Bendrovė „Google“, reaguodama į žiniasklaidos magnato Ruperto Murdocho ir kitų periodinės spaudos leidėjų kaltinimus kraunantis pinigus iš svetimo turinio, pranešė pradėsianti „First Click Free“ programą.
Ji suteiks galimybę laikraščių ir kitos periodikos leidėjams nustatyti, kiek žinučių ir straipsnių interneto vartotojai galės nemokamai perskaityti internetinėse laikraščių svetainėse, pasinaudoję „Google“ paieška ar „Google News“ paslauga, pranešė „Techradar.com“.
Išnaudojus 1, 2, 3 ar daugiau nuorodų iš to paties IP adreso limitą, skaitytojai bus nukreipti į laikraščio prenumeratos ar turinio apmokėjimo tinklalapius.
Pranešama, kad neseniai D. Britanijos regioninių laikraščių leidybos įmonė „Johnston Press“ paskelbė kontroversišku laikomą sprendimą apmokestinti savo vietinių naujienų portalų lankytojus 5 svarų mokesčiu, kurį reikėtų mokėti kas 3 mėnesius.
„Anksčiau visi „paspaudimai“ buvo nemokami, – aiškino „Google“ vyresnysis verslo produktų vadybininkas Joshas Cohenas. – Dabar atnaujinome programą, kad leidėjai nemokamai per vieną dieną skaitomų naujienų kiekį galėtų apriboti iki 5“.
Pasak J. Coheno, šeštąjį kartą ant „First Click Free“ programoje dalyvaujančių leidėjų interneto svetainių tekstų spustelėję vartotojai pamatys mokamos registracijos tinklalapius.