REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Swedbank lizingo“ duomenimis, per 2013 m. pirmąjį ketvirtį komercinio transporto lizingo sutarčių skaičius ūgtelėjo 35 proc., o finansavimo suma išaugo 20 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Įrangos lizingo srityje ūkininkai sudarė 33 proc. daugiau žemės ūkio technikos lizingo sutarčių, o jų finansuota suma buvo 55 proc. didesnė nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį.

REKLAMA
REKLAMA

„Šalies įmonės aktyviau investuoja į plėtrą, palaipsniui atnaujina savo sunkiojo transporto parkus bei gamybinius įrengimus. Tikėtina, kad šiemet komercinio transporto ir įrangos bei specialiosios technikos lizingo rinka toliau turėtų po truputį augti. Įmonės vis dar skolinasi mažiau nei prieš penkerius metus, tačiau tai daro tiksliau įvertinusios savo verslo poreikius ir plėtros galimybes“, – sako „Swedbank“ Finansavimo paslaugų skyriaus lizingo srities vadovas Liudas Zajančkauskas.

REKLAMA

Įmonės sudaro daugiau komercinio transporto lizingo sandorių

Nors per pirmąjį metų ketvirtį šalies įmonės įsigijo ir įregistravo 10 proc. mažiau naujų sunkvežimių, „Swedbank lizingo“ komercinio transporto lizingo pardavimuose labiausiai augo būtent sunkvežimių įsigijimų skaičius. Pasak L. Zajančkausko, „Swedbank lizingo“ sutarčių dėl naujų ir naudotų sunkvežimių pirmąjį šių metų ketvirtį padaugėjo 47 proc., o lizingo sandorių skaičius dėl puspriekabių šiemet išaugo ketvirtadaliu.

REKLAMA
REKLAMA

„Swedbank“ specialistų teigimu, aktyviausiai savo veiklą plečia didžiųjų šalies miestų įmonės. Pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje daugiausia naujų sunkvežimių (virš 3,5t) įsigijo Kauno bendrovės, kurios nupirko 308 sunkvežimius – iš jų 79 proc. buvo įsigyti lizingo būdu. Vilniaus įmonės įsigijo 297 naujus sunkvežimius (40 proc. lizingo būdu). Tuo tarpu Klaipėdos regiono bendrovės šiemet pirko 97 naujus sunkvežimius, iš kurių 69 proc. įsigyti pasirašius lizingo sutartį.

„2006-2008 metais Lietuvoje buvo parduota apie 12 tūkst. sunkvežimių, kurie šiuo metu jau yra pasenę. Ekonomikai augant, verslo lūkesčiai keičiasi, todėl tikėtina, kad 2013 metais sunkvežimių pardavimai augs sparčiau arba bent jau išliks 2012 metų lygyje. Žinoma, naujo komercinio transporto įsigijimui daug įtakos turės ir 2015 metais įsigaliojantys Euro 6 aplinkosaugos standartai, apribojantys kenksmingų medžiagų kiekį transporto priemonių išmetamosiose dujose, todėl daugeliui šalies vežėjų reikės investuoti į komercinio transporto parkų atnaujinimą“, – pabrėžia L. Zajančkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Auga žemės ūkio technikos ir gamybos įrangos pardavimai

Bendras pirmojo ketvirčio įrangos ir specialiosios technikos naujų pardavimų portfelis išlieka panašus kaip ir pernai, kuriame daugiausia augo žemės ūkio technikos dalis – per pirmąjį šių metų ketvirtį sudaryta 33 proc. daugiau sutarčių, o finansuota suma buvo 55 proc. didesnė nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. Šių metų pirmąjį ketvirtį 7 proc. paaugo gamybos įrangos sudarytų sutarčių skaičius.

„Ūkininkai taip pat investuoja į savo veiklą ir vis dažniau domisi lizingu, nes šiuo metu baigiasi Europos Sąjungos parama, pagal kurią žemės ūkio plėtros projektai buvo finansuojami paskolomis. Tikėtina, kad 2013 metais daugiau žemės ūkio įrangos bus perkama lizingo būdu, nes neturėdami ES paramos ūkininkai linkę rinktis lizingą“, – teigia L. Zajančkauskas.

REKLAMA

Perka stambiosios įmonės

Pirmojo šių metų ketvirčio „Swedbank lizingo“ duomenys rodo, kad 71 proc. visų komercinio transporto lizingo sandėrių finansuotos sumos sudarė stambieji šalies vežėjai, kurių vidutinė lizingo sutarties suma siekė 160 tūkst. litų. Likusius 29 proc. sutarčių vertės sudarė vidutinės ir smulkios vežėjų verslo įmonės, kurių sutarčių suma kito nuo 80 iki 130 tūkst. litų. Smukiosios šalies bendrovės lizingo būdu dažniau pirko pigesnį, naudotą komercinį transportą, kuris įprastai skirtas pervežimams Lietuvoje.

REKLAMA

Anot L. Zajančkausko, pirmąjį šių metų ketvirtį 35 proc. įrengimų ir specialiosios technikos lizingo finansuotos sumos sudarė stambiųjų šalies verslininkų sutartys. Penktadalį naujų sutarčių vertės sudarė Lietuvos ūkininkai, o likusius 45 proc. – šalies smulkieji ir vidutiniai verslininkai. Vidutinė gamybos linijų ir įvairių staklių finansuota suma pirmąjį šių metų ketvirtį buvo 180 tūkst. litų, finansuoto traktoriaus vertė – 90 tūkst., kombaino – 200 tūkst., o padargo – apie 130 tūkst. litų.  

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų