• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Šiauliuose yra maždaug 300 viešojo transporto stotelių. Ar daug viešojo transporto keleivių nutuokia, kad ne vieną stoginę, kuri laukiant autobuso apsaugo nuo vėjo ir lietaus, sniego ir saulės, parūpino ne miestas, o reklama. Pavyzdžiui, tos mėlynų konstrukcijų stiklinės stoginės su reklamos plotu yra ne mūsų, o galima sakyti... prancūzo. Šiuo metu Prancūzijos kapitalo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ prižiūri 56 jai priklausančias stotelių stogines. Jų priežiūra miestui nekainuoja, be to, Savivaldybės biudžetan nuo šių stoginių reklamos pelno įkrenta 4-5 proc. pajamų.

 Šiauliuose yra maždaug 300 viešojo transporto stotelių. Ar daug viešojo transporto keleivių nutuokia, kad ne vieną stoginę, kuri laukiant autobuso apsaugo nuo vėjo ir lietaus, sniego ir saulės, parūpino ne miestas, o reklama. Pavyzdžiui, tos mėlynų konstrukcijų stiklinės stoginės su reklamos plotu yra ne mūsų, o galima sakyti... prancūzo. Šiuo metu Prancūzijos kapitalo lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ prižiūri 56 jai priklausančias stotelių stogines. Jų priežiūra miestui nekainuoja, be to, Savivaldybės biudžetan nuo šių stoginių reklamos pelno įkrenta 4-5 proc. pajamų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet va, visos ir geros, ir labai blogos sutartys kada nors baigiasi. Jas reikia pratęsti arba nutraukti. Šiandien prancūzų bendrovė nori daugiau palankių sąlygų.

REKLAMA

Nori teritorijos reklamos verslui miesto centre

Šiaulių miesto valdžia jau turi sukti galvą dėl mieste esančių stoginių keleiviams viešojo transporto stotelėse. Ir ne tik dėl bendros situacijos – ko verčiau atsisakyti ir ko reikėtų daugiau. Jau praėjusių metų liepos 1 d. su dalį stoginių prižiūrinčia prancūzų kapitalo bendrove baigėsi sutartis – pratęsta laikinoji.

Konkursu pakvipo ir dėl to, kad bendrovė turi savo norų, kurie ne visai tinka miestui. Šiaulių miesto savivaldybės Administracijos direktoriaus pavaduotojas Romanas Kančauskas pranešė, kad darbo grupei teks kalbėti plačiau apie operatorių, kuris įrengė minėtas stogines. „Baigėsi sutartis, pagal kurią „JCDecaux“ įrenginėjo stogines ir talpino reklamą. Iš reklamos ši bendrovė gauna pajamas, bet užtat ir nemokamai visas stogines prižiūrėjo. Dabar reikia pradėti galvoti apie naują konkursą. Darbo grupės užduotis – kalbėti ne tik apie naujų įrengimą, bet ir esamų stoginių priežiūrą ir galbūt demontavimą“, – sako R. Kančauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak R. Kančausko prancūzų bendrovė nori daugiau stendų pasistatyti centrinėje miesto dalyje, tačiau tai nesuderinama su išorinės vizualinės reklamos specialiuoju planu. Kaip sakė R. Kančauskas, esą bandyta susitarti, kad bendrovė statytų stogines, kur reikia Savivaldybei. Nepavyko. Tačiau priežastis labai aiški bet kokiam reklamos bizniu užsiimančiam verslininkui – kai kurios jų bus nepatrauklios reklamai. Kai niekas nenori reklamos, nėra ir pelno. Be to, „JCDecaux“ nemokamai prižiūrėdama stogines dar ir nuo gaunamų pajamų atiduoda 4-5 proc. Savivaldybės biudžetui. Miestui tai labai apsimokėjo. Kai kuriose nuošalesnėse stotelėse, toliau nuo centro, yra maži pėsčiųjų ir eismo srautai – ten stoginėse klientai nenori reklamuotis, prižiūrėti reikia, o pajamų jos neduoda. Jeigu norima ten stoginių, „JCDecaux“ siūlo duoti kitą vietą, kur būtų galima statyti reklaminius stendus. Ir čia prasideda ginčai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žinoma – galimi variantai

Faktas, kad mėlynosios stoginės, kuriose regime reklamos plakatus, yra „JCDecaux“ turtas – tad jeigu bendrovei teks išeiti, tai su visu turtu. Bet ir išsivežimas, ir išmontavimas irgi kainuoja. R. Kančauskas tikisi, kad greičiausiai bus rastas kompromisinis variantas. Galbūt bendrovė stogines paliks, tačiau miestas už jas nežada mokėti. O jei stogines Šiauliai „gaus dovanų“, tada miestas turės jau pirkti paslaugą, kad kažkas jas prižiūrėtų.

Pasak R. Kančausko, situacija pakankamai sudėtinga. „Vietiniai reklamininkai mano, kad bulvare tikrai nevertėtų dauginti reklamos, ji užstotų vertingus dalykus – gal nereikėtų persotinti reklama mūsų pėsčiųjų gatvės. Bet jeigu jie būtų saikingi, estetiškai gražūs, kažkiek jų galėtų būti“, – svarsto R. Kančauskas.

REKLAMA

Tie žmonės, kurie užsiima reklama, puikiai žino – apsimoka stendus statyti ten, kur yra kuo didesni žmonių srautai, ypač pėsčiųjų bulvare... Tad bendrovės siekiamybė savaime suprantama.

Jeigu neturėtų tokio operatoriaus kaip „JCDecaux“, miestas turėtų skirti pinigus priežiūrai ir turėtų būti parenkama įmonė, kuri tą paslaugą suteiks.

Paklaustas apie blogiausią, bet įmanomą variantą ir kompromisinį variantą R. Kančauskas ilgai nesvarsto. „Ateina operatorius ir įsipareigoja įrenginėti stogines, nes poreikis mieste yra, jų trūksta. Ir sutinka prižiūrėti jau esamas ir naujai įrengtas – tai būtų idealus atvejis. Bet čia vėlgi priklausys nuo to, kaip jis sugebės sugeneruoti poreikį tų įmonių, kurios nori reklamuotis tose vietose.

REKLAMA

Blogiausias atvejis – jeigu neatsiranda tokios įmonės, kuri nori ir statyti, ir prižiūrėti stogines. Miestui tada reikia biudžete numatyti lėšas jų įrengimui ir priežiūrai“, – aiškina R Kančauskas.

Jeigu miestas savo žinioje turės stogines, pats galės ieškoti norinčių reklamuotis ir tai irgi gali atnešti pajamų. „Gal tai ne visai savivaldos funkcija, galima ją perduoti ir Šiaulių turizmo informacijos centrui. Būtų geriau, jeigu atsirastų kažkokia verslo struktūra, kuri norėtų ir statyti, ir reklamą talpinti, ir prižiūrėti stogines“, – sako R. Kančauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų