REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
16
(nuotr. SCANPIX)

Rusijos valdžios struktūrose aukštas pareigas einantys valdininkai, pageidavę išlaikyti anonimiškumą, „Kommersant“ papasakojo, kad rusų lainerio „Airbus A321“ katastrofa buvo „Egipto spec. tarnybų išdavystės“ pasekmė.

16

Rusijos valdžios struktūrose aukštas pareigas einantys valdininkai, pageidavę išlaikyti anonimiškumą, „Kommersant“ papasakojo, kad rusų lainerio „Airbus A321“ katastrofa buvo „Egipto spec. tarnybų išdavystės“ pasekmė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rusijos valdžia šiandien jau galų gale pripažino, kad didžiausia šios šalies istorijoje lėktuvo katastrofa galėjo būti bombos sprogimo pasekmė, o dienraščiui „Kommersant“ kalbėję specialistai pripažino, kad tai „bet kokiu atveju yra Egipto saugumo tarnybų blogo darbo pasekmė“.

REKLAMA

Kol kas oficialių duomenų apie svetimkūnių aptikimą lėktuvo fragmentuose nėra, o pats tyrimas užtruks dar mažiausiai savaitę.

Tačiau anot kalbintų rusų pareigūnų, lėktuvo katastrofa tapo Egipto spec. tarnybų išdavystės pasekme. „Kas ten bebūtų nutikę, tai yra jų (darbo) didžiulė nesėkmė“, – pareiškė laikraščio pašnekovas. Pranešama, kad tyrėjai tikrina informaciją apie galimą pašalinių asmenų patekimą į „Airbus A321“.

REKLAMA
REKLAMA

Daugelis ekspertų ir liudininkų patvirtino, kad Šarm el Šeicho oro uosto saugumo tarnybos dažnai į savo darbą žiūrėjo aplaidžiai. Daugiau nei dešimt metų pačioje oro uosto sistemoje dirbę darbuotojai pripažino, kad saugumo režimo pažeidimai buvo sistemingi. Pavyzdžiui, visi pašnekovai tvirtino, kad nuolat neveikdavo jau užregistruoto bagažo skenavimo sistema. Juos išjungdavo siekiant sutaupyti elektros energijos.

Tačiau pašnekovai pažymėdavo, kad vos tik pas juos apsilankė užsienio patikros komandos, visi skeneriai dirbo tvarkingai. „Mes tik sudarome įspūdį, kad dirbame. Kai tik išgirstame, kad pasirodo kažkas svarbaus, visi iškart pradeda dirbti“, – pareiškė vienas iš agentūros pašnekovų. Dar viena problema, anot darbuotojų, yra silpna transporto, pristatančio lėktuvui maistą ir kurą, priežiūra. Dažnai saugumo tarnybos paprasčiausiai praleidžia tokį transportą be jokio patikrinimo, pasitikėdamos jau pažįstamu iš veido vairuotoju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bombą galėjo į bagažą įdėti viešbutyje

Egipto Šarm el Šeicho kurorte vykdomos aptarnaujančio personalo apklausos, o valdžia bando išsiaiškinti, kas atsakingas už galimą sprogimą rusų keleiviniame lėktuve, rašome „The Times“.

Po to, kai žvalgyba pranešė apie saugumo spragas Šarm el Šeicho oro uoste, saugumo tarnybos apklausė bagažo ir maisto vežėjus į lėktuvą. Dabar tyrėjai atkreipė dėmesį viešbučius, susijusius su „Metrojet“ skrydžiu į Sankt Peterburgą, bandydami išsiaiškinti, kaip katastrofos dieną buvo vežamas keleivių bagažas. „The Times“ šaltiniai oro uoste pranešė: „Buvo surinkti visi, kurie turėjo bent kokį sąlytį su lėktuvu ar jo keleiviais, nuo viešbučio darbuotojų iki šį skrydį aptarnavusio personalo“.

REKLAMA

Praėjusį vakarą pasirodė pranešimai apie tai, kad mažiausiai penkiuose Šarm el Šeicho viešbučiuose buvo naudojami fiktyvūs sprogmenų detektoriai. Anot ekspertų, įrenginiai, kuriuos apsauga naudojo lankytojų, automobilių ir bagažo apžiūrai, – paprasčiausios radijo antenos, pritvirtintos prie rankenėlės.

Kembridžo universiteto fizikas Michaelas Fatherlendas tvirtina, kad tai yra ciniška apgavystė. „Jie taip pat sėkmingai sprogmenų galėjo ieškoti rankose laikydami kebabus“, – teigė jis.

Egiptas, iš pradžių neigęs galimą bombos sprogimo lėktuve tikimybę, turėtų imtis aktyvesnių antiteroristinių veiksmų netekus Rusijos ir Didžiosios Britanijos turistų, kurie sudarė du trečdalius viso bendro srauto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų