduojami gėrimo kiekiai ir kad nebuvo statistinių skirtumų tarp tiriamųjų ir kontrolinių grupių duomenų.


Tai ne pirmas kartas, kai ASA pateikia neigiamas išvadas dėl „Actimel“ reklamos per britų televiziją.


ASA yra pačių reklamos agentūrų įkurta nepriklausoma organizacija, kuri prižiūri, kaip laikomasi reklamos standartų ir kodeksų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


(papildyta)


„Noriu pabrėžti, kad Didžiosios Britanijos Reklamos standartų agentūros sprendimas nebėra aktualus, nes apsvarstyta reklama Didžiojoje Britanijoje jau nebetransliuojama nuo 2008 m. rugpjūčio mėnesio, t.y. beveik 15 mėnesių“, - pranešime spaudai cituojamas Henner Rinsche, „Danone“ generalinis direktorius Baltijos šalims. Pasak jo, Didžiosios Britanijos agentūros svarstyta reklama nėra susijusi su situacija Lietuvos rinkoje. H.Rinsche teigia, kad „Danone“ atlikti tyrimai yra moksliškai pagrįsti, tačiau neatitikimų kyla, kai analizuojami atskiri tyrimai, o ne visa jų grupė.

REKLAMA

„Danone“ tyrimai tikina, kad „Actimel“ efektyvumas yra įrodytas 24 atliktais tyrimais, kurie skelbiami daugelyje sveikatos mokslo leidinių.

„Danone“ tvirtina, kad siekiant pademonstruoti ir pamatuoti produktų poveikį sveikatai, moksliniai tyrimai yra atliekami su žmonėmis, kurių natūrali apsauga yra pažeidžiama (vyresni žmonės, maži vaikai, studentai, kurie patiria stresą ir pan.). Tyrimų metu paprastai žmonių prašoma suvartoti 2 buteliukus pieno gėrimo. Anot pranešimo spaudai, buvo įrodyta, kad „dozės efektas“ tarp vieno ir dviejų buteliukų yra nedidelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų