REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimai pažeidžia Konstituciją, Seimo statutą ir kitas procedūras. Nepriklausomai, ar valdančioji dauguma palaimins vieną ar kitą šio įstatymo redakciją, dėl Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo pakeitimų ketinama kreiptis į Konstitucinį Teismą (KT), kad jis išaiškintų atitikimą Pagrindiniam šalies įstatymui.

REKLAMA
REKLAMA

Apie tai penktadienį spaudos konferencijoje pranešė socialdemokratas Vytenis Andriukaitis.

"Visi variantai, kurie svarstomi, kelia daug konstitucinių problemų. (...) Čia ne tik viena ar antra blogybė, čia apskritai yra blogybės. Pono A. Enzino pataisa taip pat labai komplikuota ir juo labiau, kad negalima nepasakyti, jog vienoms mamoms gali būti tokie lūkesčiai, o kurios nepatenka, yra būsimos mamos - patenka į kitas teisinio reguliavimo sąlygas. Žodžiu, vargu ar tai iš viso gali būti. Todėl mes vienaip ar kitaip kreipsimės į Konstitucinį Teismą, koks bebūtų sprendimas, kad KT pasakytų savo pozicijas, nes Lietuva turi pasukti atgal į demokratinės valstybės kelią", - sakė V. Andriukaitis.

REKLAMA

Jis pažymėjo, kad makroekonominė skaičių buhalterija visiškai prasilenkia su gyvenimo logika ir neatsako į klausimą, kokios sritys prioritetiškai turi būti neliečiamos. Įstatymo pakeitimais pažeidžiami konstituciniai žmonių lūkesčiai.

"Norint užtikrinti finansų sistemos stabilumą, nebūtina nuneigti kitas konstitucines vertybes, jas ignoruoti, paminti arba pažeisti. Šiuo atveju šeimos paramai skirtas įstatymas iš viso turėjo būti nei diskutuojamas, nei teikiamas, o Andriaus Kubiliaus Vyriausybė turėjo pateikti planą, kaip užtikrinti makroekonominį finansinį sistemos stabilumą, nurodant tas sritis, kuriose imsis priemonių ir veiksmų", - teigė Seimo narys.

REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, opozicijos narys atsakomybę už tokio įstatymo palaminimą ragina prisiimti ir Prezidentę Dalią Grybauskaitę. Šalies vadovė taip pat "turėtų labai rimtai pasvarstyti dėl atitikimo Konstitucijai".

V. Andriukaičio poziciją palaiko ir aktyvių mamų sambūrio atstovė Rasa Paulavičienė. Pasak mamos, abejojama demokratiniais mūsų valstybės principais, nes Seimo komitetų posėdžiai vyko ne pagal apibrėžtus reikalavimus, parlamentarams nebuvo pateikti finansiniai skaičiavimai, kiek būtų sutaupyta apkarpius motinystės išmokas, abejonių kelia ir Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto kompetencija spręsti galimą pataisų prieštaravimą Konstitucijai. R. Paulavičienės teigimu, susidaro įspūdis, kad manipuliuojama Seimu, jo Statutu ir Konstitucija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Kaip žinoma, Seimo nariai, prieš mažindami savo atlyginimus, kreipėsi į KT. Galbūt dėl to išvengė bylinėjimųsi ir papildomų išlaidų. Tai šiuo atveju paliečia žymiai didesnę ir skaudesnę socialinę grupę Lietuvoje. Šiuo atveju turėtų būti panaudotos visos priemonės užbėgti už akių bet kokiems nereikalingiems interpretavimams paskui", - kalbėjo ji.

Kaip jau ELTA skelbė, Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui paskelbus preliminarų įvertinimą, kad Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas neprieštarauja Konstitucijai, parlamentarai ketvirtadienį vis dėlto neapsisprendė, nuo kada mažinti motinystės (tėvystės) pašalpas.

REKLAMA

Daugiau nei pusei parlamentarų pritarus jas mažinti tik nuo kitų metų gegužės 1-osios, paprašyta, kad projektą apsvarstytų ir išvadą pateiktų pagrindinis Socialinių reikalų ir darbo komitetas. Dėl to Seime įstatymo pataisų priėmimas atidėtas iki kito posėdžio.

Trečiadienį dėl galimo prieštaravimo Konstitucijai Seimas irgi buvo laikinai atidėjęs pataisų priėmimą ir pavedęs Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui iki ketvirtadienio ryto išsiaiškinti, ar ketinimas mažinti motinystės pašalpas neprieštarauja Konstitucijai.

REKLAMA

Seimo Teisės departamento išvadoje pateiktos prielaidos dėl įstatymo projekte teikiamo reguliavimo prieštaravimo Konstitucijai.

Įstatymo projektu siūloma nuo 2010 m. gegužės 1 d. nustatyti, kad motinystės (tėvystės) pašalpos dydis nuo nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos, kol vaikui sueis vieni metai, yra 90 procentų, o kol vaikui sueis dveji metai - 50 procentų pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio.

Be to, siūloma nustatyti, kad paskirtos ir (ar) mokamos motinystės (tėvystės) pašalpos iki 2009 m. rugpjūčio 1 d. bei naujai skiriamos motinystės (tėvystės) pašalpos nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2010 m. gegužės 1 d. mažinamos 10 procentų iki 2012 m. balandžio 30 d., bet ne mažiau kaip iki Vyriausybės nustatytos minimalios mėnesinės algos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų