REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), panašu, nusitaikė į populiarios desertinės veiklą. Įmonės „Daktaras desertas“ įkūrėjai sulaukė netikėtų priekaištų dėl desertinės įvaizdžio, logotipo ir pavadinimo. VMVT pareiškė poziciją, kad ši bendrovė pernelyg sugretina savo produkciją – saldumynus – su medicinos simboliais, o tai gali klaidinti vartotoją.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT), panašu, nusitaikė į populiarios desertinės veiklą. Įmonės „Daktaras desertas“ įkūrėjai sulaukė netikėtų priekaištų dėl desertinės įvaizdžio, logotipo ir pavadinimo. VMVT pareiškė poziciją, kad ši bendrovė pernelyg sugretina savo produkciją – saldumynus – su medicinos simboliais, o tai gali klaidinti vartotoją.

REKLAMA

Savo ruožtu „Daktaro deserto“ vadovas Marius Dijokas kategoriškai nesutinka su VMVT pretenzijomis, teigdamas, kad per visą įmonės veiklos istoriją nė vienam klientui nekilo klausimų, kad desertų valgymas ir gydymo paslaugos – du skirtingi dalykai.

„Ką jie gina, nuo kokio klaidinimo? Sakyčiau, kad tai yra nacionalinio vidutinio vartotojo pažeminimas, tokia įžvalga, kad žmogus nėra įgalus suprasti, atskirti [desertų nuo medicinos – tv3.lt]“, – nurodė jis.

REKLAMA
REKLAMA

Nesutinka, kad vartotojas yra klaidinamas

Ši absurdiška situacija išsirutuliojo nuo tada, kai buvo gautas skundas dėl vieno iš įmonės produktų, o ne dėl įvaizdžio ar klaidinimo. „Rugsėjo viduryje gavome skambutį iš veterinarinės tarnybos. Sako: Jūs negalite naudoti savo vardo. Ir pakvietė į susitikimą. Galvojau, kad čia pokštas. Bet po to paaiškėjo, kad lyg ir rimtai kalba. Nuvykome, ir toliau atrodė, kad pokštas. Jiems užkliuvo mūsų magnetukas“, – istorijos pradžią pasakojo M. Dijokas.

REKLAMA

Pasirodo, VMVT susidomėjo „Daktaro deserto“ veikla, kai sulaukė skundo iš maisto pramonės atstovų dėl prekyboje esančio magneto, kuriame pavaizduota maisto piramidė, sudaryta vien iš desertų. Ant magneto buvo pavaizduoti įmonės įkūrėjai, su humoru parašyta „Tai – maisto piramidė, kai pradeda vartoti „Daktaro deserto“ saldumynus.

„Gavę skundą, jie mus nuodugniai patikrino. Rado, kad mes čia viską labai blogai darome“, – prisiminė M. Dijokas.

Jis pritarė kai kuriems VMVT pastebėjimams dėl kai kurių sveikatingumo teiginių, kurių negalima vartoti parduodant maisto produkciją, etikečių – į šias pastabas įmonė atsižvelgė ir pasitaisė, teigė vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

„Dėl ko mes nesutinkame, tai dėl paties prekinio ženklo „Daktaras desertas“ naudojimo [draudimo], logotipo, viso mūsų verslo koncepto. <...> VMVT atstovai sakė: Jūs klystate, darote neteisingai viską, nusiimkite logotipą, pasikeiskite pavadinimą, pašalinkite medicininį interjerą, nusiimkite chalatus ir sėkmingai gyvuokite“, – pasakojo M. Dijokas.

VMVT savo poziciją grindė argumentu, kad vidutinis nacionalinis vartotojas neskiria desertinės nuo medicinos įstaigos ir neskiria pyragėlių nuo vaistų.

„Kad klientas, konditerinėje vitrinoje pamatęs įprastos išvaizdos desertą pamano, kad tai yra vaistas. Negana o, kad prekinio ženklo logotipe yra pyragėlis, pavadinime yra žodis „desertas“, tai vis vien žmogus yra suklaidintas, anot jų“, – tv3.lt sakė M. Dijokas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Desertinės vadovo nuomone, kibdami prie interjero detalių, VMVT „kišasi ne į savo daržą“. Tarnyba savo požiūrį grindžia Europos sąjungos reglamentais, tačiau desertinės vadovas sako šių nuostatų nepažeidžiantis: parduodant pyragėlius nenurodyta, kad šią produkciją rekomenduoja konkretus gydytojas ar medikų asociacija. „Jie laikosi įsikibę, kad mes teikiame mistines nuorodas į mistinius neegzistuojančius gydytojus ir asociacijas savo interjeru. Man tai skamba visiškai absurdiškai“, – teigė M. Dijokas.

Desertinės vadovas dalijosi, kad tikėtina, jog VMVT priims nepalankų sprendimą „Daktarui desertui“, o tuomet įmonei nebeliks kitos išeities, kaip  ginčą su VMVT perkelti į teismą, ginti savo poziciją. Įmonė jau pradėjo konsultuotis su teisininkais.

REKLAMA

„Užvirti visą teisminį procesą bus brangu, reikalaus laiko, bet turbūt neturėsime kito pasirinkimo. <...> Ar eisime iki galo? Per metus laiko taip ir dirbame be išeiginių su kolega [bendraįkūrėju], jau tiek atidavėme ir laiko, ir sveikatos, tai jau taip nepaliksime. Bus arba bankrotas, arba laimėsime“, – sakė jis.

„Daktaras desertas“ kreipėsi į klientus, kad šie įsigytų produkcijos ir taip parodytų palaikymą. Įmonės vadovas sakė esąs maloniai nustebintas, kad jo įrašas socialiniame tinkle jau sulaukė didžiulio susidomėjimo ir teigiamų atsiliepimų.

 „Kas feisbuke vyksta, tai ten yra neįtikėtini skaičiai. Vakar naktį dėjau postą, prieš miegą parašiau, o dabar 2,6 tūkst. like‘ų, 700 share‘ų. Palaikymo žinučių, skambučių, pasiūlymų padėti yra. Manau, kad padės susirinkti ir pinigų teismo procesams“, – sakė M. Dijokas.

REKLAMA

VMVT tvirtina, kad pavadinimo keisti neliepė

Saldumynų parduotuvei „Daktaras desertas“ pareiškus, jog Maisto ir veterinarijos tarnyba pasiūlė keisti jos pavadinimą ir logotipą, nes jis esą klaidina žmones, tarnyba teigia tokio nurodymo nedavusi, tačiau bandžiusi su įmone kalbėtis dėl galimai klaidinančių jos teiginių.

„Niekas pavadinimo keisti nenurodė, nėra tokio sprendimo ir apskritai jokio sprendimo nėra nei uždrausti, nei kažką keisti, nei rinkodarinius sprendimus keisti. Tiesiog buvo gautas skundas dėl galimai vartotojus klaidinančių teiginių apie sveikatą. Mes privalome tokiais atvejais reaguoti“, – BNS sakė tarnybos atstovas spaudai Rosvaldas Gorbačiovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daktaras desertas“ feisbuke penktadienį pranešė, kad pasikeisti pavadinimą  įmonei pasiūlė tarnybos Vilniaus departamento direktorė Vaida Barkovskienė. 

„Nesinorėtų biurokratinėmis rankomis jūsų tą verslą suvalgyti“, – tarė Veterinarinės tarnybos Vilniaus departamento direktorė Vaida. Ir tuo pačiu pasiūlė gražiuoju pasikeisti pavadinimą (kuris metų pradžioje Valstybinės kalbos inspekcijos buvo išrinktas gražiausiu), logotipą, pašalinti neįprastą ir įdomų interjerą, nusivilkti baltus chalatus, sustabdyti konceptualią komunikaciją ir sėkmingai tęsti veiklą“, – rašė įmonė. 

Tarnybos atstovas teigė, kad ji privalo reaguoti į vartotojų skundus, o įmonė buvo pakviesta geranoriškam pokalbiui spręsti situaciją. 

REKLAMA

„Tokias procedūras darome standartiškai, šimtus arba tūkstančius per metus. Kai yra skundai dėl galimų pažeidimų, kviečiami įmonės atstovai, tarnyba nepriima vienašališkų sprendimų, norima išsiaiškinti situaciją. Šiuo atveju irgi taip buvo“, – sakė R. Gorbačiovas. 

„Įmonės atstovai atėjo nusiteikę ne geranoriškai, atėjo keturiese, su advokatu, iškart parodė savo tam tikrą poziciją, nesutiko su mūsų jokiais teiginiais ar paaiškinimais“, – kalbėjo jis.

Pasak bendrovės, ketvirtadienį ji sulaukė tarnybos rašto, kuriame nurodoma per dvi dienas pateikti prašomą informaciją, ji kviečiama dalyvauti surašant pažeidimo protokolą ir yra įpareigota sustabdyti neteisingos informacijos skleidimą.

REKLAMA

Tarnyba išdėstė savo poziciją

Reaguodama į viešoje erdvėje pasklidusią informaciją, VMVT išplatino pranešimą spaudai, kuriame teigia, kad MB „Daktaras desertas“ skelbiami priekaištai „prasilenkia su tikrove ir klaidina visuomenę“. Tarnyba pažymėjo: „Bendrovė, pasakiusi A, pamiršta pasakyti ir B.“

Pirmiausia, VMVT nurodė, kad jų prioritetas – visuomenės sveikata ir saugūs maisto produktai, todėl laikosi principų tais atvejais, kai tai susiję su vartotojų sveikata.

„Norime aiškiai pažymėti, VMVT neketina ir neketino reikalauti keisti ar uždrausti įmonės „Daktaras desertas“ pavadinimo. VMVT siekis – kad įmonė susitvarkytų savo produktų ženklinimą ir vartotojams pateiktų visą privalomą informaciją. Produktai buvo pardavinėjami be etikečių, o ženklinimo pažeidimai iki galo nėra ištaisyti ir šiandien. Tikrinimo metu pasigesta esminių dalykų – privalomos nurodyti vartotojui būtinos informacijos apie produktų sudėtį, alergijas arba netoleravimą sukeliančias medžiagas, galiojimo laiką, kas yra būtina užtikrinant maisto saugą. Be to, įmonė neturi susitvarkiusi visų reikiamų leidimų prekybai“, – rašoma pranešime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trečia, VMVT tvirtino gavusi skundų dėl klaidinančios informacijos ir galimai netinkamo maisto produktų ženklinimo, todėl yra pasiryžusi šiuos atvejus ištirti.

„VMVT pakvietė įmonės „Daktaras desertas“ atstovus konsultacijai, siekiant išklausyti verslo atstovų paaiškinimus, pakonsultuoti apie reikalavimus, patarti, kaip ištaisyti trūkumus. Tai nuolatinė ir nuosekli skundų nagrinėjimo praktika.

Apmaudu, kad įmonė, užuot bendradarbiavusi ir ištaisiusi tam tikrus trūkumus, net nesulaukusi VMVT sprendimo, paleido viešų kaltinimų laviną. Dar kartą visiems norime akcentuoti, kad jokie sprendimai „Daktaras desertas“ atžvilgiu nepriimti, administracinės nuobaudos netaikytos, o visos kalbos apie tai yra tik spekuliacijos. Tad ši istorija yra ne apie rinkodarą ir verslininkų išradingumą, o apie maisto saugumą“, – raštu informavo VMVT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų