• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per 5 šių metų mėnesius Lietuvoje registruoti554 įmonių bankrotai - tai ketvirtadaliu daugiau lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu.Mažmeninės prekybos ir maitinimo veiklose bankrotų skaičius  didėjo sparčiausiai. Daugumamažmeninės prekybos bankrotų tenka palyginti jaunoms – nuo 3 iki 5 metų – amžiaus įmonėms, atskleidžia kreditų biuro „Creditinfo“ analizė, parengta pagal Įmonių bankroto valdymo departamento duomenis.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo šių metų pradžios iki gegužės pabaigos šalyje bankrutavo 80 mažmeninės prekybos įmonių ir 46-ios maitinimo įstaigos. Per metus mažmenininkų bankrotų atvejų padaugėjo 20-ia, arba 33%, o maitinimo sektoriuje šis skaičius išaugo atitinkamai 24-iais, arba 109%.

REKLAMA

Didžioji dalis bankrutavusių mažmenininkų  nespecializuotose parduotuvėse prekiavo maistu, gėrimais ir tabaku. Bankroto atvejų tai pat dažnai pasitaikė baldų, apšvietimo įrangos ir kitų namų ūkio, drabužių, metalo dirbinių, dažų ir stiklo bei kituose segmentuose.

„Dauguma minėtų įmonių buvo įsteigtos 2007-2010 metais. Įėjimas į prekybos rinką paprastai nėra sudėtingas, tam nereikia stambaus kapitalo, - sako Alina Buemann, kreditų biuro „Creditinfo“ kredito rizikos vadovė. – Tikėtina, kad 2007 m. įmonės buvo steigiamos dėl tuomet dar kilusios ekonomikos.  Daugumai verslo šakų sekėsi puikiai, tad ir mintis turėti savo verslą skambėjo puikiai. Tuo tarpu 2009-2010 metų įmonės jau buvo steigiamos gelbėjantis nuo nedarbo arba atsiradus nišinei paklausai, pavyzdžiui, dėvėtiems drabužiamsar kitiems daiktams“.

REKLAMA
REKLAMA

A.Buemann pastebi, kad mažmeninės prekybos įmonių nuo traukimosi iš rinkos neapsaugo ir jau antrus metus iš eilės teigiamas tendencijas rodantys šio sektoriaus apyvartos rodikliai.

„Creditinfo“ kredito rizikos vadovė pažymi, kad brangstančios žaliavos didina verslininkų sąnaudas, kurias šie perkelia ant žemutinės grandies, t.y. mažmenininkų ir pirkėjų. Tai turi neigiamos įtakos ne tik prekybininkų pelningumo rodikliams, bet ir vidaus vartojimui, kurį slopina infliacija.

„2011 m. daugumos verslo šakų pelningumas per metus padidėjo arba bent jau išliko 2010 m. lygyje. O prekybininkų – priešingai: 2011 m. pelnas  virto nuostoliu arba nuostolis dar labiau padidėjo. Šių metų pirmojo ketv. duomenys taip pat rodo beveik 1 proc. punktu sumažėjusį prekybininkų pelningumą. Prekybininkai ir taip dirba su viena iš žemiausių pelno maržų, o neigiamas pokytis turi stipresnės įtakos neseniai įsikūrusioms įmonėms“, - analizės duomenis komentuoja „Creditinfo“ kredito rizikos vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie UAB „Creditinfo Lietuva“

„Creditinfo Lietuva“ veiklą vykdo nuo 2000 metų (iki 2006 metų kovo mėnesio vadinosi „InfoBankas“) ir priklauso kompanijai „Creditinfo InternationalGmbH“.

Vienas strateginių „Creditinfo Lietuva“ produktų – kreditų biuras „Skolininkų administravimo informacinė sistema (SAIS)“, kurią sudaro išsami informacija apie privačių ir juridinių asmenų skolas, taip pat papildoma juridinė, ekonominė ir kontaktinė informacija apie juridinius asmenis. SAIS buvo sukurta bankų, lizingo ir telekomunikacijų bendrovių iniciatyva ir dabar prieinama visiems ūkio subjektams. Ši sistema yra skirta įsiskolinimų prevencijai bei esamų įsiskolinimų mažinimui.

REKLAMA

Naudodama reitingavimo metodikas, tarptautinę patirtį, IT sprendimus bei disponuodama savo turima informacija, bendrovė intensyviai kuria naujus produktus – automatizuotas sprendimų rėmimo bei esamų įsiskolinimų valdymo sistemas.

„Creditinfo Lietuva“ yra įkūrusi pozityvios informacijos kreditų biurą „Infobankas“ – informacinę sistemą, per kurią Lietuvos finansų ir kredito įstaigos keičiasi duomenimis apie privačių ir verslo klientų prisiimtus finansinius įsipareigojimus kredito ir kitoms finansų įstaigoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų