• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių sportas – specifinė ir unikali sritis, kuriai simpatizuoja milijonai entuziastų visame pasaulyje. Šios sporto šakos gerbėjų bei dalyvių netrūksta ir mūsų šalyje. Pažvelgus į sparčiai augančius dalyvių skaičius skirtingose varžybose, galima susidaryti įspūdį, jog automobilių sportas Lietuvoje vis dažniau gali konkuruoti su kitomis populiariomis sporto šakomis.
Kiekvienas garsus lenktynininkas puikiai žino kiek pastangų ir darbo reikia įdėti, jog taptum gamyklinių komandų nariu ar turėtum pakankamai daug „svorio“ dalyvauti aukščiausio lygio varžybose su savo komanda. Autosporto pasaulio žvaigždės taip pat žino, jog aukščiausius rezultatus galima pasiekti tik turint darniai ir tikslingai dirbančią komandą – žmonėmis, kuriais gali pasitikėti ir siekia tokių pačių tikslų.
Kaune gyvenantys, Julius Jurkša ir Laurynas Simonavičius, taip pat mano, jog pačius geriausius rezultatus galima pasiekti dirbant kaip komanda, o ne kaip atskiras ir mažai kam aktualus individas. Ne vienerius metus įvairiose automobilių sporto varžybose dalyvaujantys automanai ir ilgamečiai draugai nusprendė, jog atėjo metas žengti į priekį ir autosporto sezono įkarštyje sujungti jėgas.

Automobilių sportas – specifinė ir unikali sritis, kuriai simpatizuoja milijonai entuziastų visame pasaulyje. Šios sporto šakos gerbėjų bei dalyvių netrūksta ir mūsų šalyje. Pažvelgus į sparčiai augančius dalyvių skaičius skirtingose varžybose, galima susidaryti įspūdį, jog automobilių sportas Lietuvoje vis dažniau gali konkuruoti su kitomis populiariomis sporto šakomis.
Kiekvienas garsus lenktynininkas puikiai žino kiek pastangų ir darbo reikia įdėti, jog taptum gamyklinių komandų nariu ar turėtum pakankamai daug „svorio“ dalyvauti aukščiausio lygio varžybose su savo komanda. Autosporto pasaulio žvaigždės taip pat žino, jog aukščiausius rezultatus galima pasiekti tik turint darniai ir tikslingai dirbančią komandą – žmonėmis, kuriais gali pasitikėti ir siekia tokių pačių tikslų.
Kaune gyvenantys, Julius Jurkša ir Laurynas Simonavičius, taip pat mano, jog pačius geriausius rezultatus galima pasiekti dirbant kaip komanda, o ne kaip atskiras ir mažai kam aktualus individas. Ne vienerius metus įvairiose automobilių sporto varžybose dalyvaujantys automanai ir ilgamečiai draugai nusprendė, jog atėjo metas žengti į priekį ir autosporto sezono įkarštyje sujungti jėgas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komanda Rygoje


Ne automobilių sporto naujokai
Automobilių sportas retkarčiais gali priminti darbą milžiniškoje korporacijoje. Patirties neturintis jaunuolis savo karjerą pradeda būdamas pasiuntiniu, vėliau tampa aukštas pareigas užimančio vadovo asistentu, kol galiausiai prasimuša į vadybininkus, direktoriaus pavaduotojus ar net tampa tos pačios korporacijos vadovu. Automobilių sporte galima įžvelgti panašią įvykių eigą. Visiškai „žalias“ autosporto mėgėjas pradeda dalyvauti mėgėjiškose varžybose, iškovoja visus įmanomus titulus, vėliau pereina į aukštesnės lygos pirmenybes, kol galiausiai pasiekia savo karjeros piką.
Pažvelgus į šviežiai įkurtos komandos vėdlių pasiekimus, tikrai nesinori pasakyti, jog Julius Jurkša ar Laurynas Simonavičius yra automobilių sporto naujokai – atvirkščiai. Julius į šią sporto šaką pasinėrė 2016 metais, kuomet gavo galimybę pirmą kartą lenktynių trasoje išbandyti „Honda S2000“. Milžinišką kraitį įspūdžių namo parsivežęs Julius po to nusprendė, jog automobilių sportas yra ta vieta, kur jis norėtų tobulėti ir galbūt – laimėti nugalėtojo taurę. Tuo tarpu Laurynas automobilių sporto duonos paragavo būdamas dar mažas pipiras. Vaikino tėtis turėjo savo servisą Lampėdžių irklavimo bazėje, jis ten praleisdavau nemažai laiko kartu su juo.
„Vienintelis garsas, kurį girdėdavau - patobulintų žiguliukų riaumojimai. Dar nuo senų laikų tėtis turėjo savo bombintą žiguliuką su platintais ir visokiais man nežinomais patobulinimais po kapotu. Viskas greičiausiai prasidėjo tada, kai tėčio draugas įsigijo „Opel Kadett“ ir pradėjo jį ruošti „drago“ varžyboms“, – vaikystės prisiminimais dalinasi Laurynas.
Laurynas nuolatinis Lietuvos drago čempionato dalyvis ir nugalėtojas, o dabar – žiedinėse lenktynėse lyderiams ant kulnų lipantis sportininkas.

REKLAMA

Lenktynių akimirka


Komanda – brandumo požymis
Pradėję šnekučiuotis apie naujai įkurtą komandą, iškart pradėjome domėtis kodėl Julius ir Laurynas nusprendė pakeisti savo strategiją automobilių sporto sezono viduryje. Mūsų nuostabai, iš abiejų vaikinų išgirdome tą patį atsakymą – „Norint pasiekti savo užsibrėžtus tikslus – tai pakankamai sudėtinga užduotis. Tai padarėme padidinti savo šansus, norime pasiekti daugiau, turėti geresnę logistiką. Turėjome rasti sprendimą, kuris visus klausimus ir susidariusias situacijos išspręstų greitai ir kokybiškai“, – pasakoja Laurynas.
„Komanda mums svarbi tuo, kad mes nesame individualistai, mes suprantame, jog dirbdami kartu galime pasiekti žymiai daugiau. Lenktynės prasideda garaže ir trasos prieigose. Vienam lenktyniauti ir spėti aptarnauti automobilį yra beprotiškai didelis darbas. Nuolatinis skubėjimas atima malonumą lenktyniauti, o pats dalyvavimas lenktynėse tampa nekokybiškas. Mes matome daug puikių pavyzdžių Lietuvos automobilių sporte, kaip stipri ekipa gali pasiekti labai aukštų rezultatų“, – savo kolegai antrina Julius.
Vaikinai pripažįsta, jog komandos sukūrimas sezono įkarštyje turėjo tam tikrų privalumų ir trūkumų. Vienas iš jų – įsipareigojimas skirtingiems rėmėjams, neturint galimybės naudoti tokį patį automobilių apipavidalinimo dizainą bei kitus atributus, kurie leistų „
Decibel Racing“ komandai pavirsti į oficialią automobilių sporto ekipą.

REKLAMA
REKLAMA

Laurynas ir Julius


Lyderius vejasi su „Honda“
Pažvelgus į Lietuvos automobilių sporto dalyvių parką, milžiniškos įvairovės nepamatysime. Taip yra ne dėl to, jog Lietuvoje negalima įsigyti norimo automobilio ar dalių. Varžybose dalyvaujantys sportininkai ieško patikimo, ištvermingos technikos, kuri po poros lenktynių nepriverstų paskelbti bankroto, todėl nenuostabu, jog daugelis į savo garažą atsivaro automobilius su „Honda“ markės ženkliuku. Ne išimtis ir mūsų pašnekovai, kurie aukščiausių rezultatų siekia vairuodami skirtingus „Honda“ modelius: Julius vairuoja pajėgų „S2000“, o Laurynas – kuklesnį, bet tikrai ne prastesnį „Civic“.
Laurynas pripažįsta, jog iš pradžių žiedinėse lenktynėse planavo dalyvauti su traukos varžyboms paruošta „Mazda 323“, tačiau vėliau šio plano buvo atsisakyta. Pasvėrus visus pliusus ir minusus buvo nuspręsta, jog „Honda Civic“ paruošimas žiedinėms lenktynėms yra kur kas optimalesnis sprendimas.
Tuo tarpu Juliaus automobilio pasirinkimo priežastis ne iš tolo neprimena Lauryno. „Honda S2000“ daugelį metų buvo Juliaus svajonių automobiliu – tai buvo viena pagrindinių priežasčių, kodėl vaikinas nusprendė nesižvalgyti į kitus potencialius kandidatus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komandos automobiliai


Sprendžiant iš abiejų vaikinų demonstruojamų rezultatų, sprendimas pasirinkti „Honda“ automobilius buvo teisinga. Paskutiniame „Fast Lap“ etape „
Decibel Racing“ tandemas pasirodė daugiau negu gerai. „STR2000“ klasėje Julius užėmė penktą vietą, o Laurynas po permainingų varžybų užėmė ketvirtą vietą.
„Jeigu ne mano klaida apskaičiuojant kuro kiekį, šiandien galėčiau džiaugtis iškovojęs žymiai aukštesnę poziciją.“
Vis dėlto, kaip įmanoma turint silpnesnę techniką lipti lyderiams ant kulnų? Į šį klausimą vaikino atsako vienbalsiai – „Didelis noras.“
„Tai vienas iš svarbiausių faktorių, norint važiuoti greitai. Jeigu turi nori, reiškia, kad gali. Lenktynininku negimstama, o tampama. Svarbiausia suvokti savo klaidas ir padaryti išvadas“, – priduria Julius.



Patarimai pradedantiesiems
Ambicingus tikslus išsikėlusi komanda kadaise buvo ten, kur dabar yra pradedantieji arba svajojantys apie galimybę dalyvauti autosporto varžybose. Laurynas galvodamas apie tinkamą patarimą būsimiems autosporto dalyviam
„Pasiūlyti išmėginti slalomą ir suprasti ar ši veikla patinka – skamba juokingai. Tai nėra patarimas, nes galvoti – patinka ar ne, nėra tinkamas patarimas. Reikia norėti, nertis iš kailio, bet visų pirma suprasti, kad tai be galo brangus malonumas. Iš pradžių pasiūlyčiau paskaičiuoti ar turėsi pakankamai jėgų ir finansų dalyvauti lenktynėse.“
„Taip, mes turime „Street“ lygą, bet patikėkite – dalyvavimas šioje lygoje kainuoja nemažus pinigus. Tikrai nenoriu atrodyti kaip senas bambeklis, kuris stengiasi atkalbėti nuo bet kokios veiklos. Aš noriu padėti suprasti, kad rėmėjai ant lėkštutės nepadės apvalios sumos ir nepasakys – Brangusis, dalyvauk visur, kur tik nori.“
„Aš rekomenduočiau pabūti lenktynėse nuo pat ryto iki vakaro, pamatyti virtuvę iš vidaus. Būtent tada suprasite ar norite būti automobilių sporto dalimi ar neturite tam noro ir jėgų.“

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų