REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai pamiršta kelio ženklų reikšmes ar specialiai jas ignoruoja. Matome neleistinoje vietoje stovinčius, kitiems trukdančius automobilius. O kone lėktuvo greičiu skriejantys BMW neduoda ramybės daug kam.

Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai pamiršta kelio ženklų reikšmes ar specialiai jas ignoruoja. Matome neleistinoje vietoje stovinčius, kitiems trukdančius automobilius. O kone lėktuvo greičiu skriejantys BMW neduoda ramybės daug kam.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, kurie kelio ženklai yra svarbiausi, vairavimo mokyklos ,,Rigveda“ teorijos dėstytojas Arūnas Ramanauskas sako, jog išmokti, visada žinoti ir laikytis turime visų ženklų, nes tam jie ir yra sukurti. Visgi ypač daug dėmesio reikia atkreipti į greičio ženklus, dėl ko kyla nemažai avarijų. Privaloma pastebėti įspėjamąjį ženklą apie netoliese esančius vaikus. Jis statomas prie mokyklų, vaikų darželių ir kitų įstaigų, kur gresia pavojus, kad į važiuojamąją dalį netikėtai išbėgs vaikai.

REKLAMA

Ne mažiau svarbu įsidėmėti lygiareikšmės sankryžos ženklą. Tuomet galioja atskira taisyklė, kai pirmasis važiuoja tas automobilis, kuriam nėra kliūties iš dešinės. Itin reikšmingi ir sankryžos, šalutinio, slidaus kelio bei visi pirmumą nurodantys ženklai.

Masiškai nepaisoma greičio ir STOP ženklų

Vairavimo teorijos dėstytojo pastebėjimu, greičio ribojimo, galimai, nesilaiko pusė ar daugiau vairuotojų. A. Ramanauskas sako, jog negali pateikti tikslios statistikos, tačiau kasdien mato pilna pažeidimų gyvenvietėse, kada važiuojama greičiau nei 50 km/h greičiu. O užmiestyje, kur leidžiamas greitis yra 90 km/h, dažno automobilio spidometre galima pastebėti didesnius skaičius.

REKLAMA
REKLAMA

Stop ženklo ignoravimas yra dar viena didelė vairuojančiųjų klaida. Anot A. Ramanausko, šis ženklas reikalauja vairuotojų sustoti, bet pasitaiko, kada yra tik pristabdoma, bet nesustojama. Be to, neretai automobiliai važiuoja maršrutiniam transportui skirtomis juostomis, kas yra draudžiama.

Gyvenvietėse žmonės pasistato ženklus, kurie draudžia jiems patiems ten važiuoti

A.Ramanauskas apibūdina dar vieną paradoksalią situaciją, kurios kaltininkai gali būti patys kurios nors vietovės gyventojai, kai jie savavališkai pasistato ženklus. Žmonės nori, jog nevažinėtų kitos motorinės transporto priemonės, tačiau parenka netinkamą ženklą. Tiksliau tariant, pastatomas ženklas, kuris reiškia, jog eismas yra draudžiamas, kas draudžia ten važiuoti ir patiems gyventojams. O reikėtų statyti motorinių transportų priemonių eismo draudžiamąjį ženklą. Šis leidžia važiuoti tik maršrutiniam transportui, neįgaliesiems bei patiems gyventojams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baisiausia stebėti greičio ribojimo ženklų nepaisančius BMW su žalio lapo lipduku

A. Ramanausko teigimu, tragiškiausia yra matyti dideliu greičiu skriejančius, kitus lenkiančius, dažniausiai, BMW markės automobilius su dviejų metų stažo neturinčių vairuotojų lipduku. Tokius automobilius jis pavadina važiuojančiais karstais. Dėstytojo neramina tragiškos pasekmės, kurios gresia tokiems kelių ereliams.

Vairavimo teorijos dėstytojas pabrėžia, jog vos pradėjus mokytis vairuoti svarbu stengtis viską įsiminti ir to laikytis. Jis sako, jog per paskaitas kalbama specialiomis temomis, ko negalima daryti ir kokių ženklų privaloma laikytis, bet kai kurie pradedantieji į tai žiūri atsainiai. ,,Per visas paskaitas pabrėžiama taisyklių pažeidimai ir ko negalima daryti. Bet matosi iš jaunimo, kad veide būna šypsenėlė ir, kaip sakoma, mintyse jie galvoja, kad vis tiek darys savo“, - sako A. Ramanauskas.

REKLAMA

Pareigūnų kontrolės pakanka

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio duomenimis, pareigūnai tiesiogiai stebi, ar yra laikomasi kelio ženklų reikalavimų. Pažeidimas fiksuojamas ir pastebėjus pažeidėjus vaizdo stebėjimo kamerose ar užfiksavus kita specialia technine įranga. Atsižvelgiama ir į gyventojų pranešimus su įrodymas (vaizdo įrašais, nuotraukomis) apie tokius pažeidimus.

Aplinkinius, pastebėjusius pažeidėją, A. Ramanauskas skatina geriau mėginti sugriežtinti, jei įmanoma, perspėti vairuotoją asmeniškai ir neperpildyti visos inspekcijos smulkiais skundais. O skambinti pranešti policijai reikėtų tik apie grubesnius pažeidimus. Jo, manymu, šių pažeidimų kontrolė yra gera. Labiau šviesti žmones reikėtų ne tik baudomis, bet stengiantis paveikti jų psichologiją, nurodyti, kodėl svarbu stebėti ženklus ir jų laikytis.

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 124 straipsnyje nurodoma, jog daugumos kelio ženklų nesilaikymas užtraukia vairuotojams baudą nuo 28 iki 86 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų