• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siaučiant pandemijai daugelis renginių, tarp kurių yra ir varžybos, atidedamos, supaprastinamos, iš viso atšaukiamos. Kai neseniai turėjęs vykti Maroko ralis buvo atšauktas dėl COVID-19, pasigirdo vis daugiau abejonių, ar įvyks lietuvių bene laukiamiausios automobilių sporto lenktynės, legendinis Dakaro ralis?
Jau septintą kartą vyksiantis į Dakaro ralį, Tomas Tumalovičius įsitikinęs, kad Dakaras tikrai vyks. Iš pradžių fotografu, vėliau tiesiog turistu, o pastaraisiais metais tapęs kelionių organizatoriumi, įkūręs „Nuotykių fabriką“, Tomas Tumalovičius sako, yra daug netiesioginių ženklų, jog ralis Saudo Arabijoje yra neišvengiamas.
Dakaro ralis 2020
„Dakaro ralio organizatoriai, žinoma, teigia kad ralis bus, nes jie yra labiausiai suinteresuoti šiomis lenktynėmis ir turi įvykti iš tiesų kažkas ypač neordinaraus, kad jie renginį atšauktų. Taip įvyko tik vieną kartą, 2008 metais dėl tiesioginių grasinimų susidoroti su lenktynininkais,“ – pasakoja T. Tumalovičius.
Aišku, pandemija yra tas veiksnys, kurio nenumatysi ir kuris pasaulį šiuo metu gaubia antrąja savo banga. Tačiau pasaulis jau adaptavosi prie naujų realijų – nors ir be žiūrovų, tačiau vyksta Pasaulio ralio, Formulės -1, ralio-kroso čempionatai, sportininkams sudaromos sąlygos keliauti be saviizoliacijų, karantinų ar kitų apribojimų.
Dakaro ralis 2020
Tomas Dakaro atžvilgiu taip pat nusiteikęs optimistiškai ir vardija šias priežastis:


  1. Dakaro organizatorius, Prancūzijos kompanija ASO, sugebėjo šią vasarą Prancūzijoje suorganizuoti prestižines dviračių lenktynes „Tour de France“, kai šalyje tuo metu koronavirusas siautė pakankamai intensyviai.

  2. Tas pats ASO praėjusią savaitę suorganizavo Dakaro ralio repeticiją – Andalūzijos ralį pietų Ispanijoje, kur virusas siaučia pakankamai smarkiai. Visi dalyviai gyveno bivuake, tarsi „burbule“, niekur nemigravo, iš ten keliavo tik automobiliais. Panašiai, tikimasi, viskas vyks ir Dakaro ralyje, kuris kitų metų pradžioje bus surengtas Saudo Arabijoje.


„Dakaro ralis yra tarsi valstybė valstybėje. Ypač, kai jis vyksta dykumose. Lenktynininkų stovyklos yra izoliuotos nuo išorės pasaulio ir viruso atveju, viską palyginus lengva sukontroliuoti,“ – sako T,. Tumalovičius.

  1. Saudo Arabija nuo praėjusios savaitės jau priima paraiškas turistinėms vizoms gauti. Nuo lapkričio pirmosios šalis atveria sienas visiems religiniams piligrimams. O lapkričio pabaigoje žadama paskelbti taisykles visiems turistams, keliaujantiems į šią šalį. Elektronines vizas galima gauti jau dabar.


Lietuvis bendrauja tiesiogiai su Didžiojoje Britanijoje esančia Saudo Arabijos ambasada ir iš ten turi patikimos informacijos, kad sausį europiečiai tikrai bus įleidžiami į šalį. Žinoma, su tam tikromis išlygomis.
Dakaro ralis 2020
„Turėdamas karčios patirties dirbant su arabais, visada dubliuoju savo veiksmus. Nors galima vizas gauti ir internetu užpildžius visus „popierius“, visgi dubliuoju informaciją ir pasitikrinu ar viskas tinka papildomai telefonu. Mane ambasadoje patikino, kad įvažiuoti kliūčių nebus,“ – sako T. Tumalovičius, kuriam su egzotiškų šalių ambasadomis nuolat tenka bendrauti organizuojant „Nuotykių fabriko“ keliones.

  1. Dakaro ralyje pernai praktiškai nebuvo žiūrovų, net per poilsio dieną nebuvo įrengtos zonos žiūrovams, nors lenktynininkai ilsėjosi visiškai šalia šalies sostinės Riyado, todėl izoliuoti tokį renginį nuo šalies gyventojų palyginus lengva. Jie važiuoja per dykumas ir dykvietes, praktiškai nekontaktuoja su vietiniais ir, jeigu organizatoriai privers visus gyventi bivuako viduje, problemų nebus.

  2. Pačioje Saudo Arabijoje koronavirusų skaičius mažėja stabiliai nuo liepos vidurio ir šimtui tūkstančių gyventojų tenkantis skaičius yra netgi mažesnis negu Lietuvoje. Penktadienį šalyje buvo tik 421 atvejis. Turint omenyje, kad šioje šalyje gyvena daugiau kaip 32 milijonai gyventojų, procentais tai gerokai mažiau negu Lietuvoje.

  3. Šiuo metu parvykus iš Saudo Arabijos į Lietuvą net nereikia izoliuotis. Aišku, iki Dakaro dar daugiau kaip du mėnesiai ir situacija gali pasikeisti, bet sunku patikėti, kad ji keistųsi dramatiškai. Saudo Arabija puikiai susitvarkė visai neseniai net savo religinės masinės šventės metu – po jos jokio protrūkio užfiksuota nebuvo.

  4. Saudo Arabijai labai reikia reklamos pasaulyje – kaip turistams įdomios šalies. Dar prieš keletą metų ši šalis pateko į penketuką labiausiai uždarų šalių pasaulyje, todėl Dakaras jiems – itin svarbus renginys reklamos prasme.

  5. Dakaro organizatoriams labai reikia reklamos ir būtina reklamuoti šalį, kuri organizatoriams moka milijonus, kad lenktynės vyktų. Lenktynių vadovas Davidas Castera visur pabrėžia, kad lenktynės tikrai vyks nepaisant jokių suvaržymų.

  6. Visos šalys stengiasi kuo greičiau išeiti iš karantino stadijos, nepaisant koronaviruso atvejų, nes stoja ekonomikos. Net Afrikos šalys deklaruoja, kad yra atviros turistams.


„Aš vos prieš tris savaites grįžau iš Barbadoso ir JAV. Niekur nėra panikos, nors užsikrėtimų yra, tačiau šalys gyvena savo gyvenimą,“ – sako „Nuotykių fabriko įkūrėjas T. Tumalovičius.
Pernelyg daug vilčių ir finansų sudėta į artėjantį Dakaro ralį iš skirtingų pasaulio šalių. Naujos komandos, tokios kaip Bahreino biudžeto lėšas taškantis „Prodrive“ su Sebastienu Loebu ir Nani Roma priešakyje. Visi Dakaro ralio favoritai yra užtikrinti, kad lenktynės vyks ir šiose lenktynėse intriga žada būti kaip niekada rimta ir įdomi.
Pabaigai, pora minčių apie lietuvius. Panašu, kad lietuvių šiemet bus daugiau negu bet kada anksčiau. Visi pernykščiai automobilių ekipažai su didesniais ar mažesniais pakitimais vis tiek ruošiasi dalyvauti. Be to, prie Arūno Gelažninko gali prisijungti dar vienas motociklininkas iš Lietuvos, pirmą lietuvį išvysime ir keturračių įskaitoje – Andalūzijos ralyje tokią teisę iškovojo Laisvydas Kancius.
Dakaro ralis 2020
Vaidotas Žala pasipildė savo biudžetą vieno pagrindinių ralio rėmėjų – Motul – indėliu. Tad jam bus lengviau kovoti ir galbūt biudžetas leis labiau rizikuoti siekiant aukšto rezultato.
Taigi, kaip sako Tomas Tumalovičius, bus dėl ko sirgti ir kviečia visus vykti į Saudo Arabiją palaikyti savus. Norinčius gali pakonsultuoti apie kelionės detales ir smulkmenas.
„Dakaras lietuviams tampa tarsi savotišku krepšinio čempionatu. Jau turime kelias dešimtis pastovių sirgalių, kurie nebesitenkina tiesiog sėdėjimu prie televizoriaus, tačiau lanksto trispalves ir leidžiasi į savo gyvenimo nuotykį. Palaikyti lenktynininkus dykumoje gerokai įdomiau. Linkiu kiekvienam fanui patirtį tą azartą, kai dykumoje tarsi orientaciniame žaidime kartu su kitais „Nuotykių fabriko“ kolegomis ieškai gražiausių ir įdomiausių vietų lenktynėms stebėti, mojuoti trispalvėmis viduryje dykumos ir matyti finiše nustebusius Lietuvos lenktynininkus, kurie sutinka visą būrį palaikančių juos lietuvių. Patikėkite, žinau tai savo kailiu,“ – sako T. Tumalovičius.

Siaučiant pandemijai daugelis renginių, tarp kurių yra ir varžybos, atidedamos, supaprastinamos, iš viso atšaukiamos. Kai neseniai turėjęs vykti Maroko ralis buvo atšauktas dėl COVID-19, pasigirdo vis daugiau abejonių, ar įvyks lietuvių bene laukiamiausios automobilių sporto lenktynės, legendinis Dakaro ralis?
Jau septintą kartą vyksiantis į Dakaro ralį, Tomas Tumalovičius įsitikinęs, kad Dakaras tikrai vyks. Iš pradžių fotografu, vėliau tiesiog turistu, o pastaraisiais metais tapęs kelionių organizatoriumi, įkūręs „Nuotykių fabriką“, Tomas Tumalovičius sako, yra daug netiesioginių ženklų, jog ralis Saudo Arabijoje yra neišvengiamas.
Dakaro ralis 2020
„Dakaro ralio organizatoriai, žinoma, teigia kad ralis bus, nes jie yra labiausiai suinteresuoti šiomis lenktynėmis ir turi įvykti iš tiesų kažkas ypač neordinaraus, kad jie renginį atšauktų. Taip įvyko tik vieną kartą, 2008 metais dėl tiesioginių grasinimų susidoroti su lenktynininkais,“ – pasakoja T. Tumalovičius.
Aišku, pandemija yra tas veiksnys, kurio nenumatysi ir kuris pasaulį šiuo metu gaubia antrąja savo banga. Tačiau pasaulis jau adaptavosi prie naujų realijų – nors ir be žiūrovų, tačiau vyksta Pasaulio ralio, Formulės -1, ralio-kroso čempionatai, sportininkams sudaromos sąlygos keliauti be saviizoliacijų, karantinų ar kitų apribojimų.
Dakaro ralis 2020
Tomas Dakaro atžvilgiu taip pat nusiteikęs optimistiškai ir vardija šias priežastis:


  1. Dakaro organizatorius, Prancūzijos kompanija ASO, sugebėjo šią vasarą Prancūzijoje suorganizuoti prestižines dviračių lenktynes „Tour de France“, kai šalyje tuo metu koronavirusas siautė pakankamai intensyviai.

  2. Tas pats ASO praėjusią savaitę suorganizavo Dakaro ralio repeticiją – Andalūzijos ralį pietų Ispanijoje, kur virusas siaučia pakankamai smarkiai. Visi dalyviai gyveno bivuake, tarsi „burbule“, niekur nemigravo, iš ten keliavo tik automobiliais. Panašiai, tikimasi, viskas vyks ir Dakaro ralyje, kuris kitų metų pradžioje bus surengtas Saudo Arabijoje.


„Dakaro ralis yra tarsi valstybė valstybėje. Ypač, kai jis vyksta dykumose. Lenktynininkų stovyklos yra izoliuotos nuo išorės pasaulio ir viruso atveju, viską palyginus lengva sukontroliuoti,“ – sako T,. Tumalovičius.

  1. Saudo Arabija nuo praėjusios savaitės jau priima paraiškas turistinėms vizoms gauti. Nuo lapkričio pirmosios šalis atveria sienas visiems religiniams piligrimams. O lapkričio pabaigoje žadama paskelbti taisykles visiems turistams, keliaujantiems į šią šalį. Elektronines vizas galima gauti jau dabar.


Lietuvis bendrauja tiesiogiai su Didžiojoje Britanijoje esančia Saudo Arabijos ambasada ir iš ten turi patikimos informacijos, kad sausį europiečiai tikrai bus įleidžiami į šalį. Žinoma, su tam tikromis išlygomis.
Dakaro ralis 2020
„Turėdamas karčios patirties dirbant su arabais, visada dubliuoju savo veiksmus. Nors galima vizas gauti ir internetu užpildžius visus „popierius“, visgi dubliuoju informaciją ir pasitikrinu ar viskas tinka papildomai telefonu. Mane ambasadoje patikino, kad įvažiuoti kliūčių nebus,“ – sako T. Tumalovičius, kuriam su egzotiškų šalių ambasadomis nuolat tenka bendrauti organizuojant „Nuotykių fabriko“ keliones.

  1. Dakaro ralyje pernai praktiškai nebuvo žiūrovų, net per poilsio dieną nebuvo įrengtos zonos žiūrovams, nors lenktynininkai ilsėjosi visiškai šalia šalies sostinės Riyado, todėl izoliuoti tokį renginį nuo šalies gyventojų palyginus lengva. Jie važiuoja per dykumas ir dykvietes, praktiškai nekontaktuoja su vietiniais ir, jeigu organizatoriai privers visus gyventi bivuako viduje, problemų nebus.

  2. Pačioje Saudo Arabijoje koronavirusų skaičius mažėja stabiliai nuo liepos vidurio ir šimtui tūkstančių gyventojų tenkantis skaičius yra netgi mažesnis negu Lietuvoje. Penktadienį šalyje buvo tik 421 atvejis. Turint omenyje, kad šioje šalyje gyvena daugiau kaip 32 milijonai gyventojų, procentais tai gerokai mažiau negu Lietuvoje.

  3. Šiuo metu parvykus iš Saudo Arabijos į Lietuvą net nereikia izoliuotis. Aišku, iki Dakaro dar daugiau kaip du mėnesiai ir situacija gali pasikeisti, bet sunku patikėti, kad ji keistųsi dramatiškai. Saudo Arabija puikiai susitvarkė visai neseniai net savo religinės masinės šventės metu – po jos jokio protrūkio užfiksuota nebuvo.

  4. Saudo Arabijai labai reikia reklamos pasaulyje – kaip turistams įdomios šalies. Dar prieš keletą metų ši šalis pateko į penketuką labiausiai uždarų šalių pasaulyje, todėl Dakaras jiems – itin svarbus renginys reklamos prasme.

  5. Dakaro organizatoriams labai reikia reklamos ir būtina reklamuoti šalį, kuri organizatoriams moka milijonus, kad lenktynės vyktų. Lenktynių vadovas Davidas Castera visur pabrėžia, kad lenktynės tikrai vyks nepaisant jokių suvaržymų.

  6. Visos šalys stengiasi kuo greičiau išeiti iš karantino stadijos, nepaisant koronaviruso atvejų, nes stoja ekonomikos. Net Afrikos šalys deklaruoja, kad yra atviros turistams.


„Aš vos prieš tris savaites grįžau iš Barbadoso ir JAV. Niekur nėra panikos, nors užsikrėtimų yra, tačiau šalys gyvena savo gyvenimą,“ – sako „Nuotykių fabriko įkūrėjas T. Tumalovičius.
Pernelyg daug vilčių ir finansų sudėta į artėjantį Dakaro ralį iš skirtingų pasaulio šalių. Naujos komandos, tokios kaip Bahreino biudžeto lėšas taškantis „Prodrive“ su Sebastienu Loebu ir Nani Roma priešakyje. Visi Dakaro ralio favoritai yra užtikrinti, kad lenktynės vyks ir šiose lenktynėse intriga žada būti kaip niekada rimta ir įdomi.
Pabaigai, pora minčių apie lietuvius. Panašu, kad lietuvių šiemet bus daugiau negu bet kada anksčiau. Visi pernykščiai automobilių ekipažai su didesniais ar mažesniais pakitimais vis tiek ruošiasi dalyvauti. Be to, prie Arūno Gelažninko gali prisijungti dar vienas motociklininkas iš Lietuvos, pirmą lietuvį išvysime ir keturračių įskaitoje – Andalūzijos ralyje tokią teisę iškovojo Laisvydas Kancius.
Dakaro ralis 2020
Vaidotas Žala pasipildė savo biudžetą vieno pagrindinių ralio rėmėjų – Motul – indėliu. Tad jam bus lengviau kovoti ir galbūt biudžetas leis labiau rizikuoti siekiant aukšto rezultato.
Taigi, kaip sako Tomas Tumalovičius, bus dėl ko sirgti ir kviečia visus vykti į Saudo Arabiją palaikyti savus. Norinčius gali pakonsultuoti apie kelionės detales ir smulkmenas.
„Dakaras lietuviams tampa tarsi savotišku krepšinio čempionatu. Jau turime kelias dešimtis pastovių sirgalių, kurie nebesitenkina tiesiog sėdėjimu prie televizoriaus, tačiau lanksto trispalves ir leidžiasi į savo gyvenimo nuotykį. Palaikyti lenktynininkus dykumoje gerokai įdomiau. Linkiu kiekvienam fanui patirtį tą azartą, kai dykumoje tarsi orientaciniame žaidime kartu su kitais „Nuotykių fabriko“ kolegomis ieškai gražiausių ir įdomiausių vietų lenktynėms stebėti, mojuoti trispalvėmis viduryje dykumos ir matyti finiše nustebusius Lietuvos lenktynininkus, kurie sutinka visą būrį palaikančių juos lietuvių. Patikėkite, žinau tai savo kailiu,“ – sako T. Tumalovičius.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų