• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Renginius vairavimo gerbėjams organizuojanti komanda „D 1 Sport“ sėkmingai įgyvendino tiek Alytaus, tiek Vilniaus „Miesto iššūkius“. Beje, pastarąjį renginį paįvairino ir forumas, vykęs „Auto Bazar“ parodos metu. Jame dalyviai diskutavo apie eismo saugumą ir aktualias problemas. Po šių dviejų renginių „D 1 Sport“ dabar pristato ir ateities planus, kurie – itin intriguojantys.

Renginius vairavimo gerbėjams organizuojanti komanda „D 1 Sport“ sėkmingai įgyvendino tiek Alytaus, tiek Vilniaus „Miesto iššūkius“. Beje, pastarąjį renginį paįvairino ir forumas, vykęs „Auto Bazar“ parodos metu. Jame dalyviai diskutavo apie eismo saugumą ir aktualias problemas. Po šių dviejų renginių „D 1 Sport“ dabar pristato ir ateities planus, kurie – itin intriguojantys.

REKLAMA

„Alytaus miesto iššūkį“ paįvairino lietus
„D 1 Sport“ organizatorių komanda su Kastyčiu Alekna priešakyje, inicijavusi projektą „Saugūs keliai Lietuvoje“, prieš porą savaičių surengė „Alytaus miesto iššūkį“. Tiesa, kortas čia kiek sumaišė lietus. Nors buvo planuoti tiek slalomo, tiek „drago“ važiavimai, pastarąją renginio dalį teko atšaukti. Ir tai – jokia naujiena. „Drag“ lenktynės esant šlapiai trasos dangai niekuomet nėra organizuojamos, tad teko apsiriboti slalomu.
Pastarasis buvo išties kvapą gniaužiantis. Čia dalyviai galėjo pasitikrinti savo sugebėjimus valdyti automobilį ant šlapio asfalto. Kaip teigia organizatoriai, su tokiomis sąlygomis kaip šlapia danga vairuotojai nuolat susiduria ir viešame eisme, tad tokia galimybė tapo puikia praktine sesija saugioje aplinkoje pajusti automobilio elgesį, suprasti gerų padangų svarbą.
„Dalyviams labai patiko, nes tai buvo tikra gatvė su vienu posūkiu. Joje ir suformavome trasą. Ji buvo tikrai įdomi. Ten buvo ir lėtų, ir greitų „gyvatėlių“, taip pat įvairūs apsisukimai. Dalyviams tiek trasa, tiek važiavimas joje per lietų tikrai paliko įspūdį“, - sakė Kastytis Alekna.
Diskutavo apie eismo saugumą
Dar po savaitės analogiškas renginys įvyko ir sostinėje, prie „Litexpo“.  Čia surengtas „Vilniaus miesto iššūkis“, kuriame dalyvauti panoro ir organizatorių nuolat laukiami elektromobilių vairuotojai. Startuoti nusprendė net ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Visų dalyvių čia laukė išties įdomi distancija, kurioje puikiai buvo galima suprasti automobilio valdymą ekstremaliai vairuojant.
Be to, šio, praktinių įgūdžių pareikalavusio renginio sudėtine dalimi tapo ir teorinė sesija. „Auto Bazar“ parodos metu surengtas forumas-diskusija „Vairuok saugiai“.
Čia eismo saugumui aktualius klausimus nagrinėjo „D 1 Sport“ vadovas Kastytis Alekna, Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Egidijus Janavičius, Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės 2-os kuopos vadas Donatas Mankauskas. Prie šių pašnekovų prisijungė ir Aras Gibieža, motociklų sporto ir motoakrobatikos čempionas.
„Bendravome apie valandą. Buvo užduoti keli labai svarbūs klausimai. Vienas jų - leistino greičio korekcija. Keliai, jų infrastruktūra Lietuvoje yra gerinama kiekvieną dieną, tačiau pamirštama apie greičio apribojimų korekcijas. Juk mažai logikos, kai kelias naujas, eismo srautus skiria atitvarai, o greitis – 40 km/val. Diskutavome apie tokius atvejus, kai tikrai galima šiek tiek padidinti leistiną maksimalų greitį. Aiškinomės, kaip inicijuoti pakeitimus, kad atitinkamose vietose būtų galima tą greiti protingai padidinti.
Kitas diskusijos objektas – greičio viršijimas ir išskirtiniai apribojimai motociklininkams. Jiems vairuotojo pažymėjimą prarasti gresia greitį viršijus jau nuo 30 km/val. Tuo metu automobilių vairuotojams tokia nuobauda taikoma už daugiau nei 50 km/val. viršytą greitį. Diskutavome apie tokius, iš pažiūros dvigubus standartus ir ar tai yra teisinga motociklininkų atžvilgiu.
Dar vienas klausimas kilo apie vaizdo registratorių naudojimo teisėtumą. Tačiau policijos pareigūnas paaiškino, kad registratorių naudojimas nėra draudžiamas. Vienintelė uždrausta priemonė – greičio matavimą blokuojančių įrenginių, vadinamųjų antiradarų naudojimas“, - pasakojo Kastytis Alekna, paraginęs ir skaitytojus šiais klausimais išsakyti savo nuomonę komentaruose.
Planuojamas naujo formato renginys
„D 1 Sport“ organizuojami renginiai kuo toliau, tuo labiau įgauna vis didesnį pagreitį. Jau rugsėjo 27-ą dieną veiklos bus pasiūlyta ukmergiškiams ir miesto svečiams. Čia rengiamas „Ukmergės miesto autofestivalis“, subursiantis norinčiuosius išmėginti savo jėgas figūrinio vairavimo, geriau žinomo slalomo pavadinimu, rungtyje.
Tačiau tai ne vienintelė atrakcija dalyviams. Kastytis Alekna teigė, kad Ukmergėje bus pristatyta dar vieno renginio koncepcija. Tai naujas formatas, apjungsiantis slalomą, šoninį slydimą ir vadinamąją „Gymkhana“ rungtį. Pastaroji yra itin populiari užsienyje, tačiau Lietuvoje toks disciplinų kokteilis bus rengiamas pirmą sykį.
„Ukmergėje vyks ir slalomas, ir visiškai naujas, nematytas „drifto“ renginys. Jis kol kas bus testavimo stadijoje, nes nuo naujų metų jau ketiname rengti tikras varžybas tuo principu. Tai bus visiškai naujos, analogų pasaulyje neturinčios varžybos. Kuo jos skirsis nuo paprasto „drifto“? Tai mano asmeninis projektas, kurio metu aš apjungsiu slalomą, „driftą“ ir „Gymkhana“.
Bus matuojamas trasos įveikimo laikas. Nuo to priklausys rezultatas. Ateityje noriu eliminuoti žmogiškąjį faktorių ir teisėjus pakeisti specialiais atstumų matuokliais, kad automobiliui pravažiavus kaip „Gymkhana“ rungtyje automatiškai būtų skaičiuojami taškai ir prie to nereikėtų prisidėti teisėjams. Kol bus ruošiama ta aparatūra, teisėjas kol kas lieka, bet ateityje jo nebus.
Klasikinėse „drifto“ varžybose esminis dalykas yra atkrentamieji važiavimai, kur dalyviai turi tarpusavyje kovoti – pirmasis privalo pabėgti, o važiuojantis gale – sekti. Pas mus renginiuose bus kitaip, bus du tipai. Pirmasis vadinsis „Nežinomų „drifterių“ komandinis iššūkis“ (DUTB - Drifters Unknown Team Battle). Ką tai reiškia? Pavyzdžiui atvažiuoja 50 dalyvių. Jie visi burtų keliu suskirstomi poromis atsitiktine tvarka. Tokiu būdu sudaromos 25 komandos. Tos ekipos kiekviename renginyje vis keisis, o tai reiškia, kad nuolat laimės vis kitos komandos. Tarkime atvažiavęs į renginį TOP10 pilotas Lietuvoje gali gauti į porą visišką naujoką ir su juo turės važiuoti komandoje.
Važiuojama bus kitokiu principu nei klasikiniame „drifte“. Pirmas neturės bėgti, o antras neturės jo sekti. Jie abu turės pravažiuoti porinį važiavimą ir tai padaryti kuo gražiau. Bus vertinami abu važiavimai. Turas po turo, skaičiuojant gautus taškus, atkris mažiausiai balų surinkusios komandos ir taip paaiškės geriausieji.
Toks principas garantuos įtemptą ir gražią kovą nuo pat pirmosios akistatos, priešingai nei klasikiniame „drifte“, kur visas grožis prasideda mažėjant dalyvių skaičiui eliminacijos metu.
Kita šios disciplinos versija, kurią irgi rengsime, kai startuoja iš anksto žinomos „drifterių“ komandos (Drifters Team Battle). Komandoje gali būti kelios mašinos ir visi ekipos nariai turi pravažiuoti tiek važiavimų, kiek jų komandoje yra automobilių. Jie irgi bus vertinami taškais ir taip nustatomi nugalėtojai.
Taigi, laukia tikrai įdomios dvi šios idėjos versijos – tiek žinomų, tiek nežinomų komandų pasirodymas. Šį mano autorinį projektą ir bandysime įgyvendinti būtent „Ukmergės miesto autofestivalio“ metu jau rugsėjo 27-ą dieną“, - planais dalijosi Kastytis Alekna.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų