• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinė kompanija COWI pasirašė bendradarbiavimo sutartį su korporacija „Middle East Development“ ir pradės naujo tilto projektavimą.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu projektas bus sėkmingai užbaigtas, 28 kilometrų ilgio tiltas, kuris Bab el Mandebo sąsiauryje sujungs Afrikoje esančią Džibučio respubliką su Artimuosiuose Rytuose įsikūrusia Jemeno valstybe, taps pačiu ilgiausiu visame pasaulyje.

REKLAMA

Milžiniško technologinio stebuklo vertė gali siekti 20 mlrd. dolerių.

„Jame dalyvaus daug JAV, Prancūzijos ir Jemeno kompanijų“, - sako Dileita Mohamed Dileita, Džibučio ministras pirmininkas.  

Manoma, kad atramines tilto kolonas sujungs šešių juostų didelio greičio autostrada ir keturių juostų geležinkelio linija.

REKLAMA
REKLAMA

Be konstrukcinių iššūkių, inžinieriams taip pat teks gerokai pasukti galvą, kaip apsaugoti tiltą nuo regione gana dažnų žemės drebėjimų bei intensyvios laivybos pavojų.

Šalia tilto statybos projekto numatyta ir naujų miestų kūrimas – jie galėtų įsikurti abiejose tilto galuose. Jau dabar žinoma, jog vienas iš jų bus pavadintas Šviesos miestu (Medinet an Noor).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikimasi, jog tiltu daugiausia naudosis Afrikos turistai, išpažįstantys musulmonų tikėjimą ir besiveržiantys aplankyti Meką.

Naujienų agentūros AFP duomenimis, per 10 ar 12 metų (tiek gali trukti statybų darbai) bus sukurta apie 100 tūkst. naujų darbo vietų.

REKLAMA

Be to, dar iki statybų pradžios teks atlikti daugybę tyrimų, siekiant įvertinti konstrukcijos aerodinamiką, žemės drebėjimų poveikį (seisminiu požiūriu tai gana aktyvi zona) ir galimų krovininių laivų susidūrimą su tilto atsparomis – sąsiauryje vyksta intensyvi laivyba per Sueco kanalą.

Taigi daug darbų laukia ir įvairių sričių mokslininkų bei inžinierių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų