REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiandien vakare Markas Zuckerbergas Kalifornijoje vyksiančioje spaudos konferencijoje pristatys atnaujintą „Facebook“ socialinio tinklo naujienų srautą. Nieko nuostabaus, kad iki renginio pradžios internete kalbama praktiškai vien apie laukiamas naujoves. Vieni teigia, kad „Facebook“ lygiuojasi į „Google“, tačiau jų kalbas paneigia šiandien paskelbta informacija, kad „Google+“ tinklalapis taip pat atnaujinimas. Tad kas į ką lygiuojasi?

REKLAMA
REKLAMA

CNN šaltinių teigimu, „Facebook“ atnaujindama naujienų srautą bandys sukategorizuoti jame atvaizduojamą naujienų kratinį, kuris susideda iš nuorodų, nuotraukų, tekstinių pranešimų ir reklamų. Naujienų srautas – „Facebook“ tinklalapio šerdis, į jį žiūrėdami naudotojai praleidžia didžiąją savo laiko dalį, tačiau informacija jame atvaizduojama ne itin patogiai. Todėl žurnalistas Joshas Constine sako, kad naujienos bus sudėliotos į kategorijas pagal jų pobūdį.

REKLAMA

Sausį „Facebook“ generalinis direktorius M. Zuckerbergas pabrėžė, kad naujienų srautas – vienas iš trijų pagrindinių ramsčių šiame socialiniame tinklalapyje. Kiti du – „Timeline“ tipo naudotojų profiliai ir grafinė paieška, kuri vis dar bandoma. Naujienų srautas iš šių trijų ramsčių atnaujinimo buvo sulaukęs seniausiai, tad reikia manyti, kad turėtų būti gana didelis ir gali nepatikti kai kuriems naudotojams.

Prakalbus apie naujienų kategorizavimą ir grafinę paiešką, Joshas Constine įžvelgė „Facebook“ supanašėjimą su „Google“ paieškos sistema. Šio socialinių tinklų eksperto manymu, „Facebook“ tinklalapyje kiekvienas pranešimas pagal populiarumą gaus ir kokį nors įvertinimą, panašiai kaip „Google“ elgiasi su tinklalapiais, kuriuos vertina dešimtabalėje „PageRank“ sistemoje. Tokiu būdu naujienų sraute ir grafinėje paieškoje pranešimus būtų galima išdėstyti pagal svarbą, taikant naują algoritmą, o šalia jų parodyti ir mokamos reklamos rezultatus. Pripažinkime, tai tikrai primintų „Google“ paieškos sistemą.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tai dar nereiškia, kad „Facebook“ lygiuojasi į „Google“, nes pastaroji šį gražų ketvirtadienio rytą pradėjo naujienomis iš „Google+“ fronto. Kompanijos darbuotojai praneša, kad nuo šiandien jie taip pat pradeda diegti atnaujinimus naujienų sraute, naudotojų profiliuose ir gerbėjų puslapiuose. Viršelio (angl. cover) nuotraukos nuo šiandien gerokai padidės ir bus 16x9 proporcijų. Maksimalus nuotraukos dydis galės būti 2120x1192 taškų. „Google+“ naudotojai taip pat galės kur kas lengviau redaguoti apie juos pateikiamą informaciją. Nuo šiol jie galės nurodyti savo išsilavinimą, darbovietę ir gyvenamąją vietą.

Panašu, kad „Google“ pasistengė akimirksniu sureaguoti į „Facebook“ pranešimus apie laukiamus atnaujinimus ir paskubomis pabandė sukurti kažką, kas bent iš dalies užgožtų nenutylančias kalbas apie „Facebook“.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų